Zrób To Sam - Skrzynia biegów - uszczelnienie wybieraków
asasyn18 - 13 Lipiec 2015, 19:46 Temat postu: Skrzynia biegów - uszczelnienie wybieraków Bez wyciągnięcia skrzyni biegów się nie obejdzie, więc od razu uprzedzam. Jest bardzo mało miejsca i nawet ciężko kluczami operować, a o wyciągnięciu wybieraka to możemy zapomnieć.
Pod wybierakami znajdują się oringi szerokość standardowa 20mm i właśnie z tych gumek cieknie olej. Klucz do odkręcenia wybieraka to imbus chyba 6mm albo 7. Ja dałem grubsze gumki o grubości 3mm, wszystko weszło dobrze, biegi nieco ciężko wchodziły, ale po przejechaniu 1000km wszystko się unormowało. Jedynie 5 i R bieg trochę ciężej z racji rzadszego używania.
Nie obyło się bez problemów... Po odkręceniu wszystkich wybieraków 1-2, 3-4, 5-R miałem problem ze skręceniem w całość wybieraka 5-R. A dokładnie mówiąc nie było możliwości skręcenia śruby imbusowej, mimo skręcenia ma maksa nadal nie było skręcone jak trzeba. Zawiozłem skrzynie do znajomego co zajmuję się tylko skrzyniami biegów. Wiedział o co chodzi od razu i mówił żebym mu ją zostawił. A dokładnie : nie odkręca się wybieraka 5-R bo spada on ze swojego prowadzenia i nie ma możliwości ponownego jego skręcenia bez rozbierania skrzyni.
Wybierak 5-R to ten najmniejszy, skierowany jest ku górze
Zamieszczę kilka pomocniczych zdjęć :
wiskontii - 13 Lipiec 2015, 22:06
asasyn18, Super lekcja brawo
A ta WSKAZÓWKA "nie odkręca się wybieraka 5-R bo spada" jest na wagę złota
kamil_0793 - 13 Lipiec 2015, 22:52
Bardzo dobry poradnik. Czyli w razie wykonywania takiej operacji odpuścić wybierak 5 - R? Jak rozumiem owy znajomy rozkładał Ci skrzynię, by z powrotem zamontować w.w. wybierak?
asasyn18 - 13 Lipiec 2015, 23:08
wiskontii, trzeba się uczyć na błędach
kamil_0793, tak, jestem pewien, że dla niego to nie było nic trudnego i raczej całej to nie musiałaby rozbierać. Aczkolwiek to trzeba mieć pojęcie aby nie popsuć nic przy rozkręcaniu.
Lepiej nie odkręcaj tego wybieraka jeśli nie chcesz mieć problemu.
perzu126 - 16 Lipiec 2015, 01:36
Super temat- przetarłes szlak z tym wybierakiem A jeszcze pytanie: jak zdjąłeś cięgno z wybieraka właśnie 5-R?
asasyn18 - 16 Lipiec 2015, 07:30
Cytat: | A jeszcze pytanie: jak zdjąłeś cięgno z wybieraka właśnie 5-R? |
Każdy kij ma dwa końce Od strony lewarka rozłonczyłem
KubaV - 21 Lipiec 2015, 15:13
Dzisiaj u siebie robiłem uszczelnienie wybieraków. Musze tutaj napomknąć że w skrzyni manual 717.416 rocznik 97, przy odkręceniu 5-R nic złego się nie dzieje, nic nie spada.
Może inne skrzynie zwłaszcza z przedliftu maja inaczej, nie wiem
Aha, jeszcze jedna ważna uwaga. Ja robiłem po kolei wybieraki. Najpierw jeden rozkręciłem i skręciłem z powrotem i dopiero brałem się za drugi. Może jak się wszystkie naraz wykręci to się tak dzieje..?
Numer oryginału o-ringów to A0269971348
Cena w ASO to 2.86zł za sztukę, a potrzebujemy 3 i do każdego gniazda idzie ten sam.
Dla sprytnego do zrobienia na założonej skrzyni Na wszystko się miejsce znajdzie
Jedna uwaga to przy odkręcaniu i dokręcaniu "wodzika" blokujcie go ręką, kijem etc żeby nie szarpać wybieraków wewnątrz skrzyni.
Abdul - 9 Maj 2016, 08:53
Panowie, czy oprócz oringów (A0269971348) oraz tulei (duża przy skrzyni 000 992 10 10 i mała przy lewarku od biegów 210 992 00 10) są jeszcze jakieś gumy/uszczelnienia które warto wymienić?
amq - 28 Grudzień 2017, 22:13
Witam,mam pytanie odnośnie najdłuższego,pierwszego od strony silnika, wybieraka skrzyni biegów. Czy jest dopuszczalny jakikolwiek jego luz poosiowy i poprzeczny od strony skrzyni ? Czy nowy oring w skrzyni uszczelni go? Jak on jest osadzony w skrzyni - na wieloklinie? Jest ryzyko ,że przy
jego montażu nie wróci na swoje miejsce? Pozdrawiam amq.
|
|
|