To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Ksenon czasami nie startuje

777 - 27 Październik 2015, 23:21
Temat postu: Ksenon czasami nie startuje
Słuchajcie mam taki problem u siebie, że czasami po nocnym postoju nie zapala mi się prawy ksenon. Błyska na ułamek sekundy i nie rozpala się dalej, wyskakuje na wyświetlaczu "lamp defective". Muszę wyłączyć i włączyć światła a czasami nawet kilka razy żeby załapał. Jak już raz załapie to później cały dzień nie ma problemu, zapala się od razu, nie gaśnie. Żarówki są dobre, w miarę nowe i świecą czystym, białym światłem. Co to może być?
Muciek - 28 Październik 2015, 11:53

777, próbowałeś pukać w lampę? Może coś nie styka? Ja bym na to obstawiał, nie proponuję grzebać przy żarówce na odpalonych lampach z wiadomych przyczyn. Miałem tak z S124 z halogenem, a teraz w CLK nawet z tylną postojówką, raz się paliła raz nie, a wystarczyło puknąć w tylną lampę i łapało ;)
kubus838 - 28 Październik 2015, 12:43

Witam

Najprawdopodobniej przyczyną jest słaby styk na złączkach elektrycznych przy żarówce i przetworniku. Jedynym lekarstwem jest rozłączenie kostek i wyczyszczenie styków oraz ich podoginanie. Wyczyści można je poprzez spryskanie wd-40. Doginanie styków to już wiadomo jak to się robi. Oczywście wszystko robimi a wyłączonych światłach. Jeżeli to nie pomoże trzeba sprawdzic kable od przetwornika do samej żarówki. I ostatnie pytanie - czy masz zainstalowane światła do jazdy dziennej i ewentualnie kto je isntalował?


robert

777 - 28 Październik 2015, 15:17

Dzięki za odpowiedzi. Muciek - próbowałem stukać w lampę, ale nie załączała. Spróbuję przeczyścić styki, tak jak radzicie, choć wcześniej wykluczałem taką opcję. Lampa jak już wystartuje to działa bez problemu, nawet na mocnych wybojach nie przygasa, nie mryga. Zastanawiałem się czy to nie wina przetwornicy - może już się kończy. Co do świateł dziennych to nie posiadam ani nie było w tym samochodzie takich nigdy. ;)
kubus838 - 28 Październik 2015, 15:47

777 napisał/a:
Zastanawiałem się czy to nie wina przetwornicy - może już się kończy.



Przetwornica albo działa albo nie - troche działać nie może. Ksenony to są lampy wyładowcze więc albo działają albo nie. Pytałem o światła dzienne bo bardzo częstym problemem jest przekaźnik w dziennych który zaczyna wariować i wtedy zaczyna włączać i wyłaczać światła pozycyjne.

robert

L_u_k_a_s - 28 Październik 2015, 17:38

Na MCP kiedyś ktoś pisał, że też musiał kilka razy włączać światła bo mu żarnik nie startował okazało się, że jest do wymiany było to chyba w W210. Jeżeli skończą Ci się opcje (wtyczki, przewody) i nadal będzie problem występował spróbuj zamienić miejscami żarniki i czy wtedy będzie tak samo.
Pyra - 28 Październik 2015, 21:06

Witam
kubus838 napisał/a:
777 napisał/a:
Zastanawiałem się czy to nie wina przetwornicy - może już się kończy.



Przetwornica albo działa albo nie - troche działać nie może.

No nie do końca masz rację, przetwornice (z ang. ballast) połączone są z układem zapłonowym, jego rolą jest dostarczenie bardzo wysokiego napięcia do zajarzenia łuku w lampie, następnie przechodzi do pracy przetwornica właściwa, która ten łuk podtrzymuje. Kiedy układ zapłonowy jest sprawny, a przetwornica główna niedomaga, to zachowuje się podobnie do opisanego problemu, błysk i ... nic.

Pozdrawiam

maurycy - 28 Październik 2015, 21:13

kubus838 napisał/a:
Wyczyści można je poprzez spryskanie wd-40

Wd40 to sobie możesz psiknac zawiasy w drzwiach do szopy a nie styki elektryczne jak masz pisać takie bzdety to sie powstrzymaj.
Do elektryki są specjalne preparaty.

kubus838 - 28 Październik 2015, 22:02

Pyra napisał/a:

No nie do końca masz rację, przetwornice (z ang. ballast) połączone są z układem zapłonowym, jego rolą jest dostarczenie bardzo wysokiego napięcia do zajarzenia łuku w lampie, następnie przechodzi do pracy przetwornica właściwa, która ten łuk podtrzymuje. Kiedy układ zapłonowy jest sprawny, a przetwornica główna niedomaga, to zachowuje się podobnie do opisanego problemu, błysk i ... nic.


