To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 2.2 CDi, automat Gaśnie :(.

Piotrucker - 12 Listopad 2016, 01:55
Temat postu: 2.2 CDi, automat Gaśnie :(.
Witam, od dłuższego czasu mam ze swoją gwiazdą pewien problem, opiszę go jak najbardziej dokładnie, gdyż już trochę tej sprawie poświęciłem czasu i dalej nic.

A więc pokrótce, auto to w202 2.2 CDi, automat. Auto odkąd ma ten problem gaśnie zawsze gdy dam mu w przysłowiową dupę w granicach 3-3,5 tyś obr, choć niekiedy wcześniej.

Auto gaśnie częściej gdy jest rozgrzane niż gdy zimne, choć za wielkiej róznicy nie ma, ale to zauważyłem.

Auto gdy już zgaśnie, zapala mi się na desce błąd EPC i potem wszystkie kontrolki, wyłączę zapłon i za 5 sekund dalej pali...

Teraz napiszę co już wymieniłem :

- Zawór paliwa na listwie, podobno był uszkodzony według kompa.

- Przepływomierz

- Uszczelniłem wszystkie przewody paliwowe ( nowe oringi )

- Wymieniłem podkładki pod wtryskami

- Zamontowałem zawór zwrotny

Przez pewien czas auto mniej gasło, teraz znów często, dodam iż samochód jak do disel kopci, ale zbyt duża ilość ropy nie powinna go rozłączyć, miałem kiedys volvo które kopciło jak głupie, i nigdy nie wchodziło w tryb awaryjny.

Moze ktoś miał podobny przypadek, i chce się podzielić wiedzą, naczytałem się już tematów na forach, ale jednak nic z tego co u mnie. Pozdrawiam.

kubus838 - 12 Listopad 2016, 02:47

Witam

A ile oringów wymieniłeś? A czy tę jak jeden z kolegów ja nazwał "śmieszną białą" uszczelke wymieniłeś?
To jeszcze sprawdż czy w przewodach paliwa nie ma powietrza.

robert

mariuszt0 - 12 Listopad 2016, 07:41

Popatrz do zbiornika paliwa, najlepiej zrzucić na ziemie i wymyć dokładnie bo pewnie będzie syf przez eko paliwo. Dajesz w palnik, jest duże zapotrzebowanie na paliwo ale go nie dostaje i gaśnie
Piotrucker - 12 Listopad 2016, 10:40

Zawsze przy tych samych obrotach i zawsze łapie brud?, dziwne bo samochód zawsze gdy ma połowę zbiornika zalewany jest znów pod korek ...
kubus838 - 12 Listopad 2016, 10:59

To może napisz ile masz paliwa w baku jak Ci gaśnie. W przypadku cdi to bardzo ważne. Nie dziw się koledze mariuszt0, że tak Ci odpowiada ale wszystkich warunków nie opisałeś.

robert

kmtaxi - 12 Listopad 2016, 21:54

Jak chcesz wyeliminować zbiornik, to zamocuj prowizoryczny zbiorniczek paliwa pod maską z wężykiem bezpośrednio do filtra i pojeździj.
perzu126 - 13 Listopad 2016, 08:27

Trzeba było podpiąć pod SD zamiast na pałe wymieniać pół silnika. Brak paliwa w szynie wtryskowej jest odrazu sygnalizowany dużym błędem.
kubus838 - 13 Listopad 2016, 09:37

perzu126 napisał/a:
Trzeba było podpiąć pod SD zamiast na pałe wymieniać pół silnika. Brak paliwa w szynie wtryskowej jest odrazu sygnalizowany dużym błędem.


Korzystając z okazji, że jesteś to napisz jaki błąd jest sygnalizowany przy braku paliwa w szynie wtryskowej? Bo jak ja rozpiąłem wszystko a potem złożyłem to nic mi nie zgłaszało. A odpalił wtedy kiedy się odpowietrzył.


obert

Piotrucker - 13 Listopad 2016, 10:59

perzu126 napisał/a:
Trzeba było podpiąć pod SD zamiast na pałe wymieniać pół silnika. Brak paliwa w szynie wtryskowej jest odrazu sygnalizowany dużym błędem.



Cytat:
- Zawór paliwa na listwie, podobno był uszkodzony według kompa.

- Przepływomierz

- Uszczelniłem wszystkie przewody paliwowe ( nowe oringi )

- Wymieniłem podkładki pod wtryskami

- Zamontowałem zawór zwrotny



Był podpinany i było wówczas dobrze, podkładki i oringi nie wyjdą na Sd, ale też mogły miec wpływ, może teraz trzeba jeszcze raz podpiąć.

