To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - W202 220 CDI Kombi 2000, manual, rybka, nie kręci rozrusznik

BezProblemowy - 5 Kwiecień 2016, 17:42
Temat postu: W202 220 CDI Kombi 2000, manual, rybka, nie kręci rozrusznik
A więc zaczynając od początku, od paru dni miałem problem z moją c klasą, zresztą, świeżo zakupioną. Czasem w czasie jazdy zapalały się wszystkie kontrolki, wyłączał się prędkościomierz oraz obrotomierz a silnik dostawał drgawek i zaczynał bardzo mocno drżeć, po chwili to ustawało, czasem po prostu zatrzymywałem się, wyłączałem (jednak silnik nie gasł od razu tylko na tych drgających obrotach zwalniał aż do zastopowoania) i znów zapalałem i nie było z tym problemów większych dalej. Aby zdiagnozować co nie tak, zamówiłem cartester z wtykiem MB. Wczoraj jednak po tym gdy wyłączyłem samochód, nie chciał już się uruchomić. Kluczyk działa, otwiera drzwi, więc RF działa, IR też działa bo działa domykanie i otwieranie szyb. Po włożeniu kluczyka do stacyjki odblokowuje się stacyjka, w pozycji drugiej zapalają się wszystkie kontrolki, ale po wejściu na pozycję trzecią, nie uruchamia się rozrusznik.

Wszystkie bezpieczniki są w porządku
Wszystkie przekaźniki są w porządku
Rozrusznik kręci się spięty na krótko w miejscu przekaźnika pod plastikowa pokrywą ecu, ale nie odpala
Akumulator jest naładowany

Nie mam absolutnie żadnego pomysłu co może być nie tak, a że samochód dopiero co kupiłem, zresztą nagle (bo poprzednią c klasę z powodu swojego idiotyzmu skasowałem pod tramwajem) i jestem spłukany strasznie, więc nie mogę sobie pozwolić na wzywanie lawety, elektryków itd. Czy ktoś z Was drodzy koledzy dysponuje może czasem, jest z Poznania i za flaszkę wódki (lub jak ktoś chce jakąś część zapasową z w202 220cdi kombi, to mogę mu oddać, gdyż mam prawie wszystko oprócz silnika i przednich części blacharskich ewentualnie) mógłby podjechać z interfejsem do mnie i pomóc mi zdiagnozować co go boli?

Przeczesując od wczoraj wieczora zarówno polskie, angielskie jak i niemieckie fora doszedłem do wniosku że może być to desynchronizacja ecu i immo? Dobrze myślę? Do tej pory nie miałem żadnych problemów z c klasą, oprócz wiadomych rzeczy mechanicznych poddawanych eksploatacji.

OzioramWAS - 6 Kwiecień 2016, 09:02

Jo.
Masz tam fabryczny alarm?
fabryczne immo z dodatkowym odcieciem rozrusznika (przynajmniej u mnie tak jest)
masz drugi kluczyk do autka? (moze second kluczyk bedzie dzialac normalnie...)


...kolejna myśl
może sterownik silnika padł?
wypnij i zanieś do jakiegoś doświadczonego maga z zaawansowana technologia.
może to kwestia zimnych lutów, albo wylutować/przelutować układ od immo.
btw. nigdy nie widziałem sterownika silnika cklasy od środka.
To takie luźne myśli które mogą przyczynić się do wspólnego rozwiązania problemu :D

Abdul - 6 Kwiecień 2016, 09:26

BezProblemowy, podobne objawy, looknij:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15222

BezProblemowy - 6 Kwiecień 2016, 11:56

@OzioramWAS
Czy alarm to nie wiem, na pewno jest immobilizer fabryczny. Drugi kluczyk też nie odpala. Czy mogę podmienić sterownik silnika od innej c klasy? Mam drugi identyczny w rozbitym.
@Abdul
Rozrusznik kręci bez problemu po zwarciu przekaźnika przy ECU, kręci także przy zwarciu przy samym rozruszniku. Przy przekręceniu kluczyka na pozycję startu (3) na pinach cewki przekaźnika nie pojawia się napięcie sterujące.

wito74 - 6 Kwiecień 2016, 12:06

BezProblemowy napisał/a:
Czy mogę podmienić sterownik silnika od innej c klasy?

Bez programowania pod stacyjkę i kluczyki nic to nie da

BezProblemowy - 6 Kwiecień 2016, 12:12

@wito74
Tego się obawiałem najbardziej. Pozostaje mi czekać na interfejs lub pomoc jakiegoś forumowego kolegi z Poznania lub okolic. Jeśli jest sposób na ominięcie immobilizera to jestem gotów na to, jako że sprawa jest dość śliska to dowód rejestracyjny wraz z moim dowodem osobistym do wglądu przez PW :)

OzioramWAS - 6 Kwiecień 2016, 12:19

wito74,
A złodzieje jak wkładają rozkodowany sterownik silnika to nie maja czasu programować nowej stacyjki... na pewno da się to zrobić. Dlatego pisałem, że musi to być MAG!

