To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Pomoc w zakupie auta (porady) - W202 C180 - pomoc w zakupie

Daro878 - 4 Kwiecień 2016, 19:38
Temat postu: W202 C180 - pomoc w zakupie
Witam.
Potrzebował bym opinii osób bardziej znających się na tym modelu ponieważ będzie to mój pierwszy mercedes. Właściciel zapewnia o dobrym stanie auta oprócz malutkich pęcherzyków rdzy na nadkolach, właściciel ma go 10 lat i wydaje mi się, że dbał raczej o niego. Jutro mam zamiar pojechać obejrzeć jego stan na żywo bo jak wiadomo po zdj za dużo nie widać. Czy jest coś na co powinien szczególnie zwrócić uwagę podczas oglądanie go? i jak sadzicie czy warto, cena jest do negocjacji.

Link do ogłoszenia - http://allegro.pl/mercede...11.html#thumb/3

Pozdrawiam :)

Muciek - 4 Kwiecień 2016, 19:46

Ogólnie to nic nie widać, brak zdjęć wnętrza - duży minus, ale dla właściciela. Jak można wystawić auto i nie pokazać zdjęć, nie mniej jednak z zewnątrz na zdjęciach wygląda dość przyzwoicie. Jak blisko to można się zainteresować i podjechać obejrzeć, za wiele nie można o nim napisać bo to wróżenie z fusów, jestem jednak tylko ciekaw jak bardzo 'malutkie' będą te pęcherzyki i czy tylko na nadkolach. 10 lat w jednych rękach to też raczej plus. A czy zwrócić na coś uwagę, no to najważniejsze - blacha, pod kołem zapasowym, podłoga, narożniki drzwi, błotniki itp. itd. z rzeczy mechanicznych to wiadomo zawias, najlepiej jakby nie był odpalany przed przyjazdem to zobaczysz jak pali na zimno i czy obroty falują oraz jak szybko się nagrzewa, czy nie poci się nigdzie, równo chodzi itp. ;) No i nie byłbym sobą jakbym nie dodał od siebie na koniec, że przed jazdą próbną lepiej wziąć lokomotiv, bo po wciśnięciu gazu w 1.8 może zemdlić niejednego od przeciążeń :lol: :lol: :lol: A tak na poważnie to czekamy na relację.
Daro878 - 4 Kwiecień 2016, 19:56

Dzięki wielkie za opinie, po powrocie od razu napisze co i jak, a co do tego 1.8 na prawdę aż tak źle? :D nie miałem niestety okazji się jeszcze takowym przejechać a nie chcę się toczyć po drodze :D
1JZ - 4 Kwiecień 2016, 19:59

Kolego, w aucie brakuje podstawowej rzeczy - automatu :evil:
Daro878 - 4 Kwiecień 2016, 20:14

Tzn? manual aż tak zły? Bo osobiście nie przeszkadza mi
KarczuW202 - 4 Kwiecień 2016, 20:16

Muciek, Nie rozumiem teraz Twojego
Cytat:
No i nie byłbym sobą jakbym nie dodał od siebie na koniec, że przed jazdą próbną lepiej wziąć lokomotiv, bo po wciśnięciu gazu w 1.8 może zemdlić niejednego od przeciążeń :lol: :lol: :lol: A tak na poważnie to czekamy na relację.

Jak jeździłeś samymi padłami to masz opinie jaką masz, nie jest to pocisk ale czego chcieć od 1,8;> Sam nie masz rakiety a przygadujesz niestety... Miałem okazję sprawdzić się z 2.3 Mercedesem 136KM i jakiegoś odlotu nie czułem, wiadomo, że lekko uciekał ale nie wiadomo jak... jechać jedzie, jak na 122KM w miarę żwawy, vw typu passat 1.8 łyka jak chce.. 200paki jedzie(Nie z przepaści :wink: )
Jeśli chcesz kup sobie 2.8 albo poluj na AMG :D
Ale myślę, że 1.8 wcale nie jest zły

