Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Pęknięta chłodnica vs mróz na dworze
wiskontii - 5 Styczeń 2016, 10:25
Kamil'90, Według Twojego winu
Chłodnica Nr.5
Wisko katalogowo nr.A112000422
mark - 5 Styczeń 2016, 10:43
Tak jak napisałem poprzednio , sprawne wisco po porannym odpaleniu silnika powinno być przez kilka minut zasprzęglone i nie powinno się dać zatrzymać wentylatora zwiniętym rulonem z gazet. W tym czasie olej zasprzęglający przepływa do komory zasobnikowej .Gdy do niej przepłynie , wentylator obraca się z lekkim oporem i wówczas da się go zatrzymać .Dopiero wzrost temperatury płynu chłodzącego powoduje opływanie gorącego powietrza obudowy sprzęgła wisco ,bimetal odkształcając się poprzez trzpień otwiera zawór powodujący przepływ oleju zasprzęglającego z komory zasobnikowej do roboczej (tym samym zwiększając obroty wentylatora ale też tylko do około 4 tys. obrotów )
Co do płynu chłodzącego , to wybór należy do Ciebie , ważne by miał niski punkt zamarzania -35 jest OK i nie powodował reakcji z elementami układu wykonanymi z aluminium .
Zwykłe gotowe mieszanki zakupione w sklepach mają tę wadę , że zazwyczaj tracą swoje właściwości po 2-3 latach .
Oby zakończyło się tylko na wymianie chłodnicy , zamarzający płyn mógł zablokować łopatki w pompie głównej płynu , które po odpaleniu silnika pękają i masz brak obiegu i przegrzewający się silnik
Osobiście stosuję koncentrat firmy Febi niebieski np http://allegro.pl/listing...1-uni-1-5-1218. , który po zakupie mieszam z wodą destylowaną w proporcji 50 :50 % , otrzymujemy też płyn z punktem zamarzania około -36 st C , ale jest on bardziej trwały.
W swoim samochodzie mam zalany układ tym koncentratem od 7 lat . Nic się nie dzieje , ale co rok przed zimą sprawdzam czy trzyma parametry
Ps. Kolego wiskontii w numerze sprzęgła wisco ,,uciekła ,,Ci jedna cyfra 1 , powinien być pełny nr. A 111 200 04 22
Pzdr.
Kamil'90 - 5 Styczeń 2016, 18:47
wiskontii, wielkie dzięki za wszystko, poszukam sobie jutro na spokojnie części.
mark, Tobie też dziękuję
polofix - 5 Styczeń 2016, 20:59
Kamil'90 napisał/a: | wiskontii, wielkie dzięki za wszystko, poszukam sobie jutro na spokojnie części.
mark, Tobie też dziękuję |
Nie wiń mercedesa za te usterki. To jest naprawdę dobry i solidny samochód pod względem mechaniki. Tyle że masz zaniedbany samochód plus twoje zaniedbanie.
Wisko zostawiasz na razie bo nie potrzeba go w zimie. Jak będziesz go szukać to załóż plastik, który jest w koło wentylatora i uszczelnia wentylator z chłodnicą.
Kamil'90 - 5 Styczeń 2016, 21:50
polofix, Wiem o tym, ale nie zmienia to faktu, że te ciągle usterki są wkurzajace.
Wcześniej miałem punto za 1300zl i przez pół roku jeździł bezusterkowo, nawet na wakacje (1500km) mnie zawiózł. A Mietek co rusz się psuje
wiskontii - 6 Styczeń 2016, 01:31
Kamil'90, trafiłeś akurat na sztukę kapryśna i ona ciebie teraz sprawdza czy masz dość siły bo poprzedni właściciel tylko w nim sprzątał, porobisz to pojeździsz
perzu126 - 6 Styczeń 2016, 01:48
Wisco w zimie zupełnie nie potrzebne. Przydaje się pi rozgrzaniu w korkach i do tego temperaturach na zewnątrz pow. 15stopni.
Niestety, ale zaniedbany Mercedes to spora inwestycja. Każdy samochod obojetnie jakiej marki po flejtuchu to mina...