Wczoraj gasł mi notorycznie..., mój elektromechanik obstawia cewki przy wtryskach, któraś mozę dawać słaby impuls i rozłączyć silnik.

perzu126 - 13 Listopad 2016, 11:15

Jak w Sprinterze mieliśmy zatkany filtr paliwa i pod obciążeniem gasl to był błąd odnośnie właśnie za niskiego ciśnienia w listwie wtryskowe.. Tak rzeczy wychodzą, bo auto samo nie gaśnie.
kubus838 - 13 Listopad 2016, 13:55

Piotrucker napisał/a:

Był podpinany i było wówczas dobrze, podkładki i oringi nie wyjdą na Sd, ale też mogły miec wpływ, może teraz trzeba jeszcze raz podpiąć.

Wczoraj gasł mi notorycznie..., mój elektromechanik obstawia cewki przy wtryskach, któraś mozę dawać słaby impuls i rozłączyć silnik.


Ale kolego nie napisałeś ile oringów wymieniłeś. A ta uwaga z podpięciem "lewego" baku nie jest aż tak głupia i można a nawet trzeba ją wziąć pod uwage bo przecież masz cdi.

robert

mariuszt0 - 13 Listopad 2016, 15:08

Jak widzisz, kilka rzeczy możesz sprawdzić prawie za darmo domowymi sposobami. Od tego bym zaczął :D
perzu126 - 13 Listopad 2016, 17:47

Przy podpieciu na krótko weźcie pod uwagę, że układ też może lewe powietrze łapać. W Sprinterze na czas remontu mieliśmy podpięty bandaże 5ltr zamiast baku w ori przewody. Był ewidentnie problem z odpalaniem. Oryginalne rozwiązanie to spirala na wyjściu z baku. Gdy podpielismy z powrotem pod bak problem odrazu zniknął. Taka ciekawostka.
kubus838 - 13 Listopad 2016, 18:05

Kol. perzu126 po części masz racje. Ale to są tylko sposoby domowe aby koledze pomóc. Dlalej ich nie rozwijalismy. A żeby pomóc to musimy znać więcej szczegółów nie tylko, że zostały wymienione oringi. Bo może wymienił ale nie wszystkie i ten uszkodzony dalej przepuszcza, a może uszkodzona jest uszczelka filtra, a może zatkany jest filtr paliwa. A może wywaliło uszczelki w popmpie. Niestety tego co robił, autor tematu nie chce objaśnić a my tylko sami się "żremy" na temat sposobów. Może poczekajmy co Piotrucker napisze.

robert

Piotrucker - 13 Listopad 2016, 18:20

kubus838 napisał/a:
Kol. perzu126 po części masz racje. Ale to są tylko sposoby domowe aby koledze pomóc. Dlalej ich nie rozwijalismy. A żeby pomóc to musimy znać więcej szczegółów nie tylko, że zostały wymienione oringi. Bo może wymienił ale nie wszystkie i ten uszkodzony dalej przepuszcza, a może uszkodzona jest uszczelka filtra, a może zatkany jest filtr paliwa. A może wywaliło uszczelki w popmpie. Niestety tego co robił, autor tematu nie chce objaśnić a my tylko sami się "żremy" na temat sposobów. Może poczekajmy co Piotrucker napisze.

robert



Oringi wszystkie wymienione, filtr paliwa z uszczelką też, podstawa filtra szczelna, pompa daje ciśnienie, test wtryskiwaczy zrobiony, wszystkie prawie równo napełniły butelki, mimo to przy większej ilości gazu przy obciążeniem auto gaśnie.

Cały tydzień jestem poza domem, więc ciężko mi to w tygodniu zrobić, chcę pominąć jak najwięcej rzeczy by mechanik mnie nie naciągnął, a pytam bo może Cdi mają jakąś bolączkę.

W Przewodzie za filtrem idzie powietrze, nie dużo ale idzie, słyszałem ze go w 100% nie da się wyeliminować, bo zawsze tam będzie...

Zawsze przy obciążeniu gaśnie przy 3-3,5 tyś obr, sprawdzałem np na 2gim czy 3cim biegu, właśnie jak by nie dostawał za dużo paliwa, jedni mówią ze cewki na wtrysku mogą być zjebutane... Nie znam aż tak Cdi'ka...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group