To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - [Długo Kręci Na Ciepłym Silniku] Czujnik Położenia Wału?

mat93tg - 6 Wrzesień 2016, 17:48

Miałem niemal że identyczny problem po nocy odpalał a po pracy juz nie. Przyjechałem do domu za 2godz juz nie odpalil albo odpalil. Na kompie pokazało że czujnik położenia wałka rozrządu, wymieniłem i pomogło ale po 3 tyg padł czujnik wału korbowego i znowu raz odpalał a raz nie ale działo sie to już dużo rzadziej po wymianie odpala bez problemu prawie 2 miesiace.
Wniosek taki że chyba te czujniki mogą raz działać a raz nie ;)

asziatko - 6 Wrzesień 2016, 20:03

mat93tg, to by wskazywało że u mnie też jest ten problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu.

Czyli czujnik położenia wału korbowego a położenia wałka rozrządu to dwa różne czujniki?.

Tylko że u mnie na diagnostyce nic nie wyszło, żadnych błędów, dwukrotnie byłem.

Drugo kosztował Cię czujnik?.

A jakie są skutki dla motoru/silnika że tak długo kręci nim odpali?.

BIZONIK5 - 6 Wrzesień 2016, 20:44

Na czujniku nie oszczędzaj Ja dalem po znizkach za Boscha 169zł normalnie bez zniżek byl za 220zł. Dzieki Bogu wszystko działa jak należy.
asziatko - 6 Wrzesień 2016, 20:46

Czyli jakieś szroty odpadają żeby nabywać czujnik?.

I też był to czujnik położenia wałka rozrządu?. A gdzie on się znajduje w MB C180 W202?.

I czy można się dostać do niego będę kanału/podnośnika?.

BIZONIK5 - 8 Wrzesień 2016, 06:14

asziatko, u mnie padl czujnik położenia walu korbowego, ja dla świętego spokoju dalem to 90zl więcej i wolę mieć pewność ze na pewno 200tys km pojezdzi.
Jeśli padl ci czujnik położenia wału korbowego to znajduje sie on prawdopodobnie, niemal przy łączeniu silnika z skrzynią biegów. Dojście jedynie z góry, najlepiej weź lusterko od dziewczyny czy żony lub po prostu od kobiety i powinieneś zauważyć czarną wtyczkę. Uwaga czujniki sa dwa modele dla Euro 2 i Euro 3. Ja mam 1998 rok i mam Euro 2.

[ Dodano: 8 Wrzesień 2016, 06:18 ]
https://www.google.by/sea...biw=320&bih=454

[ Dodano: 8 Wrzesień 2016, 06:23 ]
asziatko, u mnie czujnik położenia wału korbowego raz pokazywał komputer a raz nie. Objawy auto raz miało problem z odpaleniem ale po chwili zapalilo normalnie i wszystko bylo okej, następnego dnia przejechalem 10km odpalił normalnie, po godzinie wsiadłem przejechałem 3km auto zdechlo i nie odpalilo. Pozniejsze fazy to takie ze odpalil po kilku godzinach stania pochodzil 5-10minut i padał, analogicznie po następnych godzinach.

asziatko - 8 Wrzesień 2016, 08:12

Przyznam że i tak cena czujnika u Ciebie jest w miarę, u mnie koło 200 zł z racji tego że MB jest z 1994 roku.

Inna sprawa że prócz czujnika położenia wału wchodzi w grę czujnik temperatury cieczy, i też może on robić pod górkę.

I sam nie wiem który tak naprawdę wymienić i utrafić w ten wadliwy.[/code]

BIZONIK5 - 9 Wrzesień 2016, 21:24

Najlepiej nie gdybać a zdać się na fachowca bo na takich gdybaniach łatwo stracic plny
asziatko - 10 Wrzesień 2016, 11:04

W tym sęk też że właśnie nie bardzo chcą się za to zabrać mechanicy, i każdy stawia: świece, filtry, gdzie zostały już wymienione.

Może też to być czujnik zasysanego powietrza, albo coś z wtryskami nie tak.

BIZONIK5 - 12 Wrzesień 2016, 19:58

Moim zdaniem to czujnik położenia wału korbowego, możesz zawsze oddać jeśli nie będzie widać śladów porysowania. ;)
asziatko - 1 Listopad 2016, 14:45

BIZONIK5, wszyscy byliśmy w błędzie. W moim przypadku nie okazał się to czujnik położenia wału korbowego, czujnik został wymieniony, a problem długiego kręcenia na ciepłym silniku pozostał :( .

Już naprawdę nie wiem co może być nie tak i czego się można jeszcze złapać żeby dojść ładu i składu. Oraz usunąć ten uporczywy problem.

wiskontii - 1 Listopad 2016, 14:49

asziatko, nie wszyscy ja bylem przeciwny post troche wyzej
asziatko - 1 Listopad 2016, 15:16

wiskontii, prawda, zwracam honor. Przeoczyłem

wiskontii napisał/a:
Jak to by był czujnik to byś w ogóle nie odpalił


. I prawda nie Wszyscy Ty nie byłeś za wymianą. Plus dla Ciebie.

Ale łapałem się wszystkiego i stąd ta wymiana u mnie, co nic nie dała, nic nie wniosła do sprawy, chodź liczyłem po cichu że może to będzie ten czujnik położenia wału, ale... .

Póki co poszukiwania trwają nadal.

AA6 - 28 Grudzień 2016, 00:27
Temat postu: Długo kręci przy ciepłym....
Jak tam postępy przy naprawie ? Czy uzyskamy jakieś odpowiedzi ?
U mnie występują identyczne symptomy.
Z tym długim kręceniem radzę sobie w ten sposób, że próbuję 2 x i zapala stosunkowo szybko.
Komputer nic nie wykazał, ale dowiedziałem się z serwisu, że przy tego typu usterce wymienia się 2 czujniki położenia wału i wałka i po sprawie.

asziatko - 28 Grudzień 2016, 00:41

AA6, powiem Ci że bez rezultatów i bez dotarcia do przyczyny co jest nie tak że kręci długo po postawieniu samochody dłużej jak 5 minut.

Zostało wymienione, sprawdzone, podmienione wszystko co mogło być nie tak.

- Czujnik położenia wału,
- Regulator ciśnienia paliwa,
- Akumulator,
- Świece,
- Kable,
- Filtr LPG i PB,
- Uszczelka pod klawiaturą,
- Linka gazu (to tak przy okazji),
- Czujnik temperatury wody/cieczy

Komputer pokazuje zero błędów, nie ma nic. I nadal drążę temat i nadal chcę do cieć co jest nie tak ale nie póki co rozkładam ręce i nie tylko ja.

A u Ciebie jak jest także masz MB z LPG?.

Co masz na myśli pisząc

AA6 napisał/a:
próbuję 2 x i zapala stosunkowo szybko


?. Jak to robisz?.

A czy w C180 jest czujnik wałka?. Bo położenia wała jest, ale czy wałka jest?. Jak jest to jaki ma numer i gdzie się znajduje?.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group