klamka_do_drzwi - 4 Kwiecień 2016, 20:33

Jeśli masz blisko, to podjedź zobacz (tak jak wcześniej napisano, patrząc na te zdjęcia to jest wróżenie z fusów), wtedy będzie Ci łatwiej ocenić stan karoserii. Zapytaj właściciela o kielichy mocowania amortyzatorów, czy właściciel coś z tym kiedyś robił, warto na to zwrócić uwagę. Jeździłem w202, w którym w trakcie jazdy jeden puścił, zerwał się (jazda się skończyła), a drugi jak się okazało był już w agonalnym stanie. Jeśli chodzi o silnik, zależy co kto lubi, do spokojnej jazdy Mercedes 1.8 spokojnie wystarcza. Mam 1.8 automat, wersja elegance, i przy 130-140 w środku jest dużo ciszej niż w 2.0 (wersja classic), nie wiem czy to kwestia automatu, czy wyciszenia kabiny...
Muciek - 4 Kwiecień 2016, 20:35

KarczuW202, nie jeździłem padłami, a wręcz zadbanymi 1.8 i uwierz mi, że w tym przypadku 14HP w porównaniu do chociażby 2.0 136HP robi różnicę, doliczając do tego chociażby jeszcze różnicę 20NM. Ty jeździłeś 2.3 136HP czyli silnikiem z mechanicznym wtryskiem na K-Jetcie, nie ma co porównywać bo to trochę różne światy, po drugie mówisz, że przygaduję a rakiety nie mam, poza wymienioną różnicą wcześniej - owszem ale patrzę z perspektywy całej gamy silników W202 oraz tym, że jeździłem samochodami mającymi ponad 200KM dla przykładu i tu czuć różnicę. Na co dzień poruszam się zwykłą 2-litrówką i wiem ile to 'kosztuje wysiłku' powiedzmy po przesiadce z 2.2CDI (chociaż i tak znacznie bardziej wolę PB i do ON nie wrócę, a po drugie już się przyzwyczaiłem innego zachowania :P ), dlatego mówię w ten a nie inny sposób o 1.8 - tutaj ma manual więc jeszcze da radę go pogonić ale automat z tym silnikiem to totalny muł.
Pioterek - 4 Kwiecień 2016, 20:49

klamka_do_drzwi napisał/a:
o kielichy mocowania amortyzatorów

Kielichy mocowania sprężyn tak dla ścisłości i to przednich, bo przednie i tylne kielichy mocowania amortyzatorów mogą skorodować, ale jazda się nie skończy.
A co do zdjęć auta, to wydaje mi się, że rudy zjada dolny rant drzwi kierowcy i rant tylnego lewego błotnika jest zaprawka zrobiona, czyli coś się tam dzieje.
Poza tym nie straszcie chłopaka: zdjęcia nie są takie złe i coś tam widać, przynajmniej widać tyle, że warto go obejrzeć, a to już dużo.
No i C180 nie jest takim strasznym mułem, wiem bo miałem i to w automacie.

klamka_do_drzwi - 4 Kwiecień 2016, 20:52

Jest muł, ale zależy kto co lubi i czego oczekuje. Osobiście wole "pobujać się" mułem c-klasą niż strzelam np. Golfem Gti...komfort i przyjemność z jazdy jest nieporównywalna.. Pytanie, czy ktoś stawia na komfort czy osiągi...

co do kielichów, to racja, nie uściśliłem, że chodzi o przednie:) , słuszna uwaga!

KarczuW202 - 4 Kwiecień 2016, 20:55

Muciek napisał/a:
KarczuW202, nie jeździłem padłami, a wręcz zadbanymi 1.8 i uwierz mi, że w tym przypadku 14HP w porównaniu do chociażby 2.0 136HP robi różnicę, doliczając do tego chociażby jeszcze różnicę 20NM. Ty jeździłeś 2.3 136HP czyli silnikiem z mechanicznym wtryskiem na K-Jetcie, nie ma co porównywać bo to trochę różne światy, po drugie mówisz, że przygaduję a rakiety nie mam, poza wymienioną różnicą wcześniej - owszem ale patrzę z perspektywy całej gamy silników W202 oraz tym, że jeździłem samochodami mającymi ponad 200KM dla przykładu i tu czuć różnicę. Na co dzień poruszam się zwykłą 2-litrówką i wiem ile to 'kosztuje wysiłku' powiedzmy po przesiadce z 2.2CDI (chociaż i tak znacznie bardziej wolę PB i do ON nie wrócę, a po drugie już się przyzwyczaiłem innego zachowania :P ), dlatego mówię w ten a nie inny sposób o 1.8 - tutaj ma manual więc jeszcze da radę go pogonić ale automat z tym silnikiem to totalny muł.


