To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - LPG???

Oleandro - 19 Luty 2008, 23:44

RALF-TM,

jesli juz chcesz koniecznie gaz to wal

LANDI RENZO albo PRINS jedno z Italii a drugie z Holandii obie istalacje maja listwe wtryskowa Bosch (sekwencja 4 gen)

Landi dostaniesz juz spokojnie kolo 3500pln

VSI Prins 1000pln drozej

osiagi bardzo dobre noi mi palilo tyle gazu ile benzyny...

topol - 19 Luty 2008, 23:47

Oleandro napisał/a:
serwis u najlepszego gazownika w miescie,

co nie musi oznaczać dobrego
Oleandro napisał/a:
problemy beda do momentu w ktorym ludzie przestana montowac gaz do samochodow...

problemy będą do momentu, gdy instalacje będą zakładali partacze a użytkownicy nie przestaną robić tzw. "oszczędności".
Niedawno przyszedł do mnie człowiek, który 2 lata temu kupił ode mnie mój poprzedni samochód - miała 320kkm z czego 80kkm na gazie. Była w stanie perfekcyjnym. I mówi mi, że LPG jest do maku, bo nie chce mu jeździć na gazue. Przez 2 lata przejechał jakieś 30 kkm u gazownika nie był ani razu!!!! to jak mu ma dobrze jeździć jeżli nie wymienił filtrów ni razu ani nie sprawdzał/korygował ustawień instalacjii??? Poza tym i parownik mógł mu już się zużyć....

8)

Oleandro - 19 Luty 2008, 23:54

topol,

jest w tym racja co piszesz...

mialem auto z najdrozsza instalacja...nigdy ale to przenigdy nie oszczedzalem na serwisie i zawsze jezdzilem do prawdziwych specjalistow z renoma

bylo ok

ale auta z gazem juz nigdy nie kupie, nie przerobie juz tez niczego...

z jakiego powodu?

bo mialem, jezdzilem Tdi osmiozaworowym, beznyna na sekwencji a teraz Cdi z commonrailem....

gazowanio mowie nie :)

topol - 20 Luty 2008, 00:05

Oleandro napisał/a:
ale auta z gazem juz nigdy nie kupie


Ja też nie kupiłbym samochodu zagazowanego, właśnie ze względu na ryzyko "oszczędności" poprzedniego właściciela....
Oleandro napisał/a:
gazowanio mowie nie

Twój suwerenny wybór. 8)

publo - 20 Luty 2008, 09:42

Oleandro napisał/a:
topol,

bo mialem, jezdzilem Tdi osmiozaworowym, beznyna na sekwencji a teraz Cdi z commonrailem....

gazowanio mowie nie :)


mój sąsiad kupił sobie nowiuśkie mondeo z commonrailem. Tankował tylko na dobrych stacjach, serwisy w aso itp. po 2latach coś zaczęło się dziać dziwnego: auto gasło przerywało, falowały obroty. Pojechał do ASO i stwierdzili uszkodzenie wtrysków - koszt naprawy jedyne 16tyś :shock:
następnego dnia już był nim na giełdzie :cry:
teraz ma skodę superb w benzynie i bardzo sobie chwali.
Wniosek: nie uogólniajmy, że gaz do kitu, a chcesz jeździć oszczędnie to tylko diesel
Według mnie za różnicę w cenie między dieslem a benzyną można sobie założyć super instalację gazową w super zakładzie i pewnie jeszcze na bak gazu zostanie.

A poza tym (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) koszty jakichkolwiek napraw w silnikach diesla są dużo większe. Przykład: pompa paliwa do Opla Vectry B (notabene bardzo częsta usterka w tych autach) to koszt ok. 3tyś zł :shock: sama regeneracja starej pompy to 900zł.

Maxo - 20 Luty 2008, 22:02

Popieram w całej rozciągłosci tego wywodu.
C180 stag 300 10l/100km spokojna jazda- za wiecej trzeba dodac 2l -nie wiecej, bajka- przyspieszenie takie samo jak na benzynie, ale warunek dopieszczone regulacje łącznie z odpowiednim dobraniem srednic otworow w wtryskach- to własciwie jest najwazniejsze do kalibracji.

adurweb - 21 Luty 2008, 20:56

Odebrałem wczoraj auto po kolejnej regulacji i tak:
Przed oddaniem im auta, spisałem sobie wszystkie wasze sugestie i opinie odnośnie tej instalacji. Powiedziałem im o tych sugestiach oraz dodałem, że jak nie potrafią ustawić tej instalacji to niech oddają mi całą kasę i niech zabierają instalację, ja założę u kogoś innego.
Robili auto dwa dni.
I stał się pierwszy cud „Tuska”, ustawili mi instalację! Auto śmiga jak rakieta, końcu czyje te 136 konie, nie ma żadnej różnicy od benzyny. Moja mercedes odżyła! Jestem szczęśliwy!!! Wystarczyło ich tylko dobrze opier...ić i wzieli się za robotę!
I pomyśleć, że byłem bliski wymiany na II generację!
Jak mało trzeba człowiekowi do szczęścia!
Teraz trzeba tylko policzyć ile mi pali i oby działała już tak zawsze.
Dzięki za pomoc Panowie!

