To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - praca na zimnym

pucieq - 26 Listopad 2015, 15:42
Temat postu: praca na zimnym
Witam,
Od pewnego czasu, zaczelo robic sie zimno temp. ponizej 0, moj miecio (c250 TD) strasznie dziwnie zaczal sie zachowywac. Palic pali bez problemowo na zimnym, ale strasznie dlugo sie nagrzewa silnik (do tych swoich 80), Brak mocy na poczatku trzeba mu dac lekko po obrotach na luzie zeby normalnie jezdzil, a poza tym co najbardziej jest denerwujace to to ze zaczal palic z 16-17l /100 km a nie tak jak wczesniej 10l . (oczywiscie miasto) ...
Slyszalem ze mozna jakos zabezpieczyc Grip chociazby kartonem czesciowo zeby nie wciagal tak zimnego powietrza tylko ocieplone przez silnik ale nie mam pojecia jak bardzo mozna zaslonic to bo jednak jest tam dolot do filtra powietrza, a no i jeszcze slyszalem ze na oleju silnikowym syntetycznym powinno sie obnizyc spalanie (obecnie jezdzi na pol syntetyku)

Jakies porady najbardziej to chodzi mi o to spalanie bo naprawde idzie zbankrutowac.

a dodam jeszcze ze jak walcze nawiew to po jakis 30 sec juz normalnie wieje cieplym/goracym powietrzem .

Dandiee - 26 Listopad 2015, 16:43

Najpierw sprawdź termostat , ew płyn chłodniczy . Bo 2.5TD powinien się szybko nagrzewać ... :) A pali Ci tyle bo może jest termostat do kitu i ciągle silnik jest niedogrzany i masz odpowiedź chociażby. Przepływomierz sprawdzałeś? Może daje za dużo paliwa i też przez to spalanie wzrasta . To mi przychodzi do głowy :) Najlepiej to zrób tak ,że odpalisz samochód - daj mu parę minut na wolnych pochodzić i ruszaj . Tak generalnie powinno się robić w dieslach. Ja w swoim CDI zawsze zapalam 5min wcześniej :)

Ale najpierw wymień termostat - to duży koszt nie jest a może rozwiązać problem . No i płyn jak tam już chcesz , jeżeli dawno nie zmieniałeś :)

pucieq - 26 Listopad 2015, 17:35

Wiec tak. plyn chlodniczy wymieniany byl jakies 2 miechy temu (3-4tys km) poniewaz wymienialem nagrzewnice. co prawda z termostatem sie nie interesowalem jeszcze ale miecio w lato jak mu dociskalem czasami gaz lapal temp. max 95 stopni nigdy do 100 nie doszedl. teraz jak pochodzi z 15 min sie rozgrzewa tak do 65-70 i dopiero jak przejade sie z 1 km - 2 km to ma to 80 i sie utrzymuje caly czas.

a dodam ze plyn chlodniczy to borygo zielony prawdopodobnie (nie ekstrakt)

Dandiee - 26 Listopad 2015, 18:06

Weź pod uwagę że jak ja zostawię samochód na 5 min (CDI) na wolnych obrotach i mam 15km do szkoły do max obrotów 2tyś to nawet nie złapie 80c... Nie wiem kolego - a ty w tych temperaturach jak masz? Termostat wymienić by nie zaszkodziło takie jest moje zdanie . Albo jak nie chcesz to rozgrzej auto i sprawdzaj węże które są ciepłe i wtedy zobaczysz czy jest do wymiany czy nie
Muciek - 26 Listopad 2015, 18:16

Według opisu kolegi termostat działa dobrze, bo jak nagrzewa się po 1-2km to jest wszystko dobrze, po co wydawać pieniądze w błoto. Ja bym coś z tym mułem na początek ogarnął.
pucieq - 26 Listopad 2015, 18:45

wiec tak po dłuższych obserwacjach zauważyłem ze strasznie kopciuszek przy 1.3k obrotów wzwyż z kolega uważamy ze może zaduzo paliwa pobierać bo przejechałem 20km na 4.5l . jak się sprawdza ten przepływomierz .
Dandiee - 26 Listopad 2015, 19:02

Co do termostatu to podpowiedziałem ,a nie kazałem wymienić .

Odepnij wtyczkę po prostu na odpalonym i zobacz jak zachowuje się samochód , podepnij i porównaj pracę. Może wtryski leją już w poważnym stopniu... pod machą nie czuć nigdzie ropy może z jakiegoś przewodu albo coś ? Dolot masz szczelny?

Pioterek - 26 Listopad 2015, 19:43

pucieq, Twoje auto nie ma przepływomierza, Krokodyl się trochę zapędził :wink:
wiskontii - 26 Listopad 2015, 19:51

Pioterek napisał/a:
pucieq, Twoje auto nie ma przepływomierza, Krokodyl się trochę zapędził :wink:



Poszczałem się ze śmiechu idee założyć Pieluchę :lol: :lol:

Dandiee - 26 Listopad 2015, 19:52

Pioterek, Jesteś pewny? 2.5TD Miał przepływomierz - nie każda wersja oczywiście ale jestem pewny że miał . Bo kiedyś znajomy silnik chciał kupić właśnie kompletny i miał normalnie przepływke - z tego co pamiętam to był 98r polift
Pioterek - 26 Listopad 2015, 20:01

Dandiee, jestem pewien. Coś tam dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele: 2,5 TD miał przepływomierz, ale dostał go właśnie jakoś w 98r albo po nim (nie chce mi się teraz szukać, bo tutaj to nieistotne). Mój nie ma, i wszystkie wcześniejsze też nie mają, a jak spojrzysz na VIN kolegi to odpowiedź jest jasna: jego nie ma :)
Dandiee - 26 Listopad 2015, 20:08

w takim razie ... temat z przepływką odpada :P Dzięki Piter za wyjaśnienie :D

Dalej stawiam - Nieszczelność w dolocie ? Wtryski?

perzu126 - 27 Listopad 2015, 06:40

wiskontii napisał/a:
Pioterek napisał/a:
pucieq, Twoje auto nie ma przepływomierza, Krokodyl się trochę zapędził :wink:



Poszczałem się ze śmiechu idee założyć Pieluchę :lol: :lol:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 27 Listopad 2015, 07:50 ]
Ja obstawiam, że coś z pompą wtryskową jest nie tak. Znajdz fachowca od diesli, bo to w końcu rzędowa pompa, czyli tanio i prosto.

pucieq - 27 Listopad 2015, 11:37

po dłuższych obserwacjach i rozmów z mechanikiem to pobiera zaduzo paliwa i nie przepala go całego bo pluje z wydechu. może to być sonda lambda ?? dziś jadę na komputer zobaczymy co pokaże. mój miecio to 97' po lift .
Dandiee - 27 Listopad 2015, 12:13

wiskontii, wszystko gra? :>

pucieq, Wiesz co , nie wiem jak to jest z tą przepływką bo tam Piotrek to wyjaśnij - weź może zobacz czy ją masz u siebie .

Sondy Lambda nie ma w dieslu... więc to odpada od razu. Są jakieś tam wyjątki ale w najnowszych dieslach (ale czy to prawda tego nie wiem)

Ja obstawiam wtryskiwacze , pompe wtryskową . Sprwadź czy nie masz gdzieś przecieku np czy nie śmierdzi ropą pod machą... Sprawdź też tą nieszczelność w dolocie czy gdzieś nie ma dziurki (bo to też może być powód kopcenia) . Wtryski i pompa do sprawdzenia na sam początek



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group