To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 2.2 CDi, automat Gaśnie :(.

perzu126 - 13 Listopad 2016, 18:39

Na luzie przy 3tys obrotów też gaśnie czy tylko w czasie jazdy? Jak gaśnie to zaświeca się kontrolka EDC? Trochę powietrza zawsze jest w przewodach. W 100% nie wyeliminujesz.
kubus838 - 13 Listopad 2016, 18:50

Piotrucker napisał/a:

Oringi wszystkie wymienione,


A ile ich wymieniłeś? Bo mam takie wrażenie, że nie wszystkie.
A oczywiście uszczelke przy pompie też wymieniłeś?

Piotrucker napisał/a:

by mechanik mnie nie naciągnął, a pytam bo może Cdi mają jakąś bolączkę.


Właśnie dlatego pytam żeby mechanik Cię nie naciągnął i wcale nie mam na myśli celowego naciągania. Poprostu mechanik wiedział, że jest tyle i tyle wymienił. A na końcu okazę się, że wymieniił za mało.

Chyba główna bolączka jest właśnie układ paliwowy. Powodem Twojej awarii może być uszkodzony oring czy usczelka, walnięta pompa wysokiego ciśnienia oraz niskiego. I jeżeli nie zastosujesz się do naszych rad to pozostaje Ci mechanik i jego doświadczenia za które Ty zapłacisz - i wcale nie mało.

Piotrucker napisał/a:

W Przewodzie za filtrem idzie powietrze, nie dużo ale idzie, słyszałem ze go w 100% nie da się wyeliminować, bo zawsze tam będzie...


Raczej nie powinno być powietrza bo układ traci ciśnienie i nie otwierają się wtryski. A z drugiej strony to jak to powietrze dostalo sie do przewodu? A może podgrzewacz cieknie? To też rutyna w cdi.

Piotrucker napisał/a:

Zawsze przy obciążeniu gaśnie przy 3-3,5 tyś obr, sprawdzałem np na 2gim czy 3cim biegu, właśnie jak by nie dostawał za dużo paliwa, jedni mówią ze cewki na wtrysku mogą być zjebutane... Nie znam aż tak Cdi'ka...


Cewka na wtrysku albo działa prawidłowo albo nie. Jedynie co może działać nie tak przy cewkach wtryskiwaczy to brydny styki albo uszkodzone kable. Cewek na wtrysku nie mozna czysćić bo są zalane tworzywem. Jedynie co możesz zrobić to wd40 psiknąć na styki.

robert

kmtaxi - 14 Listopad 2016, 09:41

Jeżeli problem tkwi w zbiorniku, to na jakiś czas pomoże zdjęcie przewodu zasilającego i powrotnego, przedmuchanie sprężonym powietrzem w stronę zbiornika i powtórne założenie przewodów.
Piotrucker - 14 Listopad 2016, 19:04

Witam ponownie.

Zacznę od oringow, wszystkie rzeczyo których wcześniej napisałem wymieniłem sam. Tych oringów wyszło mi chyba 8 czy 7 już nie pamiętam, ale na każdym przewodzie po kolei, łącznie przy pompie chyba 3.
Do domu wracam w piątek, planuję jeszcze przed filtrem podłączyć jakiś baniak z paliwem na krótko by wyeliminować niełączność paliwa między bankiem a pompą.

Bardzo mnie to wkurza dlatego że sądzę że to jest jakaś po prostu pierdoła która strasznie utrudnia jazdę płynną, niekiedy dynamiczną.

Na pytanie admina Powiem tak tak zapala się kontrolka EDC i Samochód gaśnie wyłączyłem kluczyk zapłonu ponownie po pięciu sekundach znowu pali ładnie, z tym że trochę kręci. Ok 3-5 sekund również.

perzu126 - 14 Listopad 2016, 19:58

Czyli w takim przypadku może byc wina właśnie braku ciśnienia w szynie. Jak oringi wymienione, filtr paliwa też szukaj w baku. Elektrykę zostaw na koniec.
kubus838 - 14 Listopad 2016, 20:38

Piotrucker napisał/a:
Witam ponownie.

