Zrób To Sam - Montaż ASR w aucie posiadającym ETS
ralf - 6 Luty 2016, 17:04 Temat postu: Montaż ASR w aucie posiadającym ETS Mam ostatnio nadmiar wolnego czasu więc zagłębiem się w schematach a oto efekt.
Jak kupiłem c36 na części to byłem przekonany, że jest ASR ale bez wyłącznika. Zmyliła mnie pompa ASR/ETS.
Ale jak się okazało auto nie ma ASR tylko ETS.
Oczywiście na forum wszyscy twierdzą zgodnie, że się nie da dołożyć ASR lub po prostu nie opłaca się.
A sprawa wygląda następująco:
Jeśli mamy
-auto z małego liftu z ETS
-przepustnicę sterowaną elektronicznie
-pompę ASR/ETS
to możemy bezproblemowo dołożyć układ ASR.
Należy dobrać odpowiedni moduł ASR- wystarczy poszperać w epc i dobrać na podstawie numeru pompy.
Do tego kupujemy wyłącznik i dokładmy przewód łączący moduł z wyłącznikiem.
Koszt modyfikacji 15zł
No i jeszcze kwestia wycięcia otworu na przycisk lub wymiany panelu
Zgodnie z informacją w epc po wymianie modułu należy wgrać kod wyposażenia (SD, prawdopodobnie hht też da radę)
Wiązka niczym się nie różni (ASR vs ETS w opisanym przypadku), pomijając oczywiście przewód idący do wyłącznika.
Różnice występują jedynie pomiędzy układami BOSCH vs ATE.
Jeśli mamy osprzęt BOSCH szukamy modułu BOSCH i analogicznie w przypadku ATE.
Jak tylko się ogarnę zrobię krótką fotorelację z przebiegu montażu
[ Dodano: 24 Luty 2016, 22:30 ]
No dobra, ciąg dalszy.
Wymiana modułu:
Ściągamy pokrywę (prawa strona podszybie). Odpinamy wtyczki od kompa i modułu. Odkręcamy śrubkę z prawej strony (stojąc przed autem) i wysuwamy do góry komputer i moduł.
Interesuje nas wtyczka zaznaczona strzałką.
Według schematów powinniśmy wpiąć się w pin nr. 27 przewód biało-zielony
Sprawdziłem jednak dokładniej, korzystając ze schematów m.in. w208
Moduł Bosch pin 27
Moduł ATE pin 26
Zdjęcie modułu ASR i ETS. Czerwone strzałki pokazują różnice w gniazdach. Warto kupić moduł razem z wtyczkami. Wystarczy wtedy rozebrać wtyczki i podmienić obudowy wtyczek.
W innym przypadku należy spiłować "wypustki" ponieważ wtyczka nie wejdzie w gniazdo.
biała strzałka pokazuje umiejscowienie pinu nr 26.
Pozostaje nam przeciągnąć przewód z pinu nr. 27 (6) do wyłącznika ASR.
Wykorzystujemy otwór (przejście) z puszki na komputer wprost do kabiny.
Przewód podpinamy do pinu nr. 2 przy wyłączniku. Jeśli mamy panel podgrzewanych foteli kończymy na tym zabawę z elektryką.
Jeśli nie posiadamy dodatkowo takiego panelu podpinamy:
pin nr1- masa
pin nr5- podświetlenie
Pozostaje wgranie kodu wyposażenia.
PS. Moduł ETS fizycznie posiada pin 27/(6). Jestem ciekaw, czy po podpięciu wyłącznika zadziała on z tym modułem
|
|
|