To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Pompa wody od dogrzewacza silnika

wiskontii - 11 Styczeń 2016, 11:57

Pioterek, ralf, Dzięki za doinformowanie,a nie za Bure
ralf - 11 Styczeń 2016, 13:52

wiskontii zapomniałem dodać, ze u siebie zgodnie z vin też nie miałem pompki. Przy dokladaniu klimatronika zgodnie z epc dołożyłem oczywiscie pompkę.
Ale pewnie i bez niej układ nagrzewnicy byłby nadal wydajny w ekstremalnych warunkach, oczywiście przy założeniu, ze reszta układu jest sprawna.
Tak jak w przypadku perzu126

perzu126 - 11 Styczeń 2016, 17:05

ralf, czyli może być tak, że najsłabsze wersje nie mają. No bo takie 2,2d ma a nie ma dogrzewacza. Pewnie 2,0d nie miał. W benzyniakach podobnie może być, czyli wszystkie powyżej 1,8? Takie moje luźne dywagacje, trzeba by w EPC pokopać.

[ Dodano: 11 Styczeń 2016, 17:10 ]
wiskontii napisał/a:
Ona ma zadanie pchanie Cieczy do nagrzewnicy a nie odwrotnie

Raczje bardziej pasuje mi teoria Daniela.
Przy wysokich temperaturach na zewnątrz i po ostrej jeżdzie autostradą po wrzuceniu na luz przez kilka minut temperatura mi podchodzi pod 100stopni. Czyli wychodzi na to, że ta pompka wspomaga dużą na wolnych obrotach. Tak samo zimą. Na wolnych obrotach ogrzewanie grzeje mocno, ale jak silnik ma obroty to leci wrzątek z nawiewów. Czyli również brak wspomagacza. Ale napewno nie jest tak, że bez pompki będzie zimna nagrzewnica albo, że się nie odpowietrzy.

Daniel - 12 Styczeń 2016, 21:38

ralf,


perzu126,


Tutaj nie chodzi o wersje najsłabszą, tylko o najbiedniejsza.... W przypadku wyposażenia w dodatkowe opcje pompka pojawia się.


Co do wydajności układu ogrzewania i wpływu (bądź braku) elektrycznej pompki. Można zrobić prosty test dla niedowiarków - przy mrozie około -20 rozgrzewamy silnik i pozostawiamy na wolnych obrotach i ogrzewaniem na maksa - sami zobaczycie (poczujecie) jak będzie spadała temperatura powietrza nadmuchiwanego do kabiny.... W przypadku zastosowania w analogicznej sytuacji dodatkowej pompki taka sytuacja nie ma miejsca, no chyba że wychłodzimy silnik.

ralf - 12 Styczeń 2016, 22:29

Daniel napisał/a:
Tutaj nie chodzi o wersje najsłabszą, tylko o najbiedniejsza.... W przypadku wyposażenia w dodatkowe opcje pompka pojawia się

Jak już wspomniałem M111 bez klimy i rest nie ma pompki.I tyle w temacie.
Najsłabsze, najbiedniejsze, golasy etc. chociażby C200 diesel bez klimy, rest, podgrzewanego zbiorniczka, ba nawet mogę dopisać brak szyb w prądzie jeśli to pomoże posiada tą pompkę.

Daniel - 13 Styczeń 2016, 09:03

ralf napisał/a:
Najsłabsze, najbiedniejsze, golasy etc. chociażby C200 diesel bez klimy, rest, podgrzewanego zbiorniczka, ba nawet mogę dopisać brak szyb w prądzie jeśli to pomoże posiada tą pompkę.



Masz rację. Jedne silniki mają pompkę czasami - w zależności od wyposażenia, jedne zawsze.

Teraz tylko trzeba sobie zadać pytanie - dlaczego tak jest?

perzu126 - 13 Styczeń 2016, 10:05

Daniel napisał/a:
Można zrobić prosty test dla niedowiarków - przy mrozie około -20 rozgrzewamy silnik i pozostawiamy na wolnych obrotach i ogrzewaniem na maksa - sami zobaczycie (poczujecie) jak będzie spadała temperatura powietrza nadmuchiwanego do kabiny....

Tu Ci wierze, ale chodzi o skrajne sytuacje termiczne :wink: Ja narazie nie miałem okazji stać w korku w mrozie.