Kolber - 21 Luty 2008, 23:12

Super, że wreszcie doprowadzili Ci auto do ładu....


Czyli jednak się dało :)


pozdro

topol - 22 Luty 2008, 00:10

Czyli jak się chce, to można :twisted:
Gratuluję :D

adurweb - 22 Luty 2008, 19:56

Wyszło na to, że mnie olewali, dopiero jak zagroziłem wycofaniem kasy to się obudzili.
Ale teraz mi auto jeździ, odżyło!

[ Dodano: 23 Luty 2008, 14:02 ]
I jeszcze jedno, bo bardzo mocne mam teraz auto, może dali mu za bogatą mieszankę. Jestem na etapie sprawdzania ile mi teraz pali. Jestem ciekaw ile palą Wasze sekwencje w mieście i na trasie, podajcie prawdziwe dane.

Maxo - 23 Luty 2008, 20:11

adurweb napisał/a:
Wyszło na to, że mnie olewali, dopiero jak zagroziłem wycofaniem kasy to się obudzili.
Ale teraz mi auto jeździ, odżyło!

[ Dodano: 23 Luty 2008, 14:02 ]
I jeszcze jedno, bo bardzo mocne mam teraz auto, może dali mu za bogatą mieszankę. Jestem na etapie sprawdzania ile mi teraz pali. Jestem ciekaw ile palą Wasze sekwencje w mieście i na trasie, podajcie prawdziwe dane.


:D Bardzo sie ciesze razem z Toba, bo nie ma cudow z sekwencja to musi chodzic, jak jest dobrze dobrana i ustawiona, ale to wymaga czasu i pracy- napewno wtryski dali z wiekszymi otworami, ale mysle ze mnoznik wyszedł im zgodny z zaleceniami producenta instalacji, wyjdzie ci to przy litrazowaniu.
Z mojego doswiadczenia powiem tak- na poczatku spalanie mi nie przekraczalo 10l nawet w miescie, ale byl slaby, po wymianie wtryskow spalanie poszlo na 12l w miescie ,ale nie wiecej , a trasa 10l a moc porownywalna do benzyny a wlasciwie nie odczowalna roznica.
Jeszcze raz ci gratuluje konsekwencji w działaniu.
Pozdrowienia

Kolber - 24 Luty 2008, 11:36

C230 + ASB

Trasa 10-11 l

Miasto do 13l

pozdro

publo - 28 Luty 2008, 20:01

Ja mam taki zestaw:

Reduktor: TOMASETTO
Listwa: VALTEK RAIL
Sterownik: STAG 300

I wszystko byłoby w porządku gdyby nie skaczące (falujące) obroty przy małej prędkości.
Często (jednak nie zawsze) gdy hamuję dojeżdżając np. do skrzyżowania to obroty spadają do ok 500 i zaczynają skakać a auto szarpać (skrzynia automat).
Byłem u gazownika, ten dokonał kalibracji instalacji, popatrzył, pokręcił i .... dalej to samo
twierdzi że to mogą być świece. Ja jednak w to nie wieżę bo na benzynie nie ma tego problemu.
Doradźcie coś. Może pojechać do innego gazownika niech spojrzy "innym" okiem. Chociaż tego bym nie chciał bo instalka jest na gwarancji i chyba inny gazownik nie może za bardzo coś przy niej grzebać.

GREG - 28 Luty 2008, 20:06

Witam Publo.
Ja mam LPG Staga 200, reduktor Tomasetto i listwę Valtek i wszystko jest cacy. Ale... po około miesiącu od założenia miałem identyczny problem. Rozwiązanie u mnie było proste. Przeczyściłem przepustnicę i ją zresestowałem. Od tamtej pory jak ręką odjął. Sprawuje się znakomicie. Max spalanie to 10l.
Spróbuj, wiele to nie kosztuje, a może Cię nieźle zaskoczyć. Powodzenia

karpiarz4 - 28 Luty 2008, 21:17

Ukłony dla Chrzanio za prawdomówność. Nareszcie ktoś napisał prawdę o ilości spalanego gazu w swoim aucie. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group