To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 2.2 CDi, automat Gaśnie :(.

Niedzwiad - 22 Marzec 2017, 15:50

Ale robi się pusty, czy pojawia się pęcherz i później już znacząco nie zmienia swojego rozmiaru.
Jeżeli robi się pusty to stanowczo za szybko i za dużo powietrza pojawia się w tym miejscu i przy gwałtownym dodaniu gazu powietrze te może zostać zassane do pompy wysokiego ciśnienia, alej czujnik dostaje sygnał o braku ciśnienia lub po prostu ciśnienie jest za niskie, wtryskiwacze leją i silnik gaśnie.
Najlepszym sprawdzeniem tego odcinka byłoby chyba zrobienie tego, co zostało Ci doradzone na pierwszej stronie tematu, czyli wyłączenie zbiornika z układu i zainstalowanie prowizorki, na której byś musiał trochę pojeździć. Chociaż ja ręki nie daję, że taki sprawdzian da Ci diagnozę na 100%, bo nie wiem jak się będzie układ zachowywał z połączeniem z czymś co ma zupełnie inne ciśnienia niż w zbiorniku.
Trzymam kciuki za wyeliminowanie usterki.

[ Dodano: 22 Marzec 2017, 14:52 ]
No i jeszcze pytanie: Jak wygląda spalanie? Czy Ci się nie zwiększyło odkąd masz tą przypadłość?
Może po prostu gdzieś przewód na odcinku zbiornik-filtr jest dziurawy?

Daniel - 22 Marzec 2017, 17:27

Dandiee napisał/a:
Daniel, Ale o co Ci chodzi? Specjalnie szukasz sensacji



Nasz kolega Bajkopisarz ZAMIAST pomóc wysnuwa kolejne spiskowe teorie dziejowe i karmi WAS nimi. Nie sądzę aby w ten sposób pomógł komukolwiek. Pisze sobie elaboraty o różnych absurdalnych teoryjkach jak, wielokrotnie przeze mnie przytaczane - bo jest jedna z lepszych, zamarzanie płynu hamulcowego :lol:

Poczytaj sobie dokładnie na jakiej zasadzie Bajkopisarz pomaga koledze Piotrucker - zobacz najpierw to, potem tamto, jak nie ma reakzji to jeszcze wymień znowu coś, a jak juz nic nie pomaga to zawsze można wysnuć kolejną teorię o np. wpływie DOGRZEWACZA na pracę silnika :mrgreen: lub pęknięcie zasobnika CR :wink:



Ale skoro to WAS kręci, to sobie dolej z Bajkopisarzem wchodźcie w polemikę 8) zdaje się, że On to uwielbia.

oliva - 22 Marzec 2017, 18:17

Dołączę , ponieważ głupio czytać taką ciekawą dyskusję i się nie włączyć.
Mój CDI po długim postoju , najczęściej zimą, zapowietrzał się i nie chciał odpalić. Pomagało zalanie filtra do pełna.
Pewnego mroźnego popołudnia wymieniłem oringi na przewodach. Kupiłem oryginalne zielone.
http://allegro.pl/oring-u...6576684242.html o takie.
Podczas wymiany ułamałem chyba ze 3 "wąsy". Problem z odpalanie ustąpił natychmiast. Odpalał nawet po tygodniu stania.
Wnioski chyba są jasne.

perzu126 - 22 Marzec 2017, 18:26

kubus838 napisał/a:
mariuszt0 napisał/a:
kubus838, zobacz pod samochód, po stronie pasażera idzie cienki przewód paliwowy tylko i wyłącznie do dogrzewacza silnika, zasilany jeat przez osobną pompę, tez po tej samej stronie. Dokładnie znajduje sie pod tym plastikowym dekielkiem i cały ten mały układ jest niezależny


Właśnie o taki opis mi chodziło a pod samochód nie zaglądałem bo kanał jest zajęty a w zime głupio było się kłaść na śniegu lub betonie.

Czyli ten układ jest osobny od głównej magistrali paliwowej.

robert

Dobrnąłem do sensownej wypowiedzi. W Sprinterze jest to samo. Spalinowy dogrzewacz ma równiez osobne zasilanie z baku. Taki cienki przewód. Jego zapowietrzenie absolutnie nie wpływa na pracę silnika!

I teraz ciekawostka. W Sprinterze paliwo wychodząc z baku idzie najpierw przez taką spiralę a dopiero do filtra paliwa. Co ciekawe, gdy był podpięty na krótko z bańki ( w trakcie remontu blacharskiego) układ sie okropnie zapowietrzał. Dodam, że wszystko szczelne. Trzeba było z 10s kręcic rozrusznikiem. Ale jak jak zapalił, to mimo bąbli w przewodach silnik pracowął bez problemów. Ponowne podpięcie pod zbiornik i spiralę spowodowało, że skończyły sie problemy z zapowietrzaniem. Niewielkie bąble sie pojawiają niekiedy, ale NIE WPŁYWA to na pracę silnika.

kubus838 - 22 Marzec 2017, 18:41

perzu126 napisał/a:

Dobrnąłem do sensownej wypowiedzi. W Sprinterze jest to samo. Spalinowy dogrzewacz ma równiez osobne zasilanie z baku. Taki cienki przewód. Jego zapowietrzenie absolutnie nie wpływa na pracę silnika!