Kamil'90 - 6 Styczeń 2016, 11:43
perzu126, spojrze w swój budżet i będę myślał czy wymieniać te wisko czy się wstrzymać.
Na początku było ok, dwie usterki które wskazał mi poprzedni właściciel miał kosztowac mnie wg niego dwie stowy, a ja wydałem na nie 5zl
polofix - 6 Styczeń 2016, 15:02
Kamil'90 napisał/a: | polofix, Wiem o tym, ale nie zmienia to faktu, że te ciągle usterki są wkurzajace.
Wcześniej miałem punto za 1300zl i przez pół roku jeździł bezusterkowo, nawet na wakacje (1500km) mnie zawiózł. A Mietek co rusz się psuje |
Tak. Tylko ciekawe ile faktycznie ma nahulane to twoje w202. Pewnie ze 3 razy tyle co to Punto.
Masz jakieś fotki swojej celinki?
Kamil'90 - 6 Styczeń 2016, 21:28
Nie pamiętam ile punciak miał przejechane, ale był tylko 1 starszy od punto. Mniejsza z tym, jest merc, trzeba go naprawić i tyle.
Mam foty przed sprzedażą, jak będzie cieplej i go uruchomię, myjnia+polerka i zrobię w końcu swój temat w dziale Nasze MB.
http://wrzucaj.net/image/QesQB
wrzucaj.net/image/Qez4K
Ma ktoś kompletny schemat układu chłodzenie, wszystkie rurki itp z OPISEM! Bo to co wiskontii wrzucił ciężko mi laikowi rozszyfrować, a chcę się nauczyć jakie są elementy, za co są odpowiedzialne, jak działają...
Jeszcze jedno. Bezpośrednio przed awarią włożyłem między grill a kratę chłodnicy gruby karton. Teraz jak sobie czytam i widzę uproszczony schemat układu, to widzę, że zablokowałem przepływ zimnego powietrza - czy przez to mogło wszystko pierd*****? Jechałem ekspresówką 130-140 km/h, może temperatura się podniosła (ja nie zauważyłem) i wszystko to przez przegrzanie... ?
Taka chłodnica pasuje do mojego auta:
http://allegro.pl/chlodni...5718128398.html ?
Dla upewnienia się - montaż wisko nie wiąże się ze spuszczaniem płynu chłodnicy, prawda?
Abdul - 7 Styczeń 2016, 10:35
Kamil'90 napisał/a: | Dla upewnienia się - montaż wisko nie wiąże się ze spuszczaniem płynu chłodnicy, prawda? |
Nie, potrzebujesz klucz '34' z tego co pamiętam - i najważniejsze - tam jest LEWY gwint.
A schematy z nr mogę Ci podesłać, ale to jak się odrobię.
Kamil'90 - 7 Styczeń 2016, 10:49
Abdul napisał/a: | Kamil'90 napisał/a: | Dla upewnienia się - montaż wisko nie wiąże się ze spuszczaniem płynu chłodnicy, prawda? |
Nie, potrzebujesz klucz '34' z tego co pamiętam - i najważniejsze - tam jest LEWY gwint. |
Ok, w takim razie wisko odkładam na wiosnę
Abdul napisał/a: | A schematy z nr mogę Ci podesłać, ale to jak się odrobię. |
Jeśli masz z opisem to poproszę.
Abdul - 11 Styczeń 2016, 08:01
Kamil'90, schematy poniżej, może jeszcze komuś się przydadzą:
Kamil'90 - 11 Styczeń 2016, 18:56
Abdul, Dzięki wielkie, ale nie mogę tego powiększyć, bo mi się rozmazuje...
Przyszła dzisiaj chłodnica, chyba jutro będę ją zakładał. Szukałem w szukajce- nie znalazłem, w ''Sam naprawiam w202'' nie ma mojego silnika, więc zapytam:
Czy wymieniając chłodnicę (bez wisko!) muszę wisko odkręcać?!
Czy, aby zabrać plastiki wentylatora w c200 95' (benzyna), muszę wisko odkręcać?
perzu126 - 11 Styczeń 2016, 19:17
Kamil'90, musisz i nie musisz. Zależy jak z dojściem.
|
|
|