To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 220D gaśnie zaraz po uruchomieniu z rana

konradkar - 4 Sierpień 2007, 04:24

troszeczke za malo przeczytales bo po myslniku dodale ze:
"Na pewno Cie spotkaja" (wiec tym samym wiec ze ma Lucasa)

Kolega chyba po imprezie jest ze w post sie nie wczytal dokladnie ale swoje chcial dodac.. no coz dzieki za komentarz

jjankiello - 4 Sierpień 2007, 04:35

konradkar napisał/a:
Kolega chyba po imprezie jest ze w post sie nie wczytal dokladnie ale swoje chcial dodac.. no coz dzieki za komentarz

I wzajemnie... :mrgreen: kolega niech czyta podpisy i opisy, i wnioskuje :twisted:

Akurat auto kolegi Jarego znam i mogę powiedzieć, że jego auto jeszcze długo pojeździ bez szwanku pompy :idea:

konradkar - 4 Sierpień 2007, 08:29

ludzie wczytajcie sie uwazniej w moje posty a nie tylko czytacie to co inni napisali:
1. Napisalem ze predzej czy ozniej Ty tez bedziesz mial przyjemnosc z Lucasem (chyba jasne z tego ze wiem o Twojej wersji silnikowej, tylko dlaczego w nastepnym poscie mi sie od razu zarzuca ze nie czytam opisow skoro..mowa jest o tym ze jego silnik 220D tez zacznie chlapac..??).
2. Zlucasem jest tak ze nie wiesz kiedy sie to stanie. Rozmawialem z taksowkarzami- poprostu z dnia na dzien potrafia zaczac kapac a niby wszystko bylo ok.
Moj sasiad tez ma 220D tak sie chwalil ze jego jest super zadnej plamki i owszem byl to zadbany egzemplarz... i pewnego dnia slysze zapalil-zgasl, zapali-zgasl, i zapalil.
Nastepnego dnia byla juz plama pod samochodem i tak juz od miesiaca sasiad parkuje na trawniku a ni na kostce bo troszke brudzi, wiec nie mowcie ze jego samochod jest super i Lucas nie siadzie, bo nikt nie moze nigdy dac pewnosci temu stwierdzeniu.. owszem wobez innych podzespolow merca tak ale nie z Lucasem.. Wlasciciele W202 220D dziela sie na dwie grupy:
1. Ci ktorzy juz naprawiali pompe Lucasa,
2. I Ci ktorzy to niebawem zrobia a zrobia na pewno

karol77 - 6 Sierpień 2007, 09:19

ADAMS napisał/a:
a ile taki zawor moze kosztowac i gdzie go moge kupic?? pozdro.


Nie mam pojęcia ile i gdzie można kupić, ja robiłem to w serwisie i zapłaciłem sporo; wydaje mi się, że kilkadziesiąt złotych powinien kosztować ale pewności nie mam

Jary - 6 Sierpień 2007, 16:19

konradkar napisał/a:

1. Napisalem ze predzej czy ozniej Ty tez bedziesz mial przyjemnosc z Lucasem (


Kolega to prorokiem jest czy co :?: :lol: Myślę,że lepiej zużyć energię na pomoc dla potrzebujących, niż ją tracić trzepiąc pianę.
A tak na marginesie to nie mień się Kolumbem, bo każdy kto jeżdzi autem jest świadom tego że będzie miał awarie i to akurat nie wazne czego :wink:

marioostry - 6 Sierpień 2007, 19:26

ADAMS, a ile taki zawor moze kosztowac i gdzie go moge kupic??

W zwykłym sklepie motoryzacyjnym za ok. 30 zł. Ja mam zamontowany przed filtrem. Miałem też problem z odpalaniem więc wymieniłem oringi oraz ten filtr i jest ok.