Przetwornica połączona jest z układem elektrycznym - czy my o tym samym piszemy? Ona dostarcza odpowiednie napięcie z opdowiednim natężeniem aby lampa wyładowcza "zapaliła". Po odpaleniu lampy układ ten tylko podtrzymuje "świecenia" takiej żarówki. Przetwornica podaje napięcie przy zainicjowaniu świecenia palnika niewiele wyższe, tylko natężenia jest zdecydowanie wyższe za co jest odpowiedzialny transformator/tyrystor lub inne układu łącznie z kondensatorem. A tak na marginesie od zajarzenia łuku potrzebne jest odpowiednie natężenie prądu a nie napięcie.

maurycy napisał/a:
Wd40 to sobie możesz psiknac zawiasy w drzwiach do szopy a nie styki elektryczne jak masz pisać takie bzdety to sie powstrzymaj.
Do elektryki są specjalne preparaty.



A co masz lepszy specyfik - może kontakt plus? Wd40 może i czyści rdze z zawias i toalety ale jest sprawdzony. A jak zaczynasz krytykować to może jakiś argument. A nie tylko puste pisanie/krytykowanie.


robert

MICHAL200 - 29 Październik 2015, 00:09

kubus838 napisał/a:
A nie tylko puste pisanie/krytykowanie.

Niektorzy wychodza z zalozenia, ze jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego 8) - ja rowniez :wink:

kubus838 - 29 Październik 2015, 01:19

MICHAL200 napisał/a:

Niektorzy wychodza z zalozenia, ze jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego 8) - ja rowniez :wink:


A inni najpierw sprawdzają a nie wychodzą z założenia - ja również.

robert

Abdul - 29 Październik 2015, 08:46

Ja do styków używam:
http://www.autochemia24.p...nych-200ml.html

I polecam.

kubus838 - 29 Październik 2015, 11:05

Kolego Abdul

Może ten środek jest i dobry, ale według opisu z tej strony którą wskazałeś to on jest troche dziwny, cytuje:

"tworzy powłokę antyprzebiciową uszczelniającą przewody wysokiego napięcia i kopułkę rozdzielczą w układzie zapłonowym
pozostawia trwałą powłokę izolacyjną ułatwiając rozruch silnika - szczególnie w okresie dużej wilgotności powietrza
chroni przewody przed wilgocią, olejem i benzyną
penetruje tlenki i siarczki
Sposób użycia :

rozpylić środek na elementy instalacji
po naniesieniu pozostawić na około 10 min aby preparat odparował
nie wywoływać iskrzenia
jeżeli po naniesieniu preparatu jest obecność rdzy należy usunąć ją szczotką
"

Z tego co napisali to raczej ten środek mówiąc potocznie zapobiega "przebiciu" na przewodach wysokiego napięcia. Czyli jakby dodtakowo usczelniał izolacje na przewodach i w ten sposób powodował lepszy przepływ prądu. Raz piszą, że penetruje tlenki a poniżej, że jeżeli jest radza to należy ją usunąć szcztką - przecież rdza to są właśnie tlenki. A może chodzi o te tlenki które powstają na izolacji przewodów i które przewodzą prąd elektryczny i wtedy to miałoby sens.
Ale jeszcze jeden teks reklamowy cytuje:

"Środek do instalacji elektrycznych. Izoluje od wilgoci i ułatwia rozruch silnika"

Z tego wynika, że ten środek rzeczywiście jest do jakby wspomagania izolacji, czyli zapobiegania zawilgoceniu izolacji elektrycznej jedenocześnie uniemożliwając przebicie.

A tak na koniec to jak na styku elektrycznym można tworzyć powłoke antyprzebiciową. Przecież styk elektryczny musi mieć bardzo dobry kontakt aby przekazać prąd do nastepnego styku. Mówiąc krótko styk musi mieć przebicie aby miał lepszy kontakt z drugim stykiem z nim połączonym. Może być jeszcze tak, że dwa oczyszczone styki ze sobą połączone sa tym preparatem zabezpieczone żeby nie miały przebicia - to tak i z tego opisu też tak wynika.

robert

Abdul - 29 Październik 2015, 11:21

kubus838, może i z tej strony jakoś niefortunnie to dobrali, ale tutaj masz link do opisu:
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000423/3110-ElectronicSpray-6.0-en.pdf
Properties
- cleans contaminated contacts
- good water separation
- good corrosion protection
- penetrates layers of oxides and sulphides
- repels moisture
- reduces contact resistance
- silicone-free

perkusista2010 - 29 Październik 2015, 11:33

Wina leży po stronie przetwornicy wymień przetwornice i będzie ok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group