Mors - 13 Styczeń 2016, 18:49

Mały offtop się zrobił, ale zawsze coś nowego ;)
W każdym bądź razie dołoże drugą pompę wody, aby było po Bożemu. Włączając dogrzewacz będą chodziły obie pompy...w niczym to nie przeszkadza. W w w/w przypadkach przez was oryginalna pompka będzie dalej spełniała swoje zadania :)

Daniel - 13 Styczeń 2016, 21:04

perzu126 napisał/a:
Tu Ci wierze, ale chodzi o skrajne sytuacje termiczne




W Polsce są to sytuacje skrajne, jednak na dalekiej północy raczej normalne 8)

polofix - 13 Styczeń 2016, 21:27

ralf napisał/a:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23322&start=0
Autor wątku nie ma tej pompki. Obaj wypisujecie ciekawe rzeczy w tym temacie więc skąd to zaskoczenie?

A widziałeś to zdjęcie tego mesia co niby nie miał pompki?
Właśnie pompka moim zdaniem była tam tylko ktoś ją wyjął i zaślepił mu wąż śrubą.
Pompkę tą mógł wywalić np gazownik żeby wpiąć trójnik do zasilenia reduktora.

ralf - 14 Styczeń 2016, 09:20

polofix napisał/a:
ralf napisał/a:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23322&start=0
Autor wątku nie ma tej pompki. Obaj wypisujecie ciekawe rzeczy w tym temacie więc skąd to zaskoczenie?

A widziałeś to zdjęcie tego mesia co niby nie miał pompki?
Właśnie pompka moim zdaniem była tam tylko ktoś ją wyjął i zaślepił mu wąż śrubą.
Pompkę tą mógł wywalić np gazownik żeby wpiąć trójnik do zasilenia reduktora.

A widziałeś VIN w podpisie? Sprawdź w epc :wink:
Trójnik można też założyć przecinając przewód, prawda?
Ogólnie najprościej poznać czy auto powinno mieć pompkę po rodzaju chłodnicy.
Jak jest zbiornik wyrównawczy na chłodnicy (jak w M111 bez Klimy i rest) to nie ma pompki.
Jak jest zbiornik wyrównawczy oddzielny, ten za obudową filtra powietrza to jest pompka.
Chłodnica a jest w tym wypadku większa, układ objętościowo zwiększa się i moze miedzy innymi dla tego pompka występuje.
Poprawcie mnie jeśli się mylę :wink:
Ps. Naprawdę niezły offtop.

perzu126 - 14 Styczeń 2016, 11:24

Ja bym powiedział że raczej dużo ciekawych informacji jest :wink:
polofix - 16 Styczeń 2016, 22:05

ralf napisał/a:
polofix napisał/a:
ralf napisał/a:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23322&start=0
Autor wątku nie ma tej pompki. Obaj wypisujecie ciekawe rzeczy w tym temacie więc skąd to zaskoczenie?

A widziałeś to zdjęcie tego mesia co niby nie miał pompki?
Właśnie pompka moim zdaniem była tam tylko ktoś ją wyjął i zaślepił mu wąż śrubą.
Pompkę tą mógł wywalić np gazownik żeby wpiąć trójnik do zasilenia reduktora.

A widziałeś VIN w podpisie? Sprawdź w epc :wink:
Trójnik można też założyć przecinając przewód, prawda?
Ogólnie najprościej poznać czy auto powinno mieć pompkę po rodzaju chłodnicy.
Jak jest zbiornik wyrównawczy na chłodnicy (jak w M111 bez Klimy i rest) to nie ma pompki.
Jak jest zbiornik wyrównawczy oddzielny, ten za obudową filtra powietrza to jest pompka.
Chłodnica a jest w tym wypadku większa, układ objętościowo zwiększa się i moze miedzy innymi dla tego pompka występuje.
Poprawcie mnie jeśli się mylę :wink:
Ps. Naprawdę niezły offtop.

No moze i tak jest.
Bo znam auto co nie ma klimy [w124 2,5d 1991r] i ma pompkę.
Z tym że to inny model i może być inaczej

ralf - 16 Styczeń 2016, 23:04

polofix napisał/a:
Bo znam auto co nie ma klimy [w124 2,5d 1991r] i ma pompkę.
Z tym że to inny model i może być inaczej

Coś w tym jest bo jak już wspomniałem diesle w naszym modelu też posiadają pompki mimo braku Klimy.
Zerknij na auto perzu126 lub np. asasyn18 :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group