ADAMS - 11 Sierpień 2007, 17:13

dzieki KONRADKAR pomogles bardzo masz punkt wstawilem zawor tak jak proponowales i po problemie jeszcze raz dzieki.
rafal19881 - 12 Sierpień 2007, 10:51

mam podobny problem tyle ze mam C180 benzyna, na zimnym trzeba dlugo krecic zeby zapalil, jak juz zapali to przez jakies 5 sekund ma nie rowna prace silnika :| :| co o tym sadzicie jaka to moze byc przyczyna :| ?
Anonymous - 13 Sierpień 2007, 23:59

Czy wszystkie C220 mają pompe Lucasa ??? Z tego co wiem jest jeszcze wstawiana druga pompa - marki nie pamiętam.
jjankiello - 14 Sierpień 2007, 03:18

Chyba po FL wymieniono Lucasa na Boscha
carlos - 14 Sierpień 2007, 10:35

gruby, tak wszystkie C220D mają Lucasa, natomiast pierwsze C200D mają Boscha.
leszczak - 14 Luty 2011, 20:41

POMPA Lucas NIE ZACIĄGA PALIWA.:


Pompa w tym Aucie już kiedyś była zmieniana u poprzedniego właściciela i ta jest calkiem nowa , suchutka-powiedzieć wygląda jak z fabryki.
Na krótkim Kablu-wtyczka z boku. Autko jest 97 rok z automatem 5d.

Jedynie co mialem wcześniej to:
Zdarzyło się parę razy w Mietku ze jak wcisnęło się gaz na maksa
to wtedy zareagował EPC
Zaczął chodzić nierówno na "3 cylindry" i dymił. Wystarczyło go zgasić i odpalić ponownie i OK. To jest jedno co miałem wcześniej. podobno czujnik na kolektorze dolotowym...jak piszą na forum.


Nigdy nie było problemów z odpalaniem rano . chodził normalnie zawsze.

ALE
nastąpiło takie zdarzenie:
Mialem rezerwę paliwa . uzupełniłem ją paliwem z podejrzanej stacji TERA.
Zapaliłem normalnie auto i po 10min jazdy autem samochód złapał na spokojnej jeździe kontrolkę Epc "chodził na 3 tłokach"

i zgasł .Mechanik mówił mi że to nie moglo by stać sie tak nagle tylko od złego Paliwa .
Komputer u mechanika wykrył błędy m.in. ten od pompy 1224

objaw widoczny taki -Pompa nie zaciąga paliwa

Próbowałem zalać pompę ropą odsuwając przewód ssący zakończony oringiem.(tuż przy filtrze) i dawkując strzykawką paliwo .
Przekręcam kluczyk na rozruch:
Nie ciągnie paliwa. Nie odpala.

więc zamiast oddawać pompe Pezalowi itp. wzialem sie za metodę "prób i błędów"

Tak więc wyjąłem ten zawór-STOP.
zawór był lekko utarty na ściance bocznej a gumka cala.

Zawór leciutko go przetarłem papierem ściernym 2000. Przeczyściłem,dałem kropelkę miksolu i zmontowałem z powrotem.


Następnie przy okazji zabrałem się za
Czujnik położenia wirnika
-ten między rurkami od wtrysków. Niestety nierozbieralny model z zaślepką silikonową-zanurzyłem całego w benzynie ekstrakcyjnej i potrząsaniem obracaniem w kąpieli i dmuchaniem powietrzem wszystko bo a może wyleci jakiś paproch .Nic..
trzpień tego czujnika P.W.znajdujacy się na pompie też przetarłem lekko papierem ściernym 2000 . Zmontowałem wszystko do 'kupy"
Rozruch:
Silnik kręci i kręci , paliwa nie zasysa,

PYTANIE:Ktory czujnik /sensor mógłby robić taki objaw .
Czy jest to coś mechanicznego ? np łopatki wirnika
czy jeszcze jakiś zawór inny .


Proszę o pomoc informacyjną .:)))

[ Dodano: 23 Luty 2011, 11:54 ]
WITAM PONOWNIE .
Zamieszczam tu poniżej tekstu zdjecia z wykrytej czysto mechanicznej awarii:

.
Pomogły rozpiski z forum nt budowy pompy z Forda Transita http://forum.fordclubpols...t=112144&page=2
Poczekałem , poczytałem ..następnie po lekturze
ZABRAŁEM się za Zaworek Przelewowy pompki zasilającej (widoczny poniżej na zdjęciu) . Widać tu pękniętą sprężynkę. Wcześniej nie chciał zaciągać paliwo i Wszyscy mówili "jak jeden maż" że pompa do naprawy czyli demontage.KOSZTY . KOSZTY KOSZTY .

i pytanie :
Dlaczego ta sprężynka pękła ? Czy komuś to się też zdarzyło?
Jak często ?

Tak więc obróciłem końcówki sprężynki skrajnymi do środka tak żeby sie nie wkręcila jedna na drugą . Po montażu próba rozruchu i silnik momentalnie odpalił!

