To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - zamek tylnej klapy

zaqway - 11 Marzec 2016, 00:28

Cieszę się, że obyło się bez zbędnych kosztów i rozbierania :)

Co do oleju - ja użyłem silikonowego, bo akruat taki miałem pod ręką. Według producenta nadaje się do zamków i chyba nie jest to kłamstwem, skoro po roku dalej działa bez problemu. Ale tak jak sugeruje kubus838, zapytałbym ślusarza.

kubus838 napisał/a:
pierwszy raz słysze aby zapadki do zamków robione były z mosiądzu - (...) taki zamek można otworzyć zwykłym wkrętakiem

Nawet jeśli to nie mosiądz, to jakiś stop zapewne z domieszką miedzi, sądząc po kolorze ( http://i.imgur.com/EDWd1c1.jpg ). Chodziło mi tylko o to, że jeśli zamek nie jest regularnie używany, to stop z którego zrobione są zapadki reaguje ze stopem wkładki, wiążąc je razem dosyć mocno, tak jak już przede mną pisali inni, nawet na tym forum.

Poza tym, zmiażdżenie wkładek wkrętakiem nic Ci nie da, a nawet pogorszy sprawę. Zapadki zaklinują się w dziwnych pozycjach i nie będziesz w stanie przekręcić zamka. 10 zapadek, z których każda jest szerokości ~5mm i każda może się wysunąć z wkładki w dwie strony - to stosukowo duża ilość metalu, zamknięta w bardzo ograniczonej przestrzeni, która nie pozwoli wkładce się obrócić.

kubus838 - 12 Marzec 2016, 15:49

zaqway napisał/a:

Nawet jeśli to nie mosiądz, to jakiś stop zapewne z domieszką miedzi, sądząc po kolorze ( http://i.imgur.com/EDWd1c1.jpg ). Chodziło mi tylko o to, że jeśli zamek nie jest regularnie używany, to stop z którego zrobione są zapadki reaguje ze stopem wkładki, wiążąc je razem dosyć mocno


No nie do końca. To jest stal jak się kiedyś nazywało kadmowana i z tego robi się zapadki. Miedzi w tym nie ma bo zapadka musi być twarda i odporna nie ścieranie. Reszta czyli obudowa jest odlewana ze stali a w nie których przypadkach ze stopu brązu co widać po żółtawej barwie. Dlatego jeżeli zamek jest nie używany lub pare lat bez konserwacji poprostu rdzewieje co sprawia jak piszesz, że zapadki poprostu się kleją do obudowy i nie dosyć a bardzo mocno. Nierzadko do tego trzeba użyć młotka a nawet prasy aby rozebrać taki zamek już wyjęty.

zaqway napisał/a:

Poza tym, zmiażdżenie wkładek wkrętakiem nic Ci nie da, a nawet pogorszy sprawę. Zapadki zaklinują się w dziwnych pozycjach i nie będziesz w stanie przekręcić zamka. 10 zapadek, z których każda jest szerokości ~5mm i każda może się wysunąć z wkładki w dwie strony - to stosukowo duża ilość metalu, zamknięta w bardzo ograniczonej przestrzeni, która nie pozwoli wkładce się obrócić.


Dokładnie tak, zapadka jest o tyle wrednym elementem zamka, że może się "zaciąć" miedzy obudową a uchwytem - podczas próby otwierania wkrętakiem. Wtedy pozostaje tylko poprosić "znajomego" złodzieja aby użył w stosunku do zamka swojeo łamaka. Ale po takiej operacji do wymiany jest oprócz samego zamka wszystko w jego okolicy.

robert

zaqway - 12 Marzec 2016, 16:03

kubus838, dzięki za wytłumaczenie. Codziennie się człowiek czegoś uczy :)

Przy okazji - jeśli będzie to w przyszłości czytał ktoś, kto nie ma (jeszcze) problemu z zaciętym zamkiem - polecam wstać sprzed komputera i sprawdzić, nasmarować, "poużywać" trochę zamki z których nigdy nie korzytacie. Niekoniecznie tylko te w samochodzie.

kubus838 - 12 Marzec 2016, 16:07

zaqway napisał/a:

Przy okazji - jeśli będzie to w przyszłości czytał ktoś, kto nie ma (jeszcze) problemu z zaciętym zamkiem - polecam wstać sprzed komputera i sprawdzić, nasmarować, "poużywać" trochę zamki z których nigdy nie korzytacie. Niekoniecznie tylko te w samochodzie.


