To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - [Długo Kręci Na Ciepłym Silniku] Czujnik Położenia Wału?

asziatko - 29 Sierpień 2016, 19:10
Temat postu: [Długo Kręci Na Ciepłym Silniku] Czujnik Położenia Wału?
Witam,

Od dłuższego czasu (prawdopodobnie jest to czujnik położenia wału korbowego) borykam się z problemem właśnie wadliwego czujnika położenia wału korbowego w swoim MB C180 W202, 1994 rok, PB.

Objawy sa takie że:

* po nocy po staniu 8 - 10 godzin pali na dotyk, wówczas (przed uruchomieniem MB) ma 814 Ohm,
* po przejechaniu 5 km ma już 904 Ohm (zmierzone zaraz po wyłączeniu MB) i próba odpalenia tak do 5 minut jest jeszcze na dotyk ale też różnie bywa,
* po 3 godzinach stania ma już 891 Ohm (zmierzone przed uruchomieniem MB) i nie opalę na dotyk tylko kręci parę sekund.

Dowiedziałem się że mam czujnik o numerze katalogowym 0031534928. Jest to czujnik cały na kablu. Ze znajomym wyczyściliśmy go, wyjęliśmy go ale nic to nie dało.

Dość trudno jest zdobyć taki czujnik 0031534928 nawet używkę, a nowy kosztuje no, i nawet 500 - 600 zł.

I tu mam właśnie pytanko, czy może pasować inny czujnik położenia wału korbowego nie koniecznie ten 0031534928 tylko inny o innym numerze?. Czy musi być ten konkretnie czujnik 0031534928?.

Chyba że ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł co to może być jak nie czujnik że właśnie tak długo kręci mi MB żeby zapalić?.

wiskontii - 29 Sierpień 2016, 19:46

Jak to by był czujnik to byś w ogóle nie odpalił
asziatko - 29 Sierpień 2016, 19:58

wiskontii, tak mówisz?. Hm... . Nawet jak by był już ku padnięciu czujnik to bym w ogóle nie odpalił?.

To co to może być?. Przyznam że już sam nie wiem.

wiskontii - 29 Sierpień 2016, 20:04

asziatko napisał/a:
wiskontii, tak mówisz?. Hm... . Nawet jak by był już ku padnięciu czujnik to bym w ogóle nie odpalił?.

To co to może być?. Przyznam że już sam nie wiem.


Powiem wiecej jak by to był czujnik to motor by Ci nie chodził---a u Ciebie odpala i chodzi :shock:

odepnij czujnik z PMS i sie przekonaj

asziatko - 29 Sierpień 2016, 20:12

wiskontii, a może zdradzić co to jest czujnik z PMS i gdzie jest?. Przyznam że nic mi to nie mówił.

Fakt faktem odpala MB z tym że kręci długo i to jest denerwujące.

wiskontii - 29 Sierpień 2016, 20:14

asziatko, czujnik wału jest połaczony z PMS czyli z tym co masz pod zbiornikiem spryskiwaczy---Zrozumiałe :?:

[ Dodano: 29 Sierpień 2016, 20:17 ]
asziatko, PMS po lewej stronie wejście kabla do czujnika wału

asziatko - 29 Sierpień 2016, 20:18

Teraz już wiem :) . Jest tam okrągła wtyczka, prawda.

Mogę opiąć zapewne nie odpalę motoru.

Tylko czy jak by czujnik padał to by nie było takich objawów?.

A prócz czujnika położenia wału co może być jeszcze powodem że tak długo kręci?.

wiskontii - 29 Sierpień 2016, 20:21

Trudno mi powiedzieć na odległość może to być bzdura,świece ,kable,czunik tem.,przepustnica ,filtr paliwa,zamiana kabli,na świecach----trza szukac
MateM - 29 Sierpień 2016, 20:49

asziatko, z tego co mi wiadomo to czujnik położenia wału albo działa albo nie, podobno nie może działać na 50% (czyt. że zaczyna się psuć, lub jest na wykończeniu) Jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie ;)
Pozdrawiam

asziatko - 29 Sierpień 2016, 22:14

wiskontii, świece wymieniłem, filtra :roll: paliwa oraz powietrza wymieniony. Przepustnica wyczyszczona. Jedynie kable nie wymienione. Ale sprawdzone po ciemku czy nie iskrzą, nie iskrzą.

MateM, brałem pod uwagę że może czujnik padać i działa na dwa razy.

I sam nie wiem w co ręce włożyć i gdzie jeszcze szukać przyczyny.

wiskontii - 29 Sierpień 2016, 22:20

asziatko, Zostaw ten czujnik wspokojiu
Sprawdź jeszcze dokładnie węzę podcisnieniowe,bo one bardzo duzo wpływaja na rozruch i prace silnika. Koniec OT :)

MateM - 29 Sierpień 2016, 22:23

asziatko, chodziło mi o to, że jeżeli jest padnięty to nie działa i koniec, za każdym razem. Nie ma możliwości żeby działał w kratkę, albo działa zawsze albo nigdy. Tak więc szukałbym gdzie indziej przyczyny
asziatko - 29 Sierpień 2016, 23:07

wiskontii, ja prawdę mówiąc nie czepił bym się czujnika ale takie objawy właśnie wskazywały by na owy czujnik. Póki co nie ruszam go, szukam dalej. Ale dzięki Twojej podpowiedzi

wiskontii napisał/a:
asziatko, Zostaw ten czujnik w spokoju
Sprawdź jeszcze dokładnie węzę podciśnieniowe,bo one bardzo dużo wpływają na rozruch i prace silnika. Koniec OT :)


Zaczęło mi coś świtać, coś co może mieć znaczenie tutaj, otóż jak patrzyłem na silnik to zobaczyłem takie coś jak na zdjęciach poniżej (zrobiłem wówczas zdjęcia)


Kliknij By Powiększyć

To są chyba węże podciśnienia?. I jednego jak by brakowało, jest taki "pusty" nie podłączony, brak jak by było. Nie ma go wypadniętego w komorze silnika, nie wiem czy to tak ma być czy coś brakuje?.

Możesz zobaczyć jak to wygląda od fachowej strony?.

MateM, teraz mam już jasność jak co jest, myślałem że czujnik jak pada to tak właśnie działa w kratkę ze działa nie działa.

wiskontii - 30 Sierpień 2016, 09:33

Tak ta gumka jest oryginalnie zaślepiona jak na zdjęciu
asziatko - 30 Sierpień 2016, 10:22

Myślałem że może gdzieś wypadł wąż i została sama gumka, dlatego zrobiłem zdjęcie.

Węże można zamienić miejscami czy mają być tak jak na zdjęciach?.

Jak je można jeszcze sprawdzić czy one czasem nie dają w kość z tym kręceniem?.

[ Dodano: 30 Sierpień 2016, 16:43 ]
A czy sonda lambda ma znaczenie na palenie i kręcenie MB?.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group