To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - układ kierowniczy

Lukas - 27 Maj 2006, 00:33
Temat postu: układ kierowniczy
Witam wszystkich!

Drobna sprawa.
Czy w Waszych MB C kierownica też jest taka czuła?
Moja :mb: reaguje na wszelkie pochyłości drogi i od razu ucieka tak, że ciągle musze kontrolować kierunek jazdy. Mimo kierownicy ustawionej na prosto.
Mechanik twierdzi ze jest OK i :mb: tak ma, a przekładnia mimo lekkich luzów nie stanowi problemu.
Jestem ciekawy jak to jest u Was.
Pozdrawiam

zmichal - 29 Maj 2006, 10:38

U mnie jest to samo!
Ostatnio jak próbowałem trochę sie rozpędzić poprzesałem na 170km/h bo więcej się bałem! :shock:
Auto zaczęło trochę "myszkować" po drodze (czytaj: polskiej drodze)
Gdzieś ostatnio czytałem, w jakimś artykule na temat W202, że auta te są bardzo czułe na boczne podmuchy wiatru.

Lukas - 29 Maj 2006, 11:03

O ile pamiętam-to Ty też masz luzy na przekładni (był kiedyś taki post).
Ja rozpocząłem walke. Po pierwsze kontrola całego zawieszenia i geometrii kół (tył i przód!!!!). Właśnie moja :mb: stoi na diagnostyce. Jeśli to nic nie da to wywalam przekładnie i wkładam inną. Ktoś musi tu wygrać :D
Pozdrawiam

Nie wiem jak to jest-ale jeden mechanik i drug twierdzili ze zawieszenie jest OK. A terez inny stwierdzili ze sa luzy i przed geometrią trzeba wymienić kilka elementów + przekłądnie i wtedy będzie OK. To był kolega więc chyba nie kręcił!

artek30 - 29 Maj 2006, 11:08

U mnie jedzie jak po szynach wiatr mu nie przeszkadza a 170 to łape tylko na autostradach(200d) może to dlatego że polscy mechanicy jeszcze koło zawieszenia nie grzebali :lol:
radams - 1 Czerwiec 2006, 10:58
Temat postu: Re: układ kierowniczy
[quote="Lukas"]Witam wszystkich!


Moja :mb: reaguje na wszelkie pochyłości drogi i od razu ucieka tak, że ciągle musze kontrolować kierunek jazdy. Mimo kierownicy ustawionej na prosto.

Zlec sprawdzenie geometrii przedniego zawieszenia, tez tak mialem, do tego dochodzilo sciagane samochodu w jedna strone, okazalo sie, ze to "scieta" opona po zamianie kol przod-tyl wszystko ok
Rafal

zmichal - 1 Czerwiec 2006, 11:14

Lukas napisał/a:
O ile pamiętam-to Ty też masz luzy na przekładni (był kiedyś taki post).
Ja rozpocząłem walke. Po pierwsze kontrola całego zawieszenia i geometrii kół (tył i przód!!!!). Właśnie moja :mb: stoi na diagnostyce. Jeśli to nic nie da to wywalam przekładnie i wkładam inną. Ktoś musi tu wygrać :D

Pozdrawiam

Tak, faktycznie - mam mały lluz na przekładni. Ale sprobuję go trochę wykasować , z tym , że ostatnio znajomy mechanik powiedział mi, że takie kasowanie luzu skraca żywotność przekaładni! No ale w końcu już i tak jest rozklekotana, więc mi wszystko jedno!

tchoman - 2 Czerwiec 2006, 21:23
Temat postu: re. układ kierowniczy
A jakie macie opony tzn. profil i szerokość niskoprofilowe i od 205 wzwyż niestety na polskich drogach będzie taki efekt i niedoradzam grzebać w przekładni bo niepotrzebne koszty. Ja mam 205/55 16" i na dupiatej drodze "w domyśle: koleiny i pochyłości" można mówić o takim efekcie ale jak wjechałem na dobrą bane to 200 km/h i kierownicę trzymam dwoma palcami. Pozdrawiam
Lukas - 2 Czerwiec 2006, 23:39
Temat postu: Re: re. układ kierowniczy
tchoman napisał/a:
A jakie macie opony tzn. profil i szerokość niskoprofilowe i od 205 wzwyż niestety na polskich drogach będzie taki efekt i niedoradzam grzebać w przekładni bo niepotrzebne koszty. Ja mam 205/55 16" i na dupiatej drodze "w domyśle: koleiny i pochyłości" można mówić o takim efekcie ale jak wjechałem na dobrą bane to 200 km/h i kierownicę trzymam dwoma palcami. Pozdrawiam


Opony mam seryjne 185/65. Przekładnia luzy ma, puka i do tego zawieszenie. Czeka mnie remoncik zawieszenia!!. No ale przy 400 tyś można wybaczyć.

jaco-h - 4 Czerwiec 2006, 22:04

witam ja tez jezdze tym samym co ty i musze ci powiedziec ze rowniez jestem rozczarowany tym jak sie jezdzi W202 bo zanim go kupilem to sporo jezdzilem 124 i tam nic takiego sie nie dzialo a tu nie dosc ze lata po drodze to ma jeszcze tendencje do wynoszenia na zakretach ja rowniez szukalem przyczyny tego zachowania ale po wizytach w kilku warsztatach okazalo sie ze autko jest w idealnym stanie i poprostu te typy tak maja a najgorsze jest to ze jak czasem przesiade sie do Vectry to wtedy dopiero czuje sie jakbym jechal mercedesem a powinno byc odwrotnie co nie? mimo wszystko gdyby ktos znalazl rozwiazanie tego problemu to byloby super moze nizsze opony? pozdrawiam
topol - 5 Czerwiec 2006, 13:39

U mnie niestety też tak jest, mam 205/55/16 i obniżone zawieszenie.... Na polskich drogach powyżej 140 km/h lata jak żyd po pustym sklepie, ale na równej jest malinka....
Lukas - 9 Czerwiec 2006, 22:54

No i zawieszenie zrobione. Wymienilem wszystko od przekladni po grążki i tłumik drgań skrętnych(używki z w202 z 99 roku). Do tego nowe końcówki drążków, gumy stabilizatora i tuleje metalowo gumowe. Auto prowadzi sie rewelacyjnie-sztywne i żadnych stuków. Niestety zostal problem ściągania na pochyłościach wzdluż osi jezdni. Zastanawiam się, czy moze poprostu ten typ tak ma i tylko ja szukam sobie problemów.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group