Tak już do tego doszliśmy bo kolega wstawił schemat tego układu.

perzu126 napisał/a:

I teraz ciekawostka. W Sprinterze paliwo wychodząc z baku idzie najpierw przez taką spiralę a dopiero do filtra paliwa. Co ciekawe, gdy był podpięty na krótko z bańki ( w trakcie remontu blacharskiego) układ sie okropnie zapowietrzał. Dodam, że wszystko szczelne. Trzeba było z 10s kręcic rozrusznikiem. Ale jak jak zapalił, to mimo bąbli w przewodach silnik pracowął bez problemów. Ponowne podpięcie pod zbiornik i spiralę spowodowało, że skończyły sie problemy z zapowietrzaniem. Niewielkie bąble sie pojawiają niekiedy, ale NIE WPŁYWA to na pracę silnika.


To teraz pytanie jak pieni się ropa. Czy ta spiralka nie eliminuje pienienie się paliwa? Czy do przewodów(bez tej spiralki) paliwowych dostaje się piana a potem do filtra i dalej zapowietrza układ. Ale żeby było śmiesznie to w Citroenach też jest taka spiralka na baku a dalej cała magistrala paliwowa.

robert

Piotrucker - 22 Marzec 2017, 22:10

W sobotę jadę po ten jeden przewód w miejsce wskazane przez Kubę, zobaczymy co to będzie.

Szkoda że nie mam silnika 2,5td i tego auta które posiadam.

badmojo - 26 Marzec 2017, 13:08

Panowie.
Problem jest dosyć poważny i był już wałkowany w temacie:
http://www.w202.pl/viewto...7&highlight=epc
Też miałem, albo ciągle mam (bo nie mam pewności czy został rozwiązany) podobny problem.
Różnica polega chyba na tym, że u mnie pojawiał się sporadycznie, ale w niezwykle newralgicznych momentach (gwałtowne wyprzedzanie).
Wiele zrobiłem w tej sprawie, szukając rozwiązania:
1. Wymiana regulatora ciśnienia na listwie.
2. Wymiana wszystkich oringów.
3. Wymiana wszystkich przewodów paliwowych.
4. Regeneracja pompy wys. ciśnienia.
5. Wymiana pompy wstępnej.
6. Pominięcie podgrzewacza.
I nie mam pewności czy problem został rozwiązany.
Coś co moim zdanie można jeszcze zrobić, to:
1. Wymiana pojemnika na filtr paliwa lub jego doszczelnienie.
2. Wymiana przewodów paliwowych przed podgrzewaczem paliwa.
3. Wymiana zbiornika paliwa.

I nie jest to miejsce na przepychanki, więc jeśli ktoś ma jakieś konkretne tropy, to na pewno będą pomocne.
U mnie w przewodzie pojawiała się tylko bańka powietrza na przewodzie o dł. ok. 3-4cm. po zgaszeniu auta i tak zostawało. Sporadycznie też przy dogazowaniu pojawiały się bąbelki.

Niedzwiad - 26 Marzec 2017, 13:21

Jeżeli w kilka minut nie ma ropy przed filtrem, to do wyeliminowania tej nieszczelności poczekałbym z wysuwaniem następnych teorii.
kubus838 - 26 Marzec 2017, 14:16

W takim przypadku ja zrobiłbym to:

badmojo napisał/a:

1. Wymiana regulatora ciśnienia na listwie.


Jak stary był uszkodzony to tak.

badmojo napisał/a:

2. Wymiana wszystkich oringów.


A ile ich wymieniłeś? Dodatkowo bym sprawdził ten zaworek obok pompy wysokiego ciśnienia.

badmojo napisał/a:

3. Wymiana wszystkich przewodów paliwowych.


Jeżeli na szczelne to ok i mają wszystkie wąsy.

badmojo napisał/a:

4. Regeneracja pompy wys. ciśnienia.


Tak ale trzeba być pewnym, że pompa zostało prawidłowo zregenerowana. Czyli po regeneracji nie zostały dokładnie trzy podkładki metalowe.

badmojo napisał/a:

5. Wymiana pompy wstępnej.


Jeżeli na sprawna to ok.

badmojo napisał/a:

6. Pominięcie podgrzewacza.


Bardzo dobrze jeden problem mniej.


badmojo napisał/a:

I nie mam pewności czy problem został rozwiązany.
Coś co moim zdanie można jeszcze zrobić, to:
1. Wymiana pojemnika na filtr paliwa lub jego doszczelnienie.
2. Wymiana przewodów paliwowych przed podgrzewaczem paliwa.
3. Wymiana zbiornika paliwa.