Nie będę się z Tobą licytował broń Boże :D Strasznie mi się podoba Twoja CLK no ale wiesz, jeśli kolesia interesuje 1.8 to raczej go na tor nie zabierze :mrgreen: Chociaż wcale ten 1.8 nie jest tragiczny, jeździłem niedawno W211 5.0 306KM... na codzień jeźdżę służbówką no i jak wsiadałem to myślałem że się coś zepsuło:D w każdym bądź razie 1.8 jedzie bo jedzie, jak ktoś chciałby coś mocnego to kupuje coś pod V-kę czy tam R-kę ;) Ostatecznie kompressor :D

1JZ - 4 Kwiecień 2016, 22:02

Daro878 napisał/a:
Tzn? manual aż tak zły? Bo osobiście nie przeszkadza mi

raz, ze w mercedesie sa fatalne manualne skrzynie(dlugie biegi, żabkowanie, stukanie walu przy rozlaczaniu napedu, wyjace lozyska skrzyni, padajace synchronizatory).
druga sprawa - automaty mb sa swietne i idealnie pasuja do kanapowego zestrojenia zawieszenia. poza tym silnik jest dosyc slaby, osiagow nie prezentuje ani manual, ani automat, a z tym drugim przynajmniej bedziesz wygodnie, plynnie i z klasa przemierzac korki swojego miasta :)
mialem zadbane c180 z manulna skrzynia i nikomu tego polaczenia nie polece.

Daro878 - 4 Kwiecień 2016, 22:49

1JZ napisał/a:
Daro878 napisał/a:
Tzn? manual aż tak zły? Bo osobiście nie przeszkadza mi

a z tym drugim przynajmniej bedziesz wygodnie, plynnie i z klasa przemierzac korki swojego miasta :) .


Nie mieszkam w jakiś dużym mieście i korki rzadko kiedy sie u mnie zdarzają, ale oczywście biorę pod uwagę też automat :)

A co do reszty opinii to Dzieki wszystkim, na pewno wiem na co zwrócić uwagę, a 1.8 wydaje mi sie na pierwszego mesia optymalny. Jutro zresztą wyrobie sobie swoją opinie i zobaczę czy podpasuje mi takowa moc.
Jeszcze raz Dzięki wszystkim

Abdul - 5 Kwiecień 2016, 08:23

1JZ napisał/a:
(dlugie biegi, żabkowanie, stukanie walu przy rozlaczaniu napedu, wyjace lozyska skrzyni, padajace synchronizatory).


Sorry za offtop, ale to brzmi jakby manual miał się rozpaść zaraz po zmianie z 1 na 2...
Żabkowanie , stukot? Nie zauważyłem, chyba że jeździłeś egzemplarzem gdzie wszytkie łączniki na wale były już dawno na 'tamtym' świecie.
Mówię z perspektywy 6 lat użytkowania manuala. Nie tylko w swoim C180 ale i w kompressorze ;)
Wyjące łożyska? To samo moze się stać w automacie...
Padające synchronizatory - nie spotkałem się ;)
IMHO - wszystko zależy od tego jak auto było użytkowane i serwisowane...
Automatem jeździłem sporadycznie i zgodzę się - jest mega wygodny :)

wito74 - 5 Kwiecień 2016, 08:39

Abdul, kolega po prostu nie umie jeździć manualem. Abo miał rozwalone sprzęgło i mu skakało, szarpało, stukało itp.... I nie słyszałem jeszcze żeby komuś skrzynia manualna się rozsypała :) Mercedes ma świetne skrzynie w automacie a manualne bardzo dobre.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group