Zrób To Sam - Montaż instalacji podgrzewania zbiorniczka spryskiwaczy
perzu126 - 7 Wrzesień 2015, 17:56 Temat postu: Montaż instalacji podgrzewania zbiorniczka spryskiwaczy OPIS DZIAŁANIA
Podgrzewany zbiorniczek jest ogrzewany grzałeczką z wbudowanym termostatem, który rozgrzewa płyn do ok 35stopni (sprawdzałem termometrem po 30km jazdy). Rurka, którą idzie ciepły płyn łączy się z elektryczną pompka recyrkulacyjną (150 na rysunku) znajdującą sie pod filtrem powietrza oraz króćcem (35na rysunku) łączącym nagrzewnice z silnikiem- znajduje się w grodzi za filtrem oleju.
Do tego w fabrycznym układzie podgrzewane są również elektrycznie przewody doprowadzające ciepły płyn do spryskiwaczy no i standardowo spryskiwacze, żeby w przewodach również był juz ciepły.
CO POTRZEBNE
--Zbiornik z grzałką
--rurka (165 na rysunku)
--króciec w grodzi (35 na schemacie). UWAGA. W wolnossących silnikach jest "trójnik" a w turbo "czwórnik". Generalnie to co oryginalnie plus jedno wyjście.
"Czwórnik"
"Trójnik"
---Pompka obiegowa (150 na schemacie). Sama pompka jest taka sama, ważna jest plastikowa część, w której mamy dodatkowe wyjście.
Jest tutaj
Tak wygląda
Taka jest w standardowym układzie- są dwa wyjścia. Potrzebna jest z trzema
--I na końcu układ podgrzewania przewodów, ale w zasadzie i tak w większości przypadków to nie działa już, więc jak ktoś nie ma w zestawie to niech odpuści.
--Złączki metalowe
MONTAŻ
Nie będę opisywał wyjęcia zbiorniczka płynu i montażu przewodów, bo nie ma tam filozofii: plug&play. Grzane przewody wpinamy w standardową wtyczkę podgrzewania spryskiwaczy i układamy tak, jak stare.
Spuszczamy płyn z chłodnicy.
Wyjmujemy filtr powietrza. Wykręcamy pompkę. Z niej wyleci jeszcze z litr płynu!
Teraz najgorsze- króciec. Ja zdejmowałem podszybie i wycieraczkę, ale później zobaczyłem, że wystarczyło zdjąć tylko fragment przegrody (ta część na czarno pomalowana). Wpinamy go tam, gdzie na zdjęciu widać metalową podrdzewiałą rurkę.
Normalnie jest tu plastik, tylko u mnie jakieś Helmuty maczały kiedyś palce
Montaż w odwrotnej kolejności.
Gdyby nie pasowało nam mocowanie pompki do nadwozia (inny rozstaw śrub) to zssuwamy je po prostu z silnika- taka gumowa obejma . Polifty, przedlifty czy nawet w210 mogą mieć zupełnie inne mocowanie.
Przy okazji sprawdźmy czy pompka działa, bo u mnie nie działała. Nowa tez nie działa, bo kabel masowy nie łączy lub ze sterowaniem coś jest nie tak. Jeszcze nie doszedłem co nią steruje. Plus ma cały czas zasilanie- załączenie odbywa sie poprzez włączenie masy.
Generalnie z niedziałająca pompką również wszystko funkcjonuje.
Skręcamy wszystko, wlewamy płyn do zbiorniczka do pełna. Odpalamy auto, najlepiej sie przejechać (należy na ten czas włączyc ogrzewanie na full!!) i w razie potrzeby dolewamy płynu. Odpowietrzanie to nie kłopot w Mercedesie.
MateM - 7 Wrzesień 2015, 20:21
perzu126, super opisane Dzięki wielkie, po powrocie z delegacji muszę odwiedzić szrot z którego wygrzebałem zbiorniczek i wygrzebać całą reszte Pozdrawiam
wiskontii - 7 Wrzesień 2015, 22:34
Skad ja to znam Dobra robota zrobiles to zamnie.
I prosze prznies to dzialu Zrub to Sam
kamil_0793 - 8 Wrzesień 2015, 15:22
Świetny poradnik, wielkie piwko się należy!
jacekjjmixer - 13 Wrzesień 2015, 08:12
perzu126, fotka całości by się przydała by wszyscy wiedzieli jak to wygląda
tak to super
|
|
|