1- najpierw sprawdź czy jest szczelny i czy pokrywka nie ma uszkodzonych wejść na przewody paliwowe.

2- ne pewno nie zaszkodzi. Jeżeli pod samochodem nie ma plam to chyba zbędna robota.

3- też mi się wydaje zbędną operacją. Chyba, że masz widoczny wyciek lub widoczne uszkodzenie zbiornika. Co najwyżej to bym wyjął wylot i powrót paliwa do baku czyli konżektor itd. A przede wszystkim to bym poczyścił odpowietrzenia baku.

robert

badmojo - 26 Marzec 2017, 14:57

kubus838, dzięki za odpowiedź, ale przeczytaj wątek z linku. Choćby po to by nie drążyć wydrążonych tematów. Mój mechanik i ja wiemy ile jest oringów ;-)
Poza tym jak napisałem wyżej. Nie wiem czy u mnie problem jeszcze istnieje, bo dawno się nie pojawił. A jak się pojawiał, to 3-5 razy do roku i tylko przy mega gwałtownym wyprzedzaniu. I to też nie zawsze.
Zresztą w tamtym wątku o wszystkim na bieżąco pisałem.

Daniel - 26 Marzec 2017, 18:02

badmojo napisał/a:
1. Wymiana pojemnika na filtr paliwa lub jego doszczelnienie.




Może po prostu wymień od razu cały silnik.................................. sorry, nie mogłem się oprzeć 8)

W jaki sposób chcesz DOSZCZELNIĆ obudowę filtra paliwa? Przykleić dekiel kropelką??

Zanim zaczniesz czarować, to może po prostu kup nową uszczelkę (o przekroju prostokątnym) pokrywy filtra.


badmojo, nie możesz na podstawie jednego przypadku (czyli Twojego) twierdzić, że "problem jest poważny". Jak czytałem tamten wątek to radziłem Tobie:

- odczytać Livedata podczas pracy (i jazdy!!) silnika aby dowiedzieć się jakie jest ciśnienie na listwie i w jakich przypadkach zanika. Zrobiłeś to??
- ponadto (rozwiązanie radykalne, ale jedynie słuszne) usunąć wirusa z silnika! Bo przecież nie mamy żadnej pewności, czy błędnie napisany wirus nie paskudzi pracy silnika.


Jak zrobisz to dwie rzeczy, będzie można dalej diagnozować. W przeciwnym wypadku to jest strata czasu. Ewentualnie świeży powiew energii dla spiskowych teorii dziejowych które tak kocha Bajkopisarz.


I jeszcze jedno - ostatnio na Forum jest w modzie: ominąć podgrzewać paliwa, zakładanie dodatkowych zaworów zwrotnych. W ten sposób to za chwilę będzie OM611 naprawiali młotem i przecinakiem.

perzu126 - 26 Marzec 2017, 20:31

A może spróbować poprostu założyć oryginalny filtr paliwa? Jeśli masz zaczipowany silnik (o czym się nie chwalisz) może mieć nieodpowiednią przepustowość?
Daniel - 26 Marzec 2017, 21:18

perzu126 napisał/a:
A może spróbować poprostu założyć oryginalny filtr paliwa?




Kolega badmojo wydał już na eliminację swojego problemu zapewne sporo kasy. Mam nadzieję, że nie ma założonego filtra paliwa kupionego w Biedronce na promocji... :? O uszczelce już nie wspomnę, bo o tym pisałem wcześniej.

mariuszt0 - 26 Marzec 2017, 23:02

Uszczelki dawane są przy każdym filtrze paliwa (przynajmniej ja się z inną sytuacją nie spotkałem), więc ten problem chyba można pominąć
badmojo - 27 Marzec 2017, 12:15

Panowie.
Nie zajmujmy się moim problemem, bo nie wiem czy jeszcze istnieje.
Dokonałem tego wpisu, bo jest to drugi wątek w tym samym temacie i chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami w tej sprawie. By tak jak piszecie nie wydawać niepotrzebnie kasy, którą ja wydałem...

Filtry już tylko w ASO kupuję. A o obudowie filtra napisałem by ewentualnie dowiedzieć się czy tu może występować jakaś nieszczelność. I czy można jakoś doszczelnić obudowę. A w innym temacie pytałem o przepustowość różnych filtrów...

Daniel, Wirus to może być problem, ale nie musi, bo paru kolegów ma ten sam problem, a nie ma chipów. Livedaty nie zrobiłem, bo nie znalazłem człowieka, który chciał się tego podjąć.
Przypomnę, że po zgaśnięciu silnika, w tych okolicznościach, są puste przewody paliwowe, więc to raczej nie problem elektroniki...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group