To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Montaż instalacji podgrzewania zbiorniczka spryskiwaczy

perzu126 - 7 Wrzesień 2015, 17:56
Temat postu: Montaż instalacji podgrzewania zbiorniczka spryskiwaczy
OPIS DZIAŁANIA

Podgrzewany zbiorniczek jest ogrzewany grzałeczką z wbudowanym termostatem, który rozgrzewa płyn do ok 35stopni (sprawdzałem termometrem po 30km jazdy). Rurka, którą idzie ciepły płyn łączy się z elektryczną pompka recyrkulacyjną (150 na rysunku) znajdującą sie pod filtrem powietrza oraz króćcem (35na rysunku) łączącym nagrzewnice z silnikiem- znajduje się w grodzi za filtrem oleju.
Do tego w fabrycznym układzie podgrzewane są również elektrycznie przewody doprowadzające ciepły płyn do spryskiwaczy no i standardowo spryskiwacze, żeby w przewodach również był juz ciepły.



CO POTRZEBNE

--Zbiornik z grzałką

--rurka (165 na rysunku)


--króciec w grodzi (35 na schemacie). UWAGA. W wolnossących silnikach jest "trójnik" a w turbo "czwórnik". Generalnie to co oryginalnie plus jedno wyjście.

"Czwórnik"


"Trójnik"



---Pompka obiegowa (150 na schemacie). Sama pompka jest taka sama, ważna jest plastikowa część, w której mamy dodatkowe wyjście.

Jest tutaj


Tak wygląda


Taka jest w standardowym układzie- są dwa wyjścia. Potrzebna jest z trzema



--I na końcu układ podgrzewania przewodów, ale w zasadzie i tak w większości przypadków to nie działa już, więc jak ktoś nie ma w zestawie to niech odpuści.

--Złączki metalowe

MONTAŻ

Nie będę opisywał wyjęcia zbiorniczka płynu i montażu przewodów, bo nie ma tam filozofii: plug&play. Grzane przewody wpinamy w standardową wtyczkę podgrzewania spryskiwaczy i układamy tak, jak stare.

Spuszczamy płyn z chłodnicy.
Wyjmujemy filtr powietrza. Wykręcamy pompkę. Z niej wyleci jeszcze z litr płynu!
Teraz najgorsze- króciec. Ja zdejmowałem podszybie i wycieraczkę, ale później zobaczyłem, że wystarczyło zdjąć tylko fragment przegrody (ta część na czarno pomalowana). Wpinamy go tam, gdzie na zdjęciu widać metalową podrdzewiałą rurkę.

Normalnie jest tu plastik, tylko u mnie jakieś Helmuty maczały kiedyś palce :mrgreen:

Montaż w odwrotnej kolejności.
Gdyby nie pasowało nam mocowanie pompki do nadwozia (inny rozstaw śrub) to zssuwamy je po prostu z silnika- taka gumowa obejma . Polifty, przedlifty czy nawet w210 mogą mieć zupełnie inne mocowanie.
Przy okazji sprawdźmy czy pompka działa, bo u mnie nie działała. Nowa tez nie działa, bo kabel masowy nie łączy lub ze sterowaniem coś jest nie tak. Jeszcze nie doszedłem co nią steruje. Plus ma cały czas zasilanie- załączenie odbywa sie poprzez włączenie masy.
Generalnie z niedziałająca pompką również wszystko funkcjonuje.
Skręcamy wszystko, wlewamy płyn do zbiorniczka do pełna. Odpalamy auto, najlepiej sie przejechać (należy na ten czas włączyc ogrzewanie na full!!) i w razie potrzeby dolewamy płynu. Odpowietrzanie to nie kłopot w Mercedesie.

MateM - 7 Wrzesień 2015, 20:21

perzu126, super opisane ;) Dzięki wielkie, po powrocie z delegacji muszę odwiedzić szrot z którego wygrzebałem zbiorniczek i wygrzebać całą reszte ;) Pozdrawiam
wiskontii - 7 Wrzesień 2015, 22:34

Skad ja to znam Dobra robota zrobiles to zamnie.
I prosze prznies to dzialu Zrub to Sam

kamil_0793 - 8 Wrzesień 2015, 15:22

Świetny poradnik, wielkie piwko się należy! :)
jacekjjmixer - 13 Wrzesień 2015, 08:12

perzu126, fotka całości by się przydała by wszyscy wiedzieli jak to wygląda
tak to super :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group