Mala dygresja:Jeszcze jest problem bo w tym zaworze jest regulacja DAWKI...? .
Gdzieś czytałem ,że podobno liczy się obroty śrubki przy odkręcaniu..
jak bym go nie pokręcił to za każdym razem inaczej pracuje silnik . Puszczam gaż to on jakby z opóźnieniem reagował . Albo niewielkie wahania obrotów po puszczeniu nogi z gazu .


Jednakże wszystkie gary słychać i generalnie pracuje i nie kopci .
Po odpaleniu wchodzi na obroty ładnie ze trzy razy a potem już słabo jakby
załączał w tryb awaryjny słabiej też wkręca na obroty (maks 3tys) i nie ma tego no "powera" .
Lampka EPC stale się świeci już od samego przekręcenia kluczyka . Nic nie daje wyłączenie i włączenie silnika kontrolka pali się cały czas natomiast daję się ponownie wkręcić ze dwa razy na pełne obroty po czym maks do 3tys.



Wcześniej czyli przed pęknięciem owej sprężyny nie było Takich problemów z kontrolką.

Nasuwają śie rózne myśli:
Myślę ze niepotrzebnie podłączyłem prostownik do akumulatora bo nie możną ładować baterii nie odłączonej od auta ...;((( Czy moglem coś uszkodzić ? Co to mogło by być ?
Jaki diagnoster by to sprawdził i co polecacie?
Czy jest takie coś do kupienia na allegro . Za ile?

Profilaktycznie pogrzebałem niepotrzebnie Czujnik Położenia Walka -ten z tyłu miedzy wyciami na wtryski oraz Zawór Stopu( ten z tylu pompy)
CPW wykąpałem go w Benzynie ekstrakcyjnej - bo tak robią i w wielu przypadkach ratuje ,pomaga. . Natomiast ZS byl lekko utarty na ściankach wiec go leciutko papierem ściernym potraktowałem (bez przesady nr 2000 miałki)


JAK NIE odpala i NIE POBIERA I NIE CIĄGNIE ROPKI TO TO na pewno nie od razu naprawa za 3000zl
A warsztat nie powie że sprężynka tylko oczywiście Sensory B lub A

[ Dodano: 2011-02-23, 11:14 ]
Aha do zaworka przelewowego jest idealne dojście po wyciągnięciu Zbiorniczka spryskiwacza.

Wszystkim co chcą sami naprawić polecam na spokojnie najpierw poczytać schematy

http://forum.fordclubpols...t=112144&page=2

[ Dodano: 23 Luty 2011, 23:07 ]
Rano zapaliłem mercedesa i mial stale zapaloną kontrolkę EPc i brak mocy . nastepnie zgasilem i gwałtownie przekręcilem stacyjke ponownie tak że uruchomilem beż zapalenia sie świec zarowych. Silnik zapalił i ..
moje zdumienie

kontrolka EPC już nie swieci!

i silnik pracuje prawidłowo!
wkręca powtarzalnie na obroty , nie ma opóznień po zdjeciu nogi z gazu .
bez Diagnostyki .....ot tak samo z się.
Czyli z grzalką tak fiksuje. Co to moze być jutro będę patrzy l może ktoś doradzi ..

Nasuwa mi się myśl że pompa jest Ok a jedynie mogla któraś ze świec od dlugiego kręcenia się mogla sie uszkodzić .

A co do pęknietej spręzynki to W Kaliszu zamówiłem taką za 15 żł. Moze nawet i niepotrzebnie.
Interfejs tez kupilem ten multiplexerem za 279 zl na allegro ..też chyba niepotrzebnie ...
Czyli w sumie jak sie okaże zaraż to realne koszty naprawy to są poniżej 100żł.

Moj mercedes to W202 2,2 D Lucas

Żeby to nie brzmialo nielogicznie to paliwo nie miało jednak tu żadnego wpływu i był to przypadek że akurat wtedy zalałem inne paliwo iv akurat spreżynka pękła -wg mnie miała ma wadę materiałową..

zbiju - 9 Marzec 2011, 22:36

bylem w ASO, podłączyli do kompa dla sprawdzenia bledow.
wyszlo ze jest blad na pompie recyrukalcji spalin (myslalem ze to zawor a nie pompa ale tak podal pan za lada :) czy jest to i to?? ), czy moze byc to powode ze na wysokich obrotach moja celinka mocno kopci na czarno??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group