To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Wymiana górnych wahaczy W202 250TD 150KM

cracof - 1 Czerwiec 2016, 22:32
Temat postu: Wymiana górnych wahaczy W202 250TD 150KM
Wymieniałem dziś górne wahacze w swojej celinie. Pierwotnie chciałem zrobić to u mechanika, ale słysząc 60 zł za sztukę w Krakowie podjąłem się sam roboty ;) Wszyscy wszakże pisali, że to dziecinnie proste. Poniżej krótka fotorelacja.

Posiadając potrzebne narzędzia lewy wahacz wymieniłem w ciągu 20 min, prawy ze względu na konieczność większej demolki pod maską ok 30 min.

Potrzebne narzędzia:
- klucz płaski 17mm do sworznia wahacza
- dwa klucze 15mm do śruby prowadzącej wahacz, jeden do kręcenia, drugi do trzymania ;)
- podnośnik
- młotek
- opcjonalnie klucz tulejowy 10mm do wyżej wspomnianej demolki

Zaczynamy!

1. Demontujemy zbiornik spryskiwaczy, u mnie był przykręcony śrubą przeznaczoną do ręcznego odkręcenia (czerwony), kładziemy obok, wężyk i przewód są dostatecznie długie. Od razu widzimy śrubę lewego wahacza 15 mm.



2. Odnajdujemy nakrętkę śruby (zielony( pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego i ściągamy z końcówki śruby osłonkę chroniącą gwint przed zabrudzeniem (czerwony)



3. Podnosimy przednie lewe koło na około 1cm nad ziemię, odkręcamy nakrętkę z punktu drugiego, ale śruby jeszcze nie wyciągamy.

4. Odkręcamy nakrętkę sworznia wahacza kluczem 17mm. Koło nam w dół nie ucieknie więc śmiało możemy odkręcić do końca. Jeśli tylko sobie poluzujemy ją, a potem wybijemy młotkiem sworzeń to będzie się nam obracał w gałce (purpurowy). Zablokować go jest cholernie ciężko, ja już szukałem szlifierki kątowej ;) Reasumując: odkręcamy całkiem nakrętkę sworznia (czerwony) i uderzamy młotkiem jak widać na zdjęciu (niebieski). Z czuciem, po dziesięciu uderzeniach u mnie puściło.



5. Wyciągamy śrubę wahacza, wyciągamy stary wahacz. Wkładamy nowy, wkładamy śrubę, zakładamy nakrętkę, ale jej nie dokręcamy!!! Nakrętkę śruby należy dokręcić na opuszczonym samochodzie. Wkładamy sworzeń do właściwego otworu, dokręcamy nakrętkę 17mm sworznia zgodnie z jakimś tam momentem ;)



7. Opuszczamy auto, dokręcamy nakrętkę śruby wahacza. Zakładamy osłonkę gwintu, wkładamy zbiornik spryskiwaczy.

8. Podnosimy prawą stronę, robimy sobie dojście. Niestety tu jest nieco ciaśniej. Ja zdemontowałem obudowę sterownika ABS na trzy nakrętki 10 mm (klucz tulejkowy, czerwony kolor) i odpiąłem trzy wtyczki (bordowy). Dobrze polecam odłączyć masę akumulatora wcześniej :D



9. Naszym oczom ukazuje się nakrętka śruby wahacza (czerwony), ściągamy osłonkę gwintu.



10. Dojście do łba śruby jest nieco gorsze. Konieczne okazało się zdemontowanie pokrywy obudowy filtra powietrza i zbiorniczka płynu chłodniczego.



11. Zobaczymy nakrętkę (czerwony). Od tego momentu postępujemy tak samo jak ze stroną lewą


perzu126 - 2 Czerwiec 2016, 07:28

Super. Pozwoliłem sobie przenieść temat do odpowiedniego działu.
mariuszt0 - 4 Czerwiec 2016, 08:46

Podoba mi się, jasno i czytelnie :D
malutek666 - 6 Czerwiec 2017, 20:04

cracof napisał/a:
Jeśli tylko sobie poluzujemy ją, a potem wybijemy młotkiem sworzeń to będzie się nam obracał w gałce (purpurowy). Zablokować go jest cholernie ciężko, ja już szukałem szlifierki kątowej


Witam. Obeszło się bez szlifierki? Dzisiaj wymieniałem kielich sprężyny i odkręciłem tą nakrętkę, ale nie chciał wyjść, więc nakręciłem ją trochę, bo nie chciałem w gwint młotkiem wjeżdżać i puściło, ale teraz jest lipa z odkręceniem tej nakrętki, bo gwint się obraca...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group