BezProblemowy,
Mam pomysł jak to obejść. Potrzebujesz dobrego karka...
odpal samochód z "popychu". pójdzie.... :D :D :D

BezProblemowy - 6 Kwiecień 2016, 12:22

A gdyby tak przełożyć stacyjkę, immo (czytałem że jest gdzieś pod tapicerką od strony pasażera) i ecu z tego rozbitego? Jakie komponenty jeszcze między sobą wymieniają kody z kluczyka? Bo wiem że stacyjka z immo oraz ecu, oraz ecu z immo między sobą. Czy to dobry trop? Skłaniam się ku awarii sterownika silnika, gdyż czytałem że objawy drgania i jakby braku pracy jednego lub więcej cylindrów mogą być wywołane przez padający sterownik.

@OzioramWAS
Spoko pomysł, próbowałem, ale nie pójdzie na zapych, jest odcięty dopływ paliwa.

wito74 - 6 Kwiecień 2016, 12:24

BezProblemowy, Kluczyk, stacyjka i ecu z jednego auta i będzie działać
BezProblemowy - 6 Kwiecień 2016, 12:27

wito74 napisał/a:
BezProblemowy, Kluczyk, stacyjka i ecu z jednego auta i będzie działać
A immo?
wito74 - 6 Kwiecień 2016, 12:32

nie chcę wprowadzać w błąd i nie wiem gdzie jest immo ale taki zestaw startowy jest wystarczający. Immo jest w którymś z tych elementów więc jak masz taki komplet to bez obaw podmieniaj. Roboty z tym dużo nie jest :)
BezProblemowy - 6 Kwiecień 2016, 12:44

@wito74
Ok, też mi się wydaje że moduł osobny immobilizera jest w samochodach ze scyzorykiem, w rybce tylko te dwa komponenty wchodzą w skład. Jeśli jest ktoś na sali kto ma doświadczenie z tym modelem i silnikiem niech da znać czy coś jeszcze wymienia ze sobą kody.

Edit:
Za forum elektroda, uwagi dotyczące W202 220 CDI
Cytat:
Rozwiązanie w tym aucie jest takie, że od stacyjki biegną przewody w stroną podłogi pasażera po stronie lewej. Wchodzą do metalowej puszeczki, która jest przykręcona do takiej blachy gdzie pasażer trzyma stopy. Z tej puszeczki (jak się domyślam jest to wielofunkcyjny moduł w tym immo) przewody biegną do ECU.

Czy ktoś się wypowie czy podmiana tego modułu też jest konieczna?

Znalazłem takie zdjęcie, czy ta puszka aluminiowa (nie mówię o sterowniku, tylko tym co leży obok stacyjki) to rzeczony moduł znajdujący się w nogach pasażera?


Edit:
To blokada kierownicy, teraz jak już rozbieram to wiem. Jej wymiana jest konieczna? Wymienia kody ze stacyjką? Wie ktoś jak tą blokadę (ELV) wyjąć?

wiskontii - 6 Kwiecień 2016, 18:54

BezProblemowy, Twoje ECU zgubiło komunikacje z rybka,wystarczy podłączyć go pod kompa i synchronizowac.Powracajac do Twojego pytania o ECU z innego wozu-----To tak ale benzyna z benzyna ,dizel z dizlem i jeszcze jedno moze nie zadziałać chyba ze numery ECU nowego i starego sa takie same.W polifcie wszystko jest zapisane w ECU niema innych poza nim IFZ..ów.Taqkie skutki braku łączności zgubienia synchronizacji to przeważnie brak pradu .......słaby prąd

Oczywiście wymieniamy w komplecie stacjia i ECU,,,,,,bo są do siebie przypisane

Jeszcze moze byc ze w Twojej Rybce oberwała sie cewka

BezProblemowy - 6 Kwiecień 2016, 18:58

wiskontii, Mam drugi identyczny, starszy o dwa miesiące z identycznym wyposażeniem, silnikiem, ecu itd. Tak podejrzewam że stracił synchronizację, ale nie mam Star Diagnosis i nie wiem kto w Poznaniu ma i za niewielką kwotę by mi to ponownie zsynchronizował. Dochodzą do tego też objawy sprzed niemożności odpalenia. Wiesz może jak wymontować ELV (rygiel, blokadę)?
wiskontii - 6 Kwiecień 2016, 19:07

Kolega Elpaco jest z poznania i ma warsztat ale długo go nie widze.

[ Dodano: 6 Kwiecień 2016, 19:12 ]
BezProblemowy, Napisz Na prywata do Thomas_Twie co i jak bo miał ten sam problem co Ty i wie dokładnie jak i co sie rozkreca
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group