Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 2.2 CDi, automat Gaśnie :(.
Piotrucker - 31 Marzec 2017, 16:27
Panowie, na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, wazne by z tą siłą dokrecac, czy nie?. Zawsze dokrecam na siłę ręką.
Pyra - 31 Marzec 2017, 17:34
Witam
Piotrucker napisał/a: | na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, |
25nm (nanometrów) to skrajny ultrafiolet, tuż pod promieniowaniem Roentgenowskim.
Ale jeśli jest tam napis 25Nm, to faktycznie, jest to moment z jakim należy dokręcić...
Pozdrawiam
kubus838 - 31 Marzec 2017, 20:36
Piotrucker napisał/a: | Panowie, na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, wazne by z tą siłą dokrecac, czy nie?. Zawsze dokrecam na siłę ręką. |
Nie przejmuj się ja tez dokręcam na "oko" czyli tyle ile mogę. Jeszcze nie zdarzyło się aby nie uszkodzony pojemnik przeciekał.
robert
badmojo - 1 Kwiecień 2017, 10:41
Piotrucker, Rozmawiałem z moim mechanikiem o Twoim przypadku. I powiedział, że jak zdarza się to gaśnięcie notorycznie i przy normalnej jeździe, to w tym przypadku jest to wina pompy wysokiego ciśnienia.
Jeśli chcesz to wykluczyć, to mogę Ci użyczyć pompy na próbę, bo mam taką i to sprawdzoną na stole u pompiarza.
haftar - 1 Kwiecień 2017, 20:53
badmojo napisał/a: | haftar, dzięki, już znalazłem trąbkę
Jak go sprawdzić? Czy można tam dmuchnąć z kompresora...?
[ Dodano: 29 Marzec 2017, 17:00 ]
To byłby hicior, gdyby się okazało, że to to...
Tym bardziej, że u mnie ta przypadłość zdarzała się mega rzadko i tylko w długich trasach.
[ Dodano: 29 Marzec 2017, 17:02 ]
perzu126 napisał/a: | Ta rurka to odpływ z okienka wlewu paliwa. |
A ja byłem przekonany, że to właśnie odpowietrzenie zbiornika |
- gumowy przewód to faktycznie odpływ z okienka wlewu paliwa
- metalowy (chyba miedziany) przewód wychodzący z górnej części zbiorniczka (trzeba niestety porozkręcać trochę i obsunąć zbiorniczek w dół) a konkretnie podłączony do krótkiej gumowej rurki schodzi na dół i opasa kosz koła zapasowego - to jest przewód odpowietrzający bo wychodzi z najwyższego miejsca gdzie znajduje się paliwo które powraca z silnika (przelew)
tak było to u mnie w C250TD, zasada działania i konstrukcji w C-klasie jest taka sama więc nawet CDi posiada tego typu rozwiązanie
faktem jest, że po przeczyszczeniu tego przewodu problemy z zapowietrzaniem kompletnie u mnie zniknęły i nie dotykały przez prawie 18 miesięcy, a wcześniej pomimo wymiany chyba wszystkich możliwych elementów był ten sam mizerny efekt - jeśli ma ktoś chwilę czasu to może spróbować, tym bardziej, że nic nie kosztuje a jedynymi potrzebnymi przyrządami jest klucz 10, wkrętak krzyżakowy i długi cienki drut - może faktycznie okaże się że jest to odkrycie roku
dla niewtajemniczonych: zbiorniczek przelewowy pomimo, że jest odlany z tego samego plastiku co wlew paliwa nie ma żadnego fizycznego połączenia z wlewem a służy jedynie do zbierania nadstanów nieprzepalonego paliwa i przelanie go do lewej komory zbiornika
badmojo - 9 Kwiecień 2017, 15:30
haftar, A można prościej...?
Zdjąć trąbkę z końcówki przewodu odpowietrzającego i wprowadzić tamtędy długi drut...?
Daniel - 9 Kwiecień 2017, 15:49
badmojo, jak już chcesz w ten sposób udrażniać przewód, to skorzystać ze starej linki napędu prędkościomierza.
haftar - 9 Kwiecień 2017, 17:40
badmojo napisał/a: | haftar, A można prościej...?
Zdjąć trąbkę z końcówki przewodu odpowietrzającego i wprowadzić tamtędy długi drut...? |
nie bardzo bo jesli jest syf to wepchniesz go do zbiornika przelewowego a stamtad do zbiornika i tam juz zostanie, lepiej jest zdjac ten przewod i go wyczyscic na 'stole' - po odkreceniu zbiornika, zluzowaniu gumy wlewu wystarczy nieco go obnizyc aby dostac sie do tego przewodu, czyli nie ma potrzeby kompletnego demontazu zbiorniczka
Niedzwiad - 9 Maj 2017, 11:01
Piotrucker, i jak? Problem wyeliminowany?
badmojo - 13 Maj 2017, 16:26
Piotrucker, też jestem ciekaw. Bo u mnie, po dłuższym spokoju, pojawiło się znowu.
I jak to zwykle bywa przy wyprzedzaniu, kiedy w połowie manewru dociskam do dna, by szybko zakończyć.
Tym razem w zbiorniku było z 15-20 litrów paliwa
Piotrucker - 11 Lipiec 2017, 20:24
Dla wszystkich na przyszłość !, jeżeli zmienicie przewody, wtryski, pompy i inne uje muje, to skrućcie przewód paliwowy przy samym baku, bardzo często tam gnije na tym krućcu.
Kur##a, pół roku szukania, aż w końcu taka pierdola...
Sprawdźcie u siebie, pozdrawiam!.
A w202 mój sprzedany..
Niedzwiad - 11 Lipiec 2017, 21:47
I jest rozwiązanie zagadki!
badmojo - 15 Lipiec 2017, 19:44
Piotrucker, pytanie co rozwiązało problem, skrócenie przewodu czy sprzedaż auta...?
mariuszt0 - 16 Lipiec 2017, 01:11
badmojo, z jego postu wynika że pomogło skrócenie skorodowanego przewodu paliwowego w sumie racja, poprzez płaty korozji może dostać się powietrze, w benzynie jest pompa więc problemu nie ma, ale w dieselu już pompy wstępnej nie ma więc problem może występować
Daniel - 16 Lipiec 2017, 10:36
Przewód o którym mowa nie koroduje tylko parcieje.
|
|
|