Zacznę od oringow, wszystkie rzeczyo których wcześniej napisałem wymieniłem sam. Tych oringów wyszło mi chyba 8 czy 7 już nie pamiętam,


To nie pisz, że wymieniłeś wszystkie. Wymieniłeż 8 lyv 7. A to nie są wszystkie. Wymień wszystkie i dopiero spodziewaj się efektów. Dalsza "robota" jest bez skjuteczna.

robert

Piotrucker - 15 Listopad 2016, 05:32

kubus838 napisał/a:
Piotrucker napisał/a:
Witam ponownie.

Zacznę od oringow, wszystkie rzeczyo których wcześniej napisałem wymieniłem sam. Tych oringów wyszło mi chyba 8 czy 7 już nie pamiętam,


To nie pisz, że wymieniłeś wszystkie. Wymieniłeż 8 lyv 7. A to nie są wszystkie. Wymień wszystkie i dopiero spodziewaj się efektów. Dalsza "robota" jest bez skjuteczna.

robert


To ile ich jest?, wymienialem je 2mies temu jestem poza domem to ci dokładnie nie powiem. W każdym razie na Wszystkich przewodach paliwowych, na Wszystkich tych wezykach, przy filtrze i pompie. Skoro wszystkie wężyki byly zdjętej i sprawdzona ich szczelność to znaczy że chyba i wszystkiego oringi również wymieniłem...

Admin, wrócę do domu i jak mowisz zacznę od pominięcia baku, potem najwyzej ponownie sd. Pozdrawiam

kubus838 - 15 Listopad 2016, 17:40

Piotrucker napisał/a:

To ile ich jest?, wymienialem je 2mies temu jestem poza domem to ci dokładnie nie powiem. W każdym razie na Wszystkich przewodach paliwowych, na Wszystkich tych wezykach, przy filtrze i pompie. Skoro wszystkie wężyki byly zdjętej i sprawdzona ich szczelność to znaczy że chyba i wszystkiego oringi również wymieniłem...

Admin, wrócę do domu i jak mowisz zacznę od pominięcia baku, potem najwyzej ponownie sd. Pozdrawiam


Już i tak tyle razy to pisałem więc napisz jeszcze raz.

Zaczynamy od strony baku:

- na podgrzewaczy paliwa 1- omiń go bo potrafi puszczać powietrze
- na filtrze paliwa 2
- na pompie niskiego ciśnienia 2
- na pompie wysokiego ciśnienia 2 + plus mała śmieszna biała uszczelka
- na zaworze cisnieniowym(tak to się chyba nazywa) po lewej stronie pompy wysokiego ciśnienia szt 2 - to takie małe czarne i dochodzą przewody elektryczne
- na listwie paliwowej 1

Jest ich 10.
A jak sprawdzałeś wężyki? Rozumiem, że wszystkie te czarne "złączki" na przewodach masz całe. Jeżeli masz złamany choćby jeden wąsik od tych złaczek to zmiana oringu i tak nic nie pomoże.

robert

Piotrucker - 15 Listopad 2016, 19:19

kubus838 napisał/a:
Piotrucker napisał/a:

To ile ich jest?, wymienialem je 2mies temu jestem poza domem to ci dokładnie nie powiem. W każdym razie na Wszystkich przewodach paliwowych, na Wszystkich tych wezykach, przy filtrze i pompie. Skoro wszystkie wężyki byly zdjętej i sprawdzona ich szczelność to znaczy że chyba i wszystkiego oringi również wymieniłem...

Admin, wrócę do domu i jak mowisz zacznę od pominięcia baku, potem najwyzej ponownie sd. Pozdrawiam


Już i tak tyle razy to pisałem więc napisz jeszcze raz.

Zaczynamy od strony baku:

- na podgrzewaczy paliwa 1- omiń go bo potrafi puszczać powietrze
- na filtrze paliwa 2
- na pompie niskiego ciśnienia 2
- na pompie wysokiego ciśnienia 2 + plus mała śmieszna biała uszczelka
- na zaworze cisnieniowym(tak to się chyba nazywa) po lewej stronie pompy wysokiego ciśnienia szt 2 - to takie małe czarne i dochodzą przewody elektryczne
- na listwie paliwowej 1

Jest ich 10.
A jak sprawdzałeś wężyki? Rozumiem, że wszystkie te czarne "złączki" na przewodach masz całe. Jeżeli masz złamany choćby jeden wąsik od tych złaczek to zmiana oringu i tak nic nie pomoże.

robert


Będę w domu to zlicze te co wymienilem.
Mowisz ze jak ten was będzie ulamany chodzby jeden to juz ma prawo puścić oring?. Sprawdzę też, aby byly docisniete te wężyki.

