To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 2.2 CDi, automat Gaśnie :(.

Piotrucker - 31 Marzec 2017, 16:27

Panowie, na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, wazne by z tą siłą dokrecac, czy nie?. Zawsze dokrecam na siłę ręką.
Pyra - 31 Marzec 2017, 17:34

Witam
Piotrucker napisał/a:
na pokrywce od filtra napisane jest 25nm,

25nm (nanometrów) to skrajny ultrafiolet, tuż pod promieniowaniem Roentgenowskim.
Ale jeśli jest tam napis 25Nm, to faktycznie, jest to moment z jakim należy dokręcić...

Pozdrawiam

kubus838 - 31 Marzec 2017, 20:36

Piotrucker napisał/a:
Panowie, na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, wazne by z tą siłą dokrecac, czy nie?. Zawsze dokrecam na siłę ręką.


Nie przejmuj się ja tez dokręcam na "oko" czyli tyle ile mogę. Jeszcze nie zdarzyło się aby nie uszkodzony pojemnik przeciekał.

robert

badmojo - 1 Kwiecień 2017, 10:41

Piotrucker, Rozmawiałem z moim mechanikiem o Twoim przypadku. I powiedział, że jak zdarza się to gaśnięcie notorycznie i przy normalnej jeździe, to w tym przypadku jest to wina pompy wysokiego ciśnienia.
Jeśli chcesz to wykluczyć, to mogę Ci użyczyć pompy na próbę, bo mam taką i to sprawdzoną na stole u pompiarza.

haftar - 1 Kwiecień 2017, 20:53

badmojo napisał/a:
haftar, dzięki, już znalazłem trąbkę :-)
Jak go sprawdzić? Czy można tam dmuchnąć z kompresora...?

[ Dodano: 29 Marzec 2017, 17:00 ]
To byłby hicior, gdyby się okazało, że to to...
Tym bardziej, że u mnie ta przypadłość zdarzała się mega rzadko i tylko w długich trasach.

[ Dodano: 29 Marzec 2017, 17:02 ]
perzu126 napisał/a:
Ta rurka to odpływ z okienka wlewu paliwa.

A ja byłem przekonany, że to właśnie odpowietrzenie zbiornika :oops:


- gumowy przewód to faktycznie odpływ z okienka wlewu paliwa
- metalowy (chyba miedziany) przewód wychodzący z górnej części zbiorniczka (trzeba niestety porozkręcać trochę i obsunąć zbiorniczek w dół) a konkretnie podłączony do krótkiej gumowej rurki schodzi na dół i opasa kosz koła zapasowego - to jest przewód odpowietrzający bo wychodzi z najwyższego miejsca gdzie znajduje się paliwo które powraca z silnika (przelew)

tak było to u mnie w C250TD, zasada działania i konstrukcji w C-klasie jest taka sama więc nawet CDi posiada tego typu rozwiązanie

faktem jest, że po przeczyszczeniu tego przewodu problemy z zapowietrzaniem kompletnie u mnie zniknęły i nie dotykały przez prawie 18 miesięcy, a wcześniej pomimo wymiany chyba wszystkich możliwych elementów był ten sam mizerny efekt - jeśli ma ktoś chwilę czasu to może spróbować, tym bardziej, że nic nie kosztuje a jedynymi potrzebnymi przyrządami jest klucz 10, wkrętak krzyżakowy i długi cienki drut - może faktycznie okaże się że jest to odkrycie roku

dla niewtajemniczonych: zbiorniczek przelewowy pomimo, że jest odlany z tego samego plastiku co wlew paliwa nie ma żadnego fizycznego połączenia z wlewem a służy jedynie do zbierania nadstanów nieprzepalonego paliwa i przelanie go do lewej komory zbiornika

badmojo - 9 Kwiecień 2017, 15:30

haftar, A można prościej...?
Zdjąć trąbkę z końcówki przewodu odpowietrzającego i wprowadzić tamtędy długi drut...?

Daniel - 9 Kwiecień 2017, 15:49

badmojo, jak już chcesz w ten sposób udrażniać przewód, to skorzystać ze starej linki napędu prędkościomierza.
haftar - 9 Kwiecień 2017, 17:40

badmojo napisał/a:
haftar, A można prościej...?
Zdjąć trąbkę z końcówki przewodu odpowietrzającego i wprowadzić tamtędy długi drut...?

nie bardzo bo jesli jest syf to wepchniesz go do zbiornika przelewowego a stamtad do zbiornika i tam juz zostanie, lepiej jest zdjac ten przewod i go wyczyscic na 'stole' - po odkreceniu zbiornika, zluzowaniu gumy wlewu wystarczy nieco go obnizyc aby dostac sie do tego przewodu, czyli nie ma potrzeby kompletnego demontazu zbiorniczka

Niedzwiad - 9 Maj 2017, 11:01

Piotrucker, i jak? Problem wyeliminowany?
badmojo - 13 Maj 2017, 16:26

Piotrucker, też jestem ciekaw. Bo u mnie, po dłuższym spokoju, pojawiło się znowu.
I jak to zwykle bywa przy wyprzedzaniu, kiedy w połowie manewru dociskam do dna, by szybko zakończyć.
Tym razem w zbiorniku było z 15-20 litrów paliwa

Piotrucker - 11 Lipiec 2017, 20:24

Dla wszystkich na przyszłość !, jeżeli zmienicie przewody, wtryski, pompy i inne uje muje, to skrućcie przewód paliwowy przy samym baku, bardzo często tam gnije na tym krućcu.

Kur##a, pół roku szukania, aż w końcu taka pierdola...

Sprawdźcie u siebie, pozdrawiam!.

A w202 mój sprzedany.. :(

Niedzwiad - 11 Lipiec 2017, 21:47

I jest rozwiązanie zagadki! :D
badmojo - 15 Lipiec 2017, 19:44

Piotrucker, pytanie co rozwiązało problem, skrócenie przewodu czy sprzedaż auta...? ;-)
mariuszt0 - 16 Lipiec 2017, 01:11

badmojo, z jego postu wynika że pomogło skrócenie skorodowanego przewodu paliwowego :P w sumie racja, poprzez płaty korozji może dostać się powietrze, w benzynie jest pompa więc problemu nie ma, ale w dieselu już pompy wstępnej nie ma więc problem może występować :)
Daniel - 16 Lipiec 2017, 10:36

Przewód o którym mowa nie koroduje tylko parcieje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group