Ogólnie o C-klasie - archiwum - Kontrolka EDC
Funek - 19 Lipiec 2007, 16:18
Jarkis zrób diagnozę bo to może być jednak pompa
u mnie też tak było że czasami ok a czasami zzzzzłłłłooooo
Jarkis - 20 Lipiec 2007, 08:06
dzisiaj rano miałem te same problemy, ale jest jeszcze coś co mi się wczoraj stało - w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora, ale po paru sekundach zgasła - zastanawiam się czy to ma jakiś związek z ta kontrolką EDC
Jary - 20 Lipiec 2007, 08:55
Jarkis napisał/a: | - w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora, ale po paru sekundach zgasła - zastanawiam się czy to ma jakiś związek z ta kontrolką EDC |
Sprawdź alternator, bo jeżeli "siada", to zbyt niskie napięcie może powodować świecenie się kontrolek nie tylko EDC/EPC ale od pozostałych systemów również. Graniczną wielkością jest napięcie 10,5 V
Funek - 20 Lipiec 2007, 09:50
Jary napisał/a: | Sprawdź alternator, bo jeżeli "siada", to zbyt niskie napięcie może powodować świecenie się kontrolek nie tylko EDC/EPC ale od pozostałych systemów również. Graniczną wielkością jest napięcie 10,5 V |
Prawda to bardzo ważne Komputer sterujący po istnieniu napięcia wie że silnik pracuje
jjankiello - 21 Lipiec 2007, 01:10
Tak jak pisze kolega Jary - zacząłbym od rzeczy najprostszych - czyli poczyszczenia połączeń elektrycznych a do tego ew. filtra paliwa, bo jeśli jest zabrudzony, to powstrzymuje przepływ paliwa i komputer sterujący (czyli EDC - Electronic Diesel Control) zwraca błąd (świecenie kontrolki).
Badanie na komputerze diagnostycznym, oprócz tego, że kosztuje, to wykaże najwyżej błąd pompy lub jakiegoś podzespołu odpowiedzialnego za sterowanie pompa/wtryskiem, który jest sprawny, tylko ma zaśniedziałe styki przewodów
Funek - 21 Lipiec 2007, 11:26
najlepszą opcją to tak jak aj kupić sobie interface za potężne pieniądze czyli za 250 zł i samemu robić diagnozę.
możesz posprawdzać wszystko tak jak piszą koledzy ale to pewnie już zrobiłeś
odezwij się jak już ustalisz źródło problemu
Jarkis - 23 Lipiec 2007, 08:16
wczoraj miałem te same problemy przy zapalaniu, a dzisiaj wszystko było w porządku - sprawdziłwm alternator i akumulator - jest szystko dobrze - napięcie na akumulatorze przy ładowaniu 14V.
Funek - 23 Lipiec 2007, 08:59
Jarkis zrób tą diagnozę co ci szkodzi już dawno wiedział byś co i gdzie jest do naprawy
ale oczywiście możesz jak ci radzą wymienić wszystkie filtry, paski, szczotki na alternatorze, wyczyścić styki całej instalacji, wymienić olej, spuścić paliwo z baku, sprawdzić ciśnienie w kołach i skończy się tak że pojedziesz na diagnozę i dowiesz się że to camshaft positon sensor. (wolał bym żeby to nie to)
Jary - 23 Lipiec 2007, 09:05
Funek napisał/a: |
...ale oczywiście możesz jak ci radzą wymienić wszystkie filtry, paski, szczotki na alternatorze, wyczyścić styki całej instalacji, wymienić olej, spuścić paliwo z baku, sprawdzić ciśnienie w kołach i skończy się tak że pojedziesz na diagnozę i dowiesz się że to camshaft positon sensor. (wolał bym żeby to nie to) |
No BRAWO, wspiąłeś się na wyżyny
karol77 - 23 Lipiec 2007, 12:08
... u mnie też był taki problem... W "poważnym" serwisie samochód stał 2 dni i też nie potrafili zdiagnozować... Wydaje mi się, że chodzi o nieszczelność pompy i cofające się paliwo (objawy miałem identyczne). U mnie wstawili dodatkowy zawór zwrotny i teraz od dłuższego czasu jest ok.
Jary - 23 Lipiec 2007, 12:52
karol77 napisał/a: | ... u mnie też był taki problem... W "poważnym" serwisie samochód stał 2 dni i też nie potrafili zdiagnozować... Wydaje mi się, że chodzi o nieszczelność pompy i cofające się paliwo (objawy miałem identyczne). U mnie wstawili dodatkowy zawór zwrotny i teraz od dłuższego czasu jest ok. |
Wreszcie rozsądny głoś - dzięki i pozdrawiam
Funek - 23 Lipiec 2007, 16:24
skoro jest tak jak piszecie to po co umieszcza w swoich samochodach 38-pinowe gniazdo diagnostyczne
chyba tylko do chip tuninngu
btx - 23 Lipiec 2007, 18:11
ale i tak pinow w gniezdzie jest ok 20 lub mniej nawet,
38 to liczba max, a nigdy tyle pinow nie bedzie
Jary - 23 Lipiec 2007, 20:21
Funek napisał/a: | skoro jest tak jak piszecie to po co umieszcza w swoich samochodach 38-pinowe gniazdo diagnostyczne
chyba tylko do chip tuninngu |
Dla uzasadnienia cen usług w ASO
Funek - 24 Lipiec 2007, 15:34
Jarkis i co z tym EDC
|
|
|