Jeszcze muszę pominąć ten bak, może na odcinku zbiornik - filtr coś blokuje...

kubus838 - 15 Listopad 2016, 19:33

Piotrucker napisał/a:


Mowisz ze jak ten was będzie ulamany chodzby jeden to juz ma prawo puścić oring?.


Jak ten wąs jest ułamany to wtedy zapowietrza układ paliwowy.

robert

Piotrucker - 20 Listopad 2016, 22:21

Witam ponownie .Słuchajcie panowie na początku listwy mamy czujnik ciśnienia paliwa, na koncu reduktor. Dzis przy grzebaniu przy samochodzie przypadkowo ruszyłem czujnikiem ciśnienia i samochód nagle zgasł!, zapaliłem go ponownie i samochód sobie chodził tak jak powinien, Podczas pracy silnika ponownie Wypiłem całą kostkę i samochód dalej chodzi lecz wyświetliło błąd epc, na tym błędzie Zrobiłem sobie rundkę samochód nie miał wcale mocy dochodził do około 3000 - 3,200 obrotów lecz nie gasl. Przypomnij wpięciu kostki błąd zniknął, samochód przy powolnym rozpędzaniu nawet przy 4000 obrotów nie gasł, Lecz gdy tylko dam więcej gazu około przy 3000 obrotów gaśnie... Reduktor na listwie był wymieniany. Jak myslicie, czy teraz ktoś widzi światło w tunelu?.
Dodam tylko że przy wyciągniętym czujniku auto wogóle nie kopci natomiast gdy go wepnę kopci tak jak zawsze.


Przyszłą sobotę ponieważ znowu będę w domu jadę na SD, oraz pomijając filtr i podgrzewacz paliwa podłącze przewód paliwowy na krótko i przejadę się samochodem, Wtedy będę miał stuprocentową pewność że między bankiem a filtrem nie ma żadnej nieszczelności.

Moje wielkie pytanie czy naprawdę ten czujnik może mieć coś w sobie takiego że przy trzech tysiącach obrotów rozłącza auto?, czy po prostu równo przy trzech tysiącach obrotów samochód potrzebuje tak dużą dawkę paliwa ze rozłącza?. Pozdrawiam.

mariuszt0 - 20 Listopad 2016, 22:35

Piotrucker, CDI w trybie awaryjnym kręci się do 3k RPM. Podjedź sprawdzić silnik na komputerze, będzie najprościej
kubus838 - 20 Listopad 2016, 22:58

Kolego Piotrucker

Na listwie paliwowej są dwa takie ustrojstwa z obu stron. Ten od grodzi to jest czujnik ciśnienia i jeżeli jego odłączyłeś to nie wskazywał ciśnienia na listwie i wtryski się nie otwierały i samochód gasł. Ten drugi to jest jakiiś czujnik "stukowy" ale co on robi to ja jeszcze nie wiem. Ale po jego odłaczeniu tez się robia jakieś jaja.

A gdzie w okolicach Skierniewic jest jakiś warsztat który ma SD?

robert

Piotrucker - 21 Listopad 2016, 22:23

No jest taki jeden chlopak co ma dobry sprzęt, ale wtedy niezapisywalo mi błędu, muszę jeszcze raz podjechać...

Bardzo wkurza mnie ta pierdola ktora się do tego czyni.

Z wyłączonym czujnikiem przy 3tys obr nie kopci a z włączonym tak... tylko ze bez czujnika gwałtownie nie da rady przyspieszyć. Więc nie sprawdzę czy bez niego gaśnie.

Zobaczymy w sobotę. Pozdrawiam.

Bo coś przy turbo jakiś czujnik czy coś to chyba nie ta droga co panowie?.

mariuszt0 - 21 Listopad 2016, 22:30

Nie, przy samym turbo nie ma, jest na kolektorze od ciśnienia doładowania, ale bez niego będzie muł i do 3k RPM pójdzie ale nic więcej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group