To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Świeci kontrolka poziomu płynu w chłodnicy - przyczyna???

Kowal - 21 Grudzień 2011, 12:43

tom1245, zacznij pisać na temat :!:
Javoreczek - 21 Grudzień 2011, 16:32

Kowal napisał/a:
tom1245, zacznij pisać na temat :!:


Poniekąd ma racje z tym rozróżnianiem aut przed i po lifcie. Cały wywód o połaczonym obwodzie lampki poziomu płynu chłodzącego i spryskiwacza ma się nijak do aut po lifcie.


Kowal - 21 Grudzień 2011, 16:36

Javoreczek, ale nie zwalnia go do pisania "po łebkach" niech rozwinie swoją wypowiedź chociażby tak jak Ty to zrobiłeś ;)
tom1245 - 21 Grudzień 2011, 16:42

Kowal napisał/a:

tom1245, zacznij pisać na temat :!:

się robi
Javoreczek podziękował :wink:
Cytat:
misza1, iTomi 62, siedzicie tyle lat na forum i nie doczytaliście jeszcze, że te kontrolki są na jednym obwodzie...

pisałem o tym temu samemu forumowiczowi w TYM temacie ok. 21 godzin wcześniej prawidłowa odpowiedz :)
Kowal napisał/a:
Javoreczek, ale nie zwalnia go do pisania "po łebkach" niech rozwinie swoją wypowiedź chociażby tak jak Ty to zrobiłeś ;)

ile razy mam to samo pisać :?: może niech ktoś przestanie czytać po łepkach a ja nie będę...

Łukasz - 21 Grudzień 2011, 21:51

Kontrolki płynu do spryskiwaczy i poziomu "chłodziwa" są na jednym obwodzie nawet po FL. Przerabiałem ten temat.
Zawiesił mi się czujnik w zbiorniczku od spryskiwaczy. Objawem było zapalenie się kontrolki od poziomu "chłodziwa". Po sprawdzeniu poziomu "chłodziwa" odłączyłem czujnik poziomu płynu do sprysków. Kontrolka zgasła, jednak za jakiś czas się zapaliła. Po zużyciu całego płynu do szyb zalałem z powrotem do pełna i problem zniknął. Podczas zalewania zbiornika czujnik oczyścił się i sytuacja wróciła do normy.

polofix - 22 Grudzień 2011, 13:13

Może wersje z klimą miały na oddzielnym obwodzie a wersje bez na wspólnym, niezależnie od modelu?
Pyra - 22 Grudzień 2011, 14:29

Witam
Właśnie przejrzałem dostępne mi schematy (od 1995 do 2001) różnych wersji silnikowych z CDI włącznie i wszędzie obwód czujników kontroli poziomu płynu chłodniczego oraz spryskiwaczy jest na jednym obwodzie (dwa czujniki połączone szeregowo) różnica leży tylko po stronie elektroniki interpretującej sygnał.
Co się z tym wiąże: usterki obwodu mogą powodować przekłamania sygnału i błędne wskazania lampek kontrolnych, niezależnie od poziomu obu płynów.

Pozdrawiam

tom1245 - 22 Grudzień 2011, 16:12

Pyra a mój schemat mówi ze piny 16L i 16M przy zegarach odpowiadają za załączanie się lampek :wink:
Pyra - 22 Grudzień 2011, 22:18

Witam
Znalazłem dwa typy podłączeń, jednak opierające się na tym samym systemie informacji.

Odpowiednio przed i po "małym lifcie" czyli granica 05-06.1997r, jednak po maju 1995r. Czujniki to elementy S50 i S136.
Tu natomiast dokładniejsze rozrysowanie obwodu występującego w C230 1997r

Jak wyraźnie widać, czujniki zawierają rezystory o wartości charakterystycznej dla odpowiedniego typu. Zmniejszenie rezystancji o pewną wartość zależną od rodzaju czujnika, lub pełne zwarcie przy zadziałaniu obu, powodują odpowiednią reakcję układu elektronicznego rozpoznającego progi. Jeśli natomiast wprowadzimy w obwód błąd w postaci dodatkowej rezystancji (np. zaśniedziałe styki) sygnały mogą zostać zinterpretowane w sposób odmienny od założonego. Jak w omawianym przypadku, zadziałanie czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy, pozostawia w obwodzie rezystancję charakterystyczną dla niego, ale dodatkowe pasożytnicze oporności, mogą spowodować, że układ rozpozna to jako zadziałanie czujnika poziomu płynu chłodniczego.
Na podobnej zasadzie rozpoznania rezystancji dołączonej do wejścia działa mój (jak i fabryczny) moduł sterowania tylną wycieraczką. Zresztą w elektronice jest to często wykorzystywane rozwiązanie sterowania.

