To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - EGR - zaslepianie

Basajew - 4 Czerwiec 2015, 15:03
Temat postu: EGR - zaslepianie
Witam.
Obiecalem mala relacje , wiec oto ona :
Taka uszczelke wyciolem:


Wykrecilem przepustnice ( tak wiem to nie jest przepustnica co dla niektorych kolegow )



Tak wyglada kolektor ssacy po dwuch tygodniach jazdy z dzialajacym EGRem na lejacych wtryskach ( nie polecam )


To przepustnica:


Oczywiscie umylem to wszystko przed skladaniem.

Jeden wezyk zosal zaslepiony:




wiskontii - 4 Czerwiec 2015, 16:55

Basajew, No ładnie to wygląda
A tak prywatnie Jak tam wtryski bo wiem ze Ci wysłał MÓJ dostawca

Basajew - 4 Czerwiec 2015, 17:14

Czekam......
kubus838 - 5 Czerwiec 2015, 13:33

Potwierdzam, zrobiłem tak jak napisałeś. Tylko zamiast blokować/zatykać jednego przewodu zdemontowałem ten metalowy "talerzy" w środku. Teraz jest tak, że siłownik podczas wciskania gazu zaczyna sie poruszać - więc zaden diagnosta się nie przyczepi a powiem, że w maju na przegladzie pytał mnie o sprawny egr i dpf. Samochód wreszcie normalnie przyspiesza i na wysokich obrotach nie stawia "zasłony dymnej". Silnik pracuje jakby bardziej miekko. A co ciekawe bardzo energicznie przypiesza na 5 biegu. Także jestem z takiej zmiany bardzo zadowolony i oczywiście z zachowania samochodu. Jeszcze musze pomysleć na katalizatorem.

robert

Basajew - 5 Czerwiec 2015, 16:04

no to swietnie, szkoda tylko ze fotek nie masz. byloby calkiem fajne uzupelnienie. Ludzie by skorzystali.
kubus838 - 5 Czerwiec 2015, 17:29

No właśnie nie ma tego ch...nego aparatu.

Ale sprawa jest banalnie prosta: wykręciłem dwie śruby i wciągnołem tą imitacje przepustnicy. No właśnie ale zdjęci nie ma czym zrobić aparatu brak a w telefonie dawno nie działa.

robert

Dandiee - 12 Lipiec 2015, 23:24

Który wąż zaślepiłeś? Ten co idzie do góry czy na dół ?

Ta górna jest od powietrza .. a ta mniejsza od EGR ta ? I to tą zaślepić

kubus838 - 12 Lipiec 2015, 23:45

Mietkowy napisał/a:
Który wąż zaślepiłeś? Ten co idzie do góry czy na dół ?

Ta górna jest od powietrza .. a ta mniejsza od EGR ta ? I to tą zaślepić



Ten mniejszy otwór trzeba zaślepić?

robert

Dandiee - 12 Lipiec 2015, 23:47

Ten większy otwór jest od powietrza to raczej go nie można zaślepić bo się furmana zadusi.. Trzeba ten mały pod nim tak ?

Tylko teraz który wąż podcisnienia mam zaślepić? Ten co idzie na dół ? Czy ten do góry ?

kubus838 - 13 Lipiec 2015, 00:05

Jeżeli chodzi o przewód podciśnienia to nie ząslepiaj żadnego tylko odkręć ten talerzyk czy coś w rodzaju przepustnicy - odkręć te dwie śruby na ośce i go wysuń.

A jeżeli chcesz się bawić w przewody to możesz zaślepić dolot do egr. Egr jest ostatnim odbiornikiem podciśniena w obwodzie, więc możesz nawet przy tym "zaworku" koło chłodnicy.


Jedna mała uwaga. W maju byłem na przeglądzie i "pan technik" kazał mi odpalić silnik i podnieść maske. Na pytanie po co powiedział, że musi sprawdzić czy "zawór EGR pracuje". Dlatego wolałem zrobić tak aby symulować prace egr-u i wykręciłem ten talerzyk-przepustnice z egr-u.

robert

Dandiee - 13 Lipiec 2015, 08:55

Łee to nie mam co się martwić .. :P U nas diagności są bardziej łagodni i potulni na kasiorę :P

Ja przeszedłem przegląd bez końcowego wydechu ( mam przelot) bez świateł drogowych (uszkodzony przełącznik) i bez katalizatorów :P Zresztą wtedy też mi EGR nie działał .

Szkoda że nie masz zdjęć jak to wygląda po tym zabiegu . Ja chciałem tylko taką uszczelkę wstawić między kolektor a EGR i nic nie zaślepiać ..

To mówisz że jak wyciągnę EGR to tą klapkę podważyć (dekielek) czy mam od tego siłownika tam rozkręcać z boku ?

kubus838 - 13 Lipiec 2015, 10:34

Mietkowy napisał/a:
Łee to nie mam co się martwić .. :P U nas diagności są bardziej łagodni i potulni na kasiorę :P


W okolicy Warszawy to już sprawdzają czy samochód w VIN-ie ma wpisany DPF. Jak ma to musi mieć zamontowany - jak nie ma zamontowanego to za żadne pieniądze przeglądu nie załatwisz. Jak miałem walnięte tasiemki od licznika przebiegu to mnie popędzili. A na dodatek teraz wystawiają dodatkowo potwierdzenie przejechanych kilometrów.

Mietkowy napisał/a:
Ja przeszedłem przegląd bez końcowego wydechu ( mam przelot) bez świateł drogowych (uszkodzony przełącznik) i bez katalizatorów :P Zresztą wtedy też mi EGR nie działał .


