To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Silnik po remoncie pali jak smok

badzio - 6 Styczeń 2016, 11:51
Temat postu: Silnik po remoncie pali jak smok
Witam Kolegów,

Grzebie w sieci i nic konkretnego nie mogę znaleźć mianowicie jakiś czas temu kupilem W202 2.0 benzyna. Po kupnie okazało się ,że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Silnik został rozebrany przy okazji kompletna regeneracja głowicy, nowa chłodnica (stara ciekła), nowa pompa wody, wszystkie przewody od wody nowe, filtry, oleje, itd. Jak by nie było w remont włożyłem 2k w samych częściach i regeneracjach.

Teraz sedno problemu. Zatankowałem 20l benzyny i zrobiłem 67km. Paliwo nigdzie się nie leje. Nie kopci. Nawet nie potrafię logicznie wytłumaczyć co z tym paliwem się dzieje. Samochód ma też instalacje LPG gdzie gazu w miarę normalnie pali bo 15l. Problem jest tylko z benzyną. Samochód podpinałem w poszukiwaniu błędów. Wyskoczyła tylko jedna sona lambda aczkolwiek po usunięciu błędu nie pojawiła się z powrotem.

Może miał ktoś podobny problem? Ja jeszcze podejrzewam komputer. Panowie czekam na Waszą poradę.

Dzięki z góry

lech149 - 6 Styczeń 2016, 12:13

To chyba o niczym nie świadczy . Czeka Ciebie zatankowanie po nakrętkę , ale tak solidnie . potem , po zrobieniu 200 km , ponowne tankowanie pod tym samym dystrybutorem ( tak samo solidnie ) .i wtedy zobaczymy . Takie jest moje zdanie .
Zauważ jeszcze , że od pierwszego odbicia do końca tankowania wejdzie jeszcze ładnych parę litrów .

Piotrek.sz - 6 Styczeń 2016, 12:20

Lepiej zrobić cały bak, przy 200 km wlejesz 2 litry więcej i spalanie o litr różnica, a przy 600-800km to już cyferka po przecinku:)
Niedzwiad - 6 Styczeń 2016, 12:31

Przy spalaniu 30l/100km może wlać nawet trzy litry i spróbować przejechać 10km, bo rozumiem, że spalanie powinno być przynajmniej o połowę mniejsze w jego motorze.
To była sama jazda, czy rozgrzewanie silnika na parkingu i później krótkie przejazdy?

lech149 - 6 Styczeń 2016, 13:01

Masz rację , że najlepiej cały bak , ale to trwa .Po stu kilometrach też można się zorientować , czy pali około 10L , czy 20L Rzecz polega na tym , że trzeba to robić cierpliwe . Mi się wydawało , że już jest koniec tankowania , a weszły jeszcze 4L . I auto musi stać dokładnie w tym samym miejscu , co poprzednio .
perzu126 - 6 Styczeń 2016, 13:16

Rozrząd dobrze ustawiony? Wszystko dobrze zmontowane? Piszesz, że na benzynie tylko dużo pali, tak jak pisali wyżej: jakie warunki jazdy? Ile na benzynie jezdzisz a ile na gazie? Ciężko cokolwiek powiedzieć jak poszesz, że pali więcej
kubus838 - 6 Styczeń 2016, 13:40

Witam
Pisałeś, że wymieniana była uszczelka pod głowicą. To jeszcze podjedź do jakiegoś warsztatu i niech sprawdzą kompresje. Miałeś też kasowany błąd sondy lambda. To jeszcze sprawdź poziom oleju - czy czasem nie ulega zmianie.

robert

lech149 - 6 Styczeń 2016, 18:43

Jak tak czytam , to ani zapłon , ani kompresja . To auto wg autora spaliło raz 30 L/100km .To się musi czuć pod pedałem gazu . A na gazie jedzie normalnie ? A nie może być tak , że pompa ściąga benzynę tylko do pewnego poziomu , a niżej jest dziurka i ciągnie powietrze ?
kubus838 - 6 Styczeń 2016, 20:01

lech149 napisał/a:
Jak tak czytam , to ani zapłon , ani kompresja . To auto wg autora spaliło raz 30 L/100km .To się musi czuć pod pedałem gazu . A na gazie jedzie normalnie ? A nie może być tak , że pompa ściąga benzynę tylko do pewnego poziomu , a niżej jest dziurka i ciągnie powietrze ?


Fakt też tak może być. Może i głupie ale bardzo prawdopodobne.

robert

Pioterek - 6 Styczeń 2016, 20:57

badzio napisał/a:
mianowicie jakiś czas temu kupilem W202 2.0 benzyna. Po kupnie okazało się ,że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą.

A przed kupnem to jakieś pomiary spalania masz, czy od razu na warsztat poszedł? Bo może wcale nie trzeba się doszukiwać większego spalania w tym remoncie.
Druga sprawa to jak zrobiłeś pomiar? Wlałeś te 20 litrów jak paliła się rezerwa i przejechałeś do zapalenia się rezerwy te 67 kilometrów, czy jakoś inaczej?
Najlepiej byłoby zalać do pełna, bo jest taka opcja, że możesz mieć problem z bakiem tj. z przepływem paliwa pomiędzy komorami i wtedy paliwo będzie w lewej komorze, a nie będzie go w prawej, skąd pompa je pobiera.
Następna sprawa to jednak może gdzieś jest nieszczelność której nie widać i gdzieś te paliwo znika np. często przy pompie czy filtrze paliwa zdarzało się coś takiego.
Sprawa na koniec to trzeba by jeszcze wykluczyć sondę lambda czy na pewno pracuje.

lech149 - 6 Styczeń 2016, 22:30

Może i nie widać , ale śmierdzi jak cholera , jeżeli cieknie . I widać , po plamie pod samochodem . To nie jest "setka " . :D
badzio - 7 Styczeń 2016, 19:23

Przed remontem nie wiem bo w sumie od razu trafił na kanał. Bez różnicy ile paliwa wlane czy jest pełny bak, połowa czy 1/4. Wskaźnik schodzi w oczach. Dzisiaj zauważyłem ,że odcinke na benzynie ma przy 4k obrotów. Czyżby komputer wysiadał?
Abdul - 7 Styczeń 2016, 20:00

badzio, jak na postoju to normalne.
Sprawdzałeś, czy lambda żyje?

lech149 - 7 Styczeń 2016, 21:17

Ja dzielę ilość wlanej benzyny do full przez ilość przejechanych kilometrów i wychodzi spalanie .
Czy można inaczej? :D

badzio - 7 Styczeń 2016, 23:28

Abdul wyskakuje błąd pierwszej sondy. Kazałem zamówić mechanikowi i wymieni się. Ale czy to by tak zwiększyło spalanie? Ani go nie dławi, nie dymi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group