Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Problemy z podciśnieniem - rozszczelnienie układu itd.
szymek_001 - 6 Lipiec 2015, 13:55 Temat postu: Problemy z podciśnieniem - rozszczelnienie układu itd. Witam,
ostatnio w moim aucie pojawił się problem z podciśnieniem, a raczej ze szczelnością w układzie (tak mi się wydaje przynajmniej).
W202 Elegance 95r z klimatyzacją ręczną dwustrefową.
Pierwszym objawem usterki był brak nawiewu ze środkowych kratek (nie otwieraja się klapa).
Czasami się ta klapa otworzy i powietrze dmucha, z tym że po pewnym czasie (jazdy) podczas przyspieszania klapa się zamyka, a przy puszczeniu pedału gazu się otwiera
Często słyszę też pompkę z bagażnika jak co chwilę się załącza.
Dodatkowo nie mogę opuścić zagłówków i na zgaszonym silniku nie działa centralny zamek z guzika na konsoli (jak auto jest odpalone - działa).
Zabrałem się do rozbierania auta aby znaleźć problem, ale jestem teraz w kropce i potrzebuje Waszej pomocy.
Wg mnie pompka jest sprawna, ponieważ odczepiając przewód którym odsysane jest powietrze i przytrzymując wlot palcem - pompka zasysa mi palec i się wyłącza - czyli OK.
Od pompki leci wężyk (zielony - lewy górny na zdjęciu) pod maskę do rozdzielacza:
Rozpinając ten wężyk i sprawdzając w podobny sposób - pompka działa OK
Od tego rozdzielacza wężyk (również zielony) idzie pod schowek (nad nogami pasażera) do kolejnego rozdzielacza:
Od tego rozdzielacza (ze zdjęcia powyżej) kolorowe wężyki rozchodzą się na poszczególne siłowniczki (nie wiem czy dobrze to nazywam) widoczne na kolejnym zdjęciu:
Rozpinałem wtyczkę elektryczną przy tym drugim rozdzielaczu i słychać że to rozpinanie daje jakiś efekt ponieważ słychać zamykanie i otwieranie się klap (nie wiem dokładnie których).
W tym momencie nie wiem jak sprawdzić dokładnie ten drugi rozdzielacz. Ktoś podpowie?
I jak spradzić te siłowniczki?
Wygląd tego pierwszego rozdzielacza mnie również niepokoi, ponieważ przy tej metalowej kulce jest pęknięty (nad kulką):
Czy to pęknięcie może powodować rozszczelnienie układu?
Czekam na każdą podpowiedź, bo upały są straszne i przydałby się nadmuch również ze środkowych kratek. Dodatkowo boję się, że pompka z bagażnika wyzionie ducha...
wiskontii - 6 Lipiec 2015, 14:43
szymek_001, Skoro pomka ciągle dobija to masz nie szczelnosc w układzie
W twoim systemie każda klapa ma swój zawór oczywiście idzie z rozdzielacza ze zdjęcia Biały przewód idzie do kolektora
a ze syczy to pod deska a nie możesz tego wyłapać to zawór klapy obiegu zamkniętego jest on niewidoczny bo schowany za deska rozdzielcza u góry po prawej stronie,aby sie do niego dobrać musisz zdjąć cała konsole
[ Dodano: 6 Lipiec 2015, 14:48 ]
szymek_001, To sa te elementy abys wiedział
szymek_001 - 6 Lipiec 2015, 15:04
wiskontii,
ale co z tym zaworem, bo nie określiłeś się jednoznacznie.
Trzeba go wymienić, wyregulować, odblokować czy jak?
Zdjąć CAŁĄ konsolę? Kompletnie?
wiskontii - 6 Lipiec 2015, 15:09
szymek_001, w tym zaworku jest membrama tak jak w pozostałych i przewaznie one padaja i dlatego pompa pompujie
Dla sprawdzenia odepnij i zaślep ten przewód podciśnieniowy który idzie w góre i zobacz efekt
[ Dodano: 6 Lipiec 2015, 15:16 ]
ten zielony to jest to
szymek_001 - 6 Lipiec 2015, 15:20
Tylko, że ta pompka nie zawsze działa.
Czasami jej wogóle nie słychać, a czasami się odzywa po odpaleniu i po kilku minutach przestaje działać - a klapa dalej nie otwiera się.
Chodzi Ci o przewód z tego rozdzielacza który jest na drugim zdjęciu?
Ten zaworek o którym mówisz to na którym zdjęciu jest? (z tych Twoich oczywiście)
Na 3? z taką cenką? Czy na 2?
wiskontii - 6 Lipiec 2015, 15:27
Na pierwszym jest komplet i do tej małej jest wtyczka elektryczna i potem idzie przewód podcisnieniowy w góre do klapy wewnętrznej z zaworem i instrumentem otwierania i zamykania
Czyli 2 zdjęcie to to nadole
3-4 to jest u góry schowane za konsolą
|
|
|