To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa wspomagania

ADHD VFR - 10 Listopad 2016, 22:11
Temat postu: Pompa wspomagania
Witam wszystkich dawno mnie nie było ale jestem a zatem mam do was pytanie.
Ostatnio przy moim Mercedesie W202 C180 1995r strasznie piszczał pasek, mowa o tym pasku co napędza wentylator,alternator ,klimę itp. Dokładniej takie były założenie że to wina paska co się okazało pasek został wymieniony na nowy rolki zostały sprawdzone wszystkie są proste niezwichrowane i przyczyna padła na pompę wspomagania która stawiała straszny opór przy skręconych na maxa w lewo lub w prawo kołach a mianowicie silnik w pewnym momencie spadał aż trochę z obrotów i to denerwujące piszczenie . Ale piszczenie występowało na skręconych jak i na wyprostowanych kołach po czym po jakims czasie 1min ucichło. Z pompy wspomagania został spuszczony stary olej i został zalany świeżym olejem niestety to także nie przyniosło oczekiwanych rezultatów jak piszczało tak piszczy .

Moje pytanie jest następujące: Mam zamiar kupić używaną pompę wspomagania możecie mi powiedzieć czy pompa np od mercedesa W202 2.0 16V 1997 nie będzie się niczym różniła od mojej tzn mam na myśli wielkość rolki i naprzykłąd pojemnością zbiorniczka lub czymś innym?? (w moim mietku mam już taki plastikowy czarny prostokątny zbiorniczek )

wiskontii - 10 Listopad 2016, 22:38

Bedzie okej jak kupisz taka jak masz a kółko można przełozyc
kmtaxi - 10 Listopad 2016, 22:55

Mam taką pompę z 2.0 kompressor i chyba będzie pasować. Musiałbym znać nr VIN.
ADHD VFR - 11 Listopad 2016, 10:17

kmtaxi napisał/a:
Mam taką pompę z 2.0 kompressor i chyba będzie pasować. Musiałbym znać nr VIN.


Mój nr VIN WDB2020181F334954
Jeśli będzie pasować podeślij zdjęcia i ile byś za nią chciał ?? :lol:

Jeszcze na koniec mam pytanie wybrałem sobie kilka pomp wspomagania jak by ktoś mógł luknąć swoim okiem czy wszystkie są okey czy może któraś nie będzie pasować. Przypominam ze mam Mercedesa Esprit W202 180C 1995r

Pompa nr1

Pompa nr2

Pompa nr3

Pompa nr 4

Pompa nr5

kmtaxi - 12 Listopad 2016, 10:20

Po wielkich bólach udało mi się znaleźć w EPC pompę do Twojego silnika. Z nr 5 jest bez ASD, a z nr 8 do ASD.
https://naforum.zapodaj.net/95f2b84bd308.gif.html
5 A 210 466 12 01 НАСОС ГИДРАВЛ.
Replaced_By: A 210 466 19 01 -
5 A 210 466 13 01 НАСОС ГИДРАВЛ.
Replaced_By: A 210 466 19 01 [697]
-
5 A 210 466 19 01 НАСОС ГИДРАВЛ.
Replaced_By: A 210 466 26 01 -
5 A 210 466 26 01 НАСОС ГИДРАВЛ.
НЕ ПРИ РЕГУЛИР. УРОВНЕ / АВТОМ. БЛОКИР. ДИФФЕРЕНЦИАЛЕ (ASD) [851], [697]
001
8 A 210 466 14 01 НАСОС ГИДРАВЛ.
ПРИ РЕГУЛИР. УРОВНЯ И/ИЛИ ADS
LUK
OptionPart_With: A 210 466 15 01 [007]
001
8 A 210 466 15 01 НАСОС ГИДРАВЛ.
Replaced_By: A 210 466 21 01 [697]
-
8 A 210 466 21 01 НАСОС ГИДРАВЛ.
ПРИ РЕГУЛИР. УРОВНЯ И/ИЛИ ADS
ZF [008], [011], [697]
001
8 A 210 466 27 01 НАСОС ГИДРАВЛ.
ПРИ РЕГУЛИР. УРОВНЯ И/ИЛИ ADS
ZF

Moja wygląda tak jak na zdjęciach. https://naforum.zapodaj.net/a3c22f7a8513.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/af9e7ace76d6.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/58d28901278c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/f8da7e2693e8.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/a15b5948534c.jpg.html

ADHD VFR - 12 Listopad 2016, 13:11

Patrzac po zdjęciach pompa wygląda na taka samą sprawdzałem numery na mojej pompie i mam takie:
LME 2 PA66GF25 a z tego co widze Ty masz LME 1 PA66GF25 i nie wie mczy ta jedynka coś zmienia w numerach czy nie :roll:

kmtaxi - 12 Listopad 2016, 21:49

Ten numer, który podałeś to numer zbiorniczka, a właściwy numer pompy jest na pierwszym zdjęciu 002 466 29 01. Podstawowa rzecz to mocowania pompy, a nie zbiorniczek.
Al Capone - 17 Czerwiec 2017, 23:44

Dopiszę się do tematu aczkolwiek jest trochę inny.

Miałem totalnie wywalony napinacz( sworzeń wytarł już dziure w korpusie napinacza) dlatego został on wymieniony.Jednak zaowocowało to tym ,że pękło mocowanie popy wspomagania co zauważyłem przy wymianie( nowy napinacz,rolka,pasek i amortyzator napinacza).
Jak zakręce kołem pompy to słychać jakieś terkotanie, dodatkowo ma luz jak wykonuje ruchy przód tył. Teraz z nowym paskiem słychać jakieś niepokojące dźwięki z okolicy właśnie pompy lub kompresora klimatyzacji.

https://youtu.be/cSiEJEOnfVY

Pytanie jest takie czy to terkotanie przy obracaniu i luz są normalne? O czym mogą świadczyć?

Myślałem żeby kupić inną pompe i przełożyć samą przednią część korpusu z mocowaniem ale większość pomp na aukcjach to model 210 466 26 01 wyprodukowanych przez ZF i ich korpus wizualnie minimalnie się różni więc nie wiem czy będzie pasował.
Moja to 210 466 12 01 od LUK'a.
Czy między tymi pompami były jakieś różnice konstrukcyjne?
Czy może lepiej wymienić całą pompę?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group