Tak, dokładnie jak piszesz.

robert

Kamil'90 - 12 Marzec 2016, 22:17

zaqway napisał/a:


Jak orientowałem się w temacie rok temu, jeden ze sprzedawców/ślusarzy powiedział mi że zapadki są takie same w każdej wkładce, różnią się tylko kolejnością. Więc teoretycznie możesz kupić jakąkolwiek sprawną wkładkę i znaleźć kogoś, kto ją rozbierze i przełoży zapadki żeby pasowały do Twojego klucza. Nie ręczę za to jednak, nie wiem na ile to prawda.


Ktoś ta informacje może potwierdzić?

wiskontii - 13 Marzec 2016, 10:30

Zapadki wymiarowo są takie same,ale kombinacja dopasowania pod klucz to już inna sprawa dlatego tego nie potwierdzam
Kamil'90 - 16 Marzec 2016, 00:48

Pytałem wcześniej, czy da się każdą wkładkę przerobić pod klucz, nie dostałem odpowiedzi, a że sam przed chwilą się tym zająłem to napiszę dla potomnych.

Rozebrałem 3 wkładki i mogę napisać, że
- są dwie grupy zapadek - oznaczone literą L i R (L wystąpiła w dwóch wkładkach drzwi, R we wkładce stacyjki)



- każda grupa dzieli się na 5 rodzajów zapadek (numerowane 1-5)



- w każdej wkładce występuje 10 różnych zapadek, i niestety nie jest tak, że ilość zapadek konkretnego rodzaju jest wielkością powtarzalną np. w jednej wkładce są 2 zapadki nr 2, a w innej występuje tylko jedna)

- wkładki drzwi i stacyjki różnią się budową



Wszystko co wyżej napisałem odnosi się do przedlifta (94')

mariuszt0 - 24 Marzec 2016, 17:23

W polifcie może być to samo :)
sEB-q - 18 Kwiecień 2016, 14:31

żeby nie zaśmiecać i nie zakładać zbędnie nowego wątku :
mam problem z tylnym zamkiem w sedanie rok 99 2.5 TD, mam kluczyki na podczerwień ale klapa bagażnika otwiera się tylko z przycisku na kluczyku,( z wewnątrz też nie bo przycisk nie działa) w samej kalpie wygląda tak jakby bylo coś kombinowane kiedyś i wogóle nie ma wkładki, czy można dokupic na aledrogo wkaldke/zamek klapy z normalnym kluczykiem z innego W202? czy bedzie pasowało zamiast zamka na podczerwień jeżeli idzie o montaż?

link1

lub

link2

pawel_202 - 22 Kwiecień 2016, 20:30

sEB-q, http://allegro.pl/zamek-w...5788313501.html ten raczej nie będzie pasował bo przedlifty i polifty miały inne zamki sam próbowałem i nie pasuje.
Co do drugiego to nie wiem, nie pisze z jakiego w202 jest

portiporta - 3 Czerwiec 2016, 00:32

koledzy mam mały problem :D mianowicie kupiłem klape poliftowa do przedlifta (wiadomo nie ma możliwości montażu przedliftowego zamka) więc zostawiłem stary zamek. nasuwa sie pytanie, co zrobić by klapa sama się nie otwierała podczas otwarcia auta z kluczyka? może to być wina zamka, który nie jest ustawiony do mojego kluczyka?
OzioramWAS - 15 Czerwiec 2016, 09:42

portiporta: ja mam mietka poliftowego i dwa kluczyki rybki
jeden jest tak zaprogramowany ze przy kliknieciu guziczka otwieraja sie tylko drzwi kierowcy, drugie klikniecie otwiera reszte samochodu. natomiast w drugim kluczyku przy kliknieciu guziczka otwieraja sie wszystkie drzwi. takze mysle ze to kwestia zaprogramowania centralki/alarmu

portiporta - 16 Lipiec 2016, 15:22

OzioramWAS napisał/a:
portiporta: ja mam mietka poliftowego i dwa kluczyki rybki
jeden jest tak zaprogramowany ze przy kliknieciu guziczka otwieraja sie tylko drzwi kierowcy, drugie klikniecie otwiera reszte samochodu. natomiast w drugim kluczyku przy kliknieciu guziczka otwieraja sie wszystkie drzwi. takze mysle ze to kwestia zaprogramowania centralki/alarmu

kwestia jeszcze jak zaprogramować centralkę, tak by klapa się sama nie otwierała?

Fiki - 4 Sierpień 2017, 19:17

Chcę zamontować poliftową klapę do małego lifta, sedana.
Jeżeli powiększę otwór w poliftowej klapie, żeby fizycznie dało się wpasować mój oryginalny, małoliftowy zamek, to czy napotkam jeszcze jakieś przeszkody?

wiskontii - 4 Sierpień 2017, 20:16

Fiki, A poco stosować tak drastyczny środek----jak można zastosować zamek liftowy mniejsza Główka


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group