To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Kontrolka EDC

Funek - 19 Lipiec 2007, 16:18

Jarkis zrób diagnozę bo to może być jednak pompa

u mnie też tak było że czasami ok a czasami zzzzzłłłłooooo :evil:

Jarkis - 20 Lipiec 2007, 08:06

dzisiaj rano miałem te same problemy, ale jest jeszcze coś co mi się wczoraj stało - w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora, ale po paru sekundach zgasła - zastanawiam się czy to ma jakiś związek z ta kontrolką EDC
Jary - 20 Lipiec 2007, 08:55

Jarkis napisał/a:
- w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora, ale po paru sekundach zgasła - zastanawiam się czy to ma jakiś związek z ta kontrolką EDC


Sprawdź alternator, bo jeżeli "siada", to zbyt niskie napięcie może powodować świecenie się kontrolek nie tylko EDC/EPC ale od pozostałych systemów również. Graniczną wielkością jest napięcie 10,5 V :idea:

Funek - 20 Lipiec 2007, 09:50

Jary napisał/a:
Sprawdź alternator, bo jeżeli "siada", to zbyt niskie napięcie może powodować świecenie się kontrolek nie tylko EDC/EPC ale od pozostałych systemów również. Graniczną wielkością jest napięcie 10,5 V :idea:


Prawda to bardzo ważne Komputer sterujący po istnieniu napięcia wie że silnik pracuje

jjankiello - 21 Lipiec 2007, 01:10

Tak jak pisze kolega Jary - zacząłbym od rzeczy najprostszych - czyli poczyszczenia połączeń elektrycznych :!: a do tego ew. filtra paliwa, bo jeśli jest zabrudzony, to powstrzymuje przepływ paliwa i komputer sterujący (czyli EDC - Electronic Diesel Control) zwraca błąd (świecenie kontrolki).

Badanie na komputerze diagnostycznym, oprócz tego, że kosztuje, to wykaże najwyżej błąd pompy lub jakiegoś podzespołu odpowiedzialnego za sterowanie pompa/wtryskiem, który jest sprawny, tylko ma zaśniedziałe styki przewodów :mrgreen:

Funek - 21 Lipiec 2007, 11:26

najlepszą opcją to tak jak aj kupić sobie interface za potężne pieniądze czyli za 250 zł i samemu robić diagnozę.

możesz posprawdzać wszystko tak jak piszą koledzy ale to pewnie już zrobiłeś

odezwij się jak już ustalisz źródło problemu

Jarkis - 23 Lipiec 2007, 08:16

wczoraj miałem te same problemy przy zapalaniu, a dzisiaj wszystko było w porządku - sprawdziłwm alternator i akumulator - jest szystko dobrze - napięcie na akumulatorze przy ładowaniu 14V.
Funek - 23 Lipiec 2007, 08:59

Jarkis zrób tą diagnozę co ci szkodzi już dawno wiedział byś co i gdzie jest do naprawy

ale oczywiście możesz jak ci radzą wymienić wszystkie filtry, paski, szczotki na alternatorze, wyczyścić styki całej instalacji, wymienić olej, spuścić paliwo z baku, sprawdzić ciśnienie w kołach i skończy się tak że pojedziesz na diagnozę i dowiesz się że to camshaft positon sensor. (wolał bym żeby to nie to)

Jary - 23 Lipiec 2007, 09:05

Funek napisał/a:

...ale oczywiście możesz jak ci radzą wymienić wszystkie filtry, paski, szczotki na alternatorze, wyczyścić styki całej instalacji, wymienić olej, spuścić paliwo z baku, sprawdzić ciśnienie w kołach i skończy się tak że pojedziesz na diagnozę i dowiesz się że to camshaft positon sensor. (wolał bym żeby to nie to)


No BRAWO, wspiąłeś się na wyżyny :mrgreen:

karol77 - 23 Lipiec 2007, 12:08

... u mnie też był taki problem... W "poważnym" serwisie samochód stał 2 dni i też nie potrafili zdiagnozować... Wydaje mi się, że chodzi o nieszczelność pompy i cofające się paliwo (objawy miałem identyczne). U mnie wstawili dodatkowy zawór zwrotny i teraz od dłuższego czasu jest ok.
Jary - 23 Lipiec 2007, 12:52

karol77 napisał/a:
... u mnie też był taki problem... W "poważnym" serwisie samochód stał 2 dni i też nie potrafili zdiagnozować... Wydaje mi się, że chodzi o nieszczelność pompy i cofające się paliwo (objawy miałem identyczne). U mnie wstawili dodatkowy zawór zwrotny i teraz od dłuższego czasu jest ok.


Wreszcie rozsądny głoś :!: - dzięki i pozdrawiam

Funek - 23 Lipiec 2007, 16:24

skoro jest tak jak piszecie to po co :mb: umieszcza w swoich samochodach 38-pinowe gniazdo diagnostyczne :?:

chyba tylko do chip tuninngu

btx - 23 Lipiec 2007, 18:11

ale i tak pinow w gniezdzie jest ok 20 lub mniej nawet,
38 to liczba max, a nigdy tyle pinow nie bedzie

Jary - 23 Lipiec 2007, 20:21

Funek napisał/a:
skoro jest tak jak piszecie to po co :mb: umieszcza w swoich samochodach 38-pinowe gniazdo diagnostyczne :?:
chyba tylko do chip tuninngu


Dla uzasadnienia cen usług w ASO :lol:

Funek - 24 Lipiec 2007, 15:34

Jarkis i co z tym EDC


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group