U mnie to nie ma szans aby takie auto przeszło przegląd. Diagnosta wchodził pod samochód i pukał w katalizator czy aby nie jest wybity. Sprawdzenie świateł kierunków, klaksonu odbywa się przed wjechaniem na ścieżke diagnostyczną. A jak stwierdzą, że coś jest nie tak ze zbieżnością to z automatu ustawiają ale klient musi za to zapłacić. O dziwo ceny nie odbiegają od cen konkurecji. A najciekawsze jest to, że są zamontowane czujniki dźwięku tzn. jak ktoś zamontowany ma wydech sportowy to na bank nie przejdzie przeglądu - czujniki od razu zareagują. Wszystko musi być zgodne z VIN-em. A jak znajdą rdze na podłużnicy to już po przegladzie. Trzeba usunąć i przyjechać ponownie. A analizatory spalin są na prządku dziennym i cały czas w użyciu dlatego jest ich pięć na dwóch diagnostów i dwie ścieżki diagnostyczne.

Mietkowy napisał/a:
To mówisz że jak wyciągnę EGR to tą klapkę podważyć (dekielek) czy mam od tego siłownika tam rozkręcać z boku ?


Kiedy masz odkręcony egr zobaczysz, że ten siłownik poruszając się obraca ośke do której przymocowany jest okrągły talerzyk. Poruszasz ręką tą ośką tak aby talerzyk zamknął dopływ powietrza i wtedy na środky zobaczysz dwie śruby. Wykręcesz te śruby i puszczasz ośke wtedy talerzyk ustawi się pozycje otwartą. Bierzesz jakieś szczypce i dosłownie wyciągasz ten okrągły talerzyk - talerzyk wsunięty jest w podłużną szczeline w tej ośce i przykręcony właśnie na te dwie śruby i po robocie. Zawsze możesz ten talerzyk zamontoważ jeszcze raz. Egr możesz prykręcić na dorobionę uszczelke. Przewody podciśniena podłączsz tak jak były. Efek jest taki, że siłownik będzie się prouszał tak jakby egr w dalszym ciągu mieszał powietrze ze spalinami, a do cylindrów będzie dostawało się tylko czyste powietrze i zaden diagnosta sie nie doczepi.


robert

Dulson - 15 Czerwiec 2018, 23:45

OM601... Zawór EGR jest domyślnie zamknięty i dopiero gdy ma zamiar zacząć pracować, jest puszczone powietrze do niego i wtedy spaliny nawracają? Czy przepustnica współpracuje z EGR, w sensie, gdy EGR się załącza, to wtedy przepustnica się przymyka? Zastanawiam się czy odpiąć sam EGR czy przepustnicę też.

EDIT: Sprawdziłem, EGR domyślnie jest zamknięty, więc na pewno kabel jego leci na zaślepkę. Pozostaje tylko pytanie, czy przepustnica współpracuje z EGR czy nie, bo nie chciałbym opcji takiej, że komputer będzie chciał EGR załączyć, przepustkę zamknie i nagle moc stracę. A jak nie to trudno i z przypustnicą się żegnamy.

Dandiee - 16 Czerwiec 2018, 08:16

Dulson, W cdi egr współpracuje z przepływomierzem i każda próba jego zaślepienia u mnie kończy się trybem awaryjnym. Miałem długo zaślepiony egr ale jeździłem wtedy bez przepływomierza i generalnie nie było najgorzej, trochę słabszy, spalanie 5.9 ;)
Dulson - 16 Czerwiec 2018, 09:02

No to dla tego nie bez kozery wymieniłem jednostkę napedowa jaka mam. Moj przepustnica nominalnie jest otwarta na 1/2, gdy dodaje gazu, pedal gazu całkowicie mechanicznie ciągnie mi przepustnice i ja otwiera, jedynie gdy gaz jest znacznie mniejszy lub w ogóle nie jest nacisniety, wtedy dopiero auto ma możliwość zamknięcia przepustnicy podciśnieniem, gdyż w innym przypadku blokada występuje realizowana przez cięgno do przepustnicy. Druga rzecz, pompę wtryskowa mam całkowicie mechaniczna/pneumatyczna, zero elektroniki... Ssanie jako zwiększenie obrotow i zbogacenie paiwa jest realizowane przez podciśnienie. Dlatego wydaje mi się ze według mnie wyłączenie EGR z pracy nie powinien zaszkodzic autu a co najwyżej poprawić lekko jego dynamikę, a obniżyć temperaturę jego pracy, a układ dolotowy być w lepszym stanie... Auto jeździło 25 lat na EGR pewnie, nigdy nic nie było czyszczone, teraz cały układ rozebrany i nie potrafi usunąć nawet pół tej sadzy i smoly, chociaż różne preparaty stosuje, myjki giętkie cisnieniowe i nic. Chciałbym z własnych pobudek dolotu extra wyczyścić i wyłączyć magiczny EGR z działania.

Podsumując działanie EGR u mnie, to tak, bo wszystkiego nie opisałem... EGR działa na ślepo w określonych warunkach przy stałej wartości mieszanki paliwowej. Jedynym wyjatkiem jest inny tryb pracy gdy jest ssanie, ale to powietrze leci od czujnika/pompy/pompy do kompa i wtedy EGR innaczej pracuje, ale dalej na ślepo. Cale ogólnie pracuje jakby na dwóch mapach jedynie bez znaczenia na inne warunki, prawdopodobnie to wszystko jest jedynie zależne od obrotow i prędkości. Dlatego śmiem podejrzewac ze u mnie nic to nie zmieni, a jedynie może pomóc.

Wraca do pytania, czy EGR załączajac się potrzebuje przymykac przepustnice czy nie, bo nie wiem czy sam EGR wypiąć czy razem z przepustnica.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group