To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Pali 20 litrów na 80 kilometrów! Co jest grane?

VTR - 27 Maj 2015, 16:45
Temat postu: Pali 20 litrów na 80 kilometrów! Co jest grane?
Witam,

jestem nowym właścicielem MB w 2.8 pb + lpg. Po dwóch dniach użytkowania stwierdziłem, że pali zbyt dużo. Jest to obliczone prostoliniowo. Dwa razy zalałem mu po 20 litrów i w trybie mieszanym przejechałem 60km a w trasie 80km. Porażka. Byłem już u dwóch gazowników i nie wiem czy nie chcą mnie wydymać na kasę bo obaj chcą tylko wymienić wtryskiwacze, filtry i przewody. Koszt 500zł. Myślałem, że skończy się na regulacji.

Ogólnie powinien palić z 14 litrów. Czy wymiana wtryskiwaczy zmniejszy to spalanie i czy przede wszystkim to jest przyczyną wysokiego spalania? Nie chciałbym wyłożyć 500 zł a spalanie pozostanie bez zmian.

Dandiee - 27 Maj 2015, 17:01

hmm .. a podpinałeś pod kompa? Może sonda ?

A na benzynie jakie masz spalanie? Może faktycznie już wtryskiwacze poleciały :)

magicwojtek - 27 Maj 2015, 17:44

może silnik też nie domaga? jaka instalacja? podpinali Ci od kompa? nie muli auto? wchodzi bez problemowo na obroty?
perzu126 - 27 Maj 2015, 17:49

Wypadałoby sprawdzic najpierw benzynę ile pali i wtedy będzie wiadomo. Bo tak to nie wiadomo czy instalacja szwankuje czy problem leży gdzieś indziej.
VTR - 27 Maj 2015, 18:59

Na benzynie i gazie chodzi ok, nie dymi, nie ksztusi się i ładnie się zbiera. Przesiadłem się z C180 na 2.8 więc różnica i tak jest kolosalna.

Staram się być człowiekiem oszczędnym i zanim wydam jakieś pieniądze sprawdzam wszystkie inne aspekty.
Jeżeli więc chodzi o podłączenie do komputera to nikt tego nie zrobił gdyż na słuch szło sprawdzić podobno te wtryskiwacze gdyż faktyczne jest taki elektryczny stukot z nich. Pod maską nie czuć gazu, silnik ogólnie pracuje równo ale gdy stoję rano na gazie to tłumik, nie silnik pyrka a nie chodzi równomiernie. Tak jakby pluł. Nie kopci, ciśnienie i płyny robiłem na wejściu. Hamulce też ok, jak na tak ciężkiego potwora łatwo jest go pchnąć i łatwo też się toczy.

@edit: Przejrzałem papiery od gazu. Robiony był 100 tysięcy temu w 2008 roku. Firma która go zakładała to sieciówka - ELPIGAZ. Danych instalacji niestety nie posiadam ale wiem, że nie jest to STAG czy BRC. Coś innego IV generacji.

perzu126 - 27 Maj 2015, 19:07

VTR napisał/a:
Na benzynie i gazie chodzi ok, nie dymi, nie ksztusi się i ładnie się zbiera.

Ale chodzi o to ile spala benzyny. W koncu gaz bierzez sygnały z normalnych czujników w silniku. Jak którys będzie błedne dane (komputer Ci nie pomoże) pokazywał to benzyny tez będzie chlapał.

VTR - 27 Maj 2015, 19:13

No to jutro pośmigam na benzie i powiem co i jak.
bartek22jj - 27 Maj 2015, 20:55

VTR, weź zatankuj do pełna gazu, a nie pierdzisz po 20l, zrób sobie trase ok 100km przy normalnej jeździe ok 100km/h i wtedy zatankuj do pełna i powiedz ile spalił ;)
Abdul - 28 Maj 2015, 07:36

VTR, po pierwsze - gratuluję zakupu i już wiem, dlaczego był taki tani :P
Po drugie - kiedy kable i świece byly tam zmieniane? W jakim stanie filtr powietrza?
Może wrzuć, jak to wygląda pukładane pod maską?
ELPIGAZ - dwa razy miałęm z tym styczność i niestety dwa razy instalacja wyleciała z auta... 100 tys. mówisz, to instalka ma ile - z 7-8 lat?
Masz jakieś papiery czy reduktor był regenerowany?
Moim zdaniem, instalacja do spokojnego przepatrzenia przez kogoś, kto ma o tym pojęcie ;)
Oczywiście, sprawdź tak jak pisali wyżej jak samochód na PB się zachowuje ;)

VTR - 29 Maj 2015, 07:47

Panowie chyba ustaliłem usterkę. Jest to dość dziwne. Lałem teraz mu gazu do pełna na Orlenie i po odłączeniu węża słyszałem syczenie, dokładnie takie jakby ulatniał się gaz. Wlazłem więc pod auto i zacząłem macać przewód wychodzący z baku (bo jest w miejscu koła zapasowego) i faktycznie jak wkładałem paluchy w otwór to udawało mi się zahamować to syczenie. Po drugie pod autem śmierdzi gazem. Myślcie, że może się ulatniać i dlatego tak spala?
Abdul - 29 Maj 2015, 07:53

VTR, może ;) I raczej starałbym się tym szybko zająć, ale z tego co mówisz, to jest to nieszczelność od wlewu do butli. Nie od butli do wtrysków.
bartek22jj - 1 Czerwiec 2015, 11:41

VTR, najlepiej jedz do gazownika i niech zrobi usterke ;)
perzu126 - 1 Czerwiec 2015, 17:13

Czyli jedziesz do gazownika i sprawdzasz szczelność instalki. Chyba, że chcesz fruwać :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group