Pozdrawiam
PS: niestety nie znalazłem schematu z podłączeniem pod końcówki podane przez Ciebie, ale jak zaznaczyłem wcześniej opieram się na schematach mi dostępnych i jak widzisz nie robię z tego voodoo :wink:

Łukasz - 22 Grudzień 2011, 22:26

Pyra, jesteś bezcenny :)
Pyra - 22 Grudzień 2011, 22:36

Łukasz napisał/a:
Pyra, jesteś bezcenny :)

Fajnie by było, ale w pracy mnie już "wycenili" na wysokość pensji :wink:

Dodam, że takie rozwiązanie ma pewną zaletę, a mianowicie eliminuje z toru sygnałowego masę, która może być przyczyną występowania błędów przy normalnej pracy, gdyż zawiera tory wysoko prądowe.

radzio87-1987 - 6 Marzec 2012, 14:38

Dołączę się do tematu, w moim służbowym aucie W202 98', 2,2CDi od jakiegoś czasu zaczęła się świecić kontrolka poziomu wody zapalała się i gasła w rożnych momentach. Czytając to forum uzupełniłem płyn w spryskiwaczach oraz w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, niestety po jakimś czasie kontrolka po przekręcaniu kluczyka już nie gasła dodatkowo wiatrak na chłodnicy cały czas pracuje. Temperatura silnika nie osiąga 80. Dziś dobrałem się do kostki pod zbiornikiem wyrównawczym, wypiąłem przewód zmierzyłem rezystancje i okazało się że nie jest zwarty ale ma rezystancję 660 Ohm, natomiast rezystancja przewodu który idzie do zbiornika spryskiwacza wynosi ∞. Rozkręciłem również dwa rezystory od ogrzewania pod maską wyczyściłem pływaki, wpiąłem i na chwilę kontrolka zgasła po zapaleniu samochodu. Natomiast po następnym odpaleniu znów się zapaliła, nie wiem czy ruszyłem to co może mieć znaczenie czy to porostu zbieg okoliczności. Proszę o pomoc.
wojtq - 25 Październik 2012, 14:36

Temat dawno widzę nie poruszany, ale nowego wątku zakładał nie będę.

U mnie okazało się że sprzedający :mb: sprytnie zamaskował problem palącej się kontrolki ucinając 1 kabel i chowając go w izolacji nie podłączonego przez co kontrolka nie świeciła.

Gdy kabel wymieniłem i podłączyłem kontrolka zaczęła świecić. Dolałem płynu bo był mały ubytek, lecz kontrolka nie zgasła. Myślę - padł czujnik. Z racji że niedrogi nie sprawdzałem starego tylko kupiłem nowy. Przed chwilą założyłem i kontrolka dalej świeci. Kabel nie ma zwarcia bo po odłączeniu wtyczki kontrolka gaśnie. Dodam że odłączenie kabla od czujnika spryskiwaczy również nie gasi kontrolki.

I teraz nadeszła pora podejrzenia o zawieszenie się pływaka. Czy komuś się zawiesił w zbiorniczku i udało mu się to odwiesić? Bo tam raczej nie ma jak się do środka dostać. A chłodnica z zbiornikiem to trochę kosztowna sprawa.

Podsumowuję - czy jest szansa na odwieszenie pływaka (bo domniemam że u mnie się zawiesił lub rozpadł - to drugie raczej nie do naprawy)

Javoreczek - 26 Październik 2012, 10:44

radzio87-1987, przeczytaj fragment instrukcji, który wkleiłem powyżej. Jesli lampka poziomu płynu świeci się mimo własciwego poziomu, może to oznaczać usterkę wentylatora, a konkretnie jego modułu sterującego. Co prawda instrukcja odnosi się do benzyniaków, ale dotyczy to wszystkich aut po lifcie. A jesli wentylator u Ciebie chodzi cały czas, to taki scenariusz robi się bardzo prawdopdobny.

wojtq, samochód przed, czy po "małym lifcie", bo to zasadnicza kwestia dla rozkminiania pracy tych kontrolek. Kontrolka poziomu płynu po dolaniu świeci się tak samo jak inne kontrolki, czy ciemniej ?

Abdul - 26 Październik 2012, 10:57

Javoreczek, ja też borykam się z problemem kontrolki płynu chłodniczego, samochód po małym lifcie, kontrolka od płynu chłodniczego świeci, od poziomu płynu spryskiwaczy tylko przy przekręceniu zapłonu, w czasie pracy silnika, kontrolka nie reaguje bez względu czy jest płyn czy go nie ma (odpinanie wtyczki od czujnika też nie powoduje reakcji)... Z góry dzięki za każdą podpowiedź :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group