To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - SWAP 2.0 na 2.8

MESI - 1 Grudzień 2016, 00:25
Temat postu: SWAP 2.0 na 2.8
Witam czy któryś z was myślał o takiej przekładce ?
ja miałem okazję kupić ostatnio za śmieszne pieniądze mercedesa c280
tylko pyknięty trochę z przodu gdyby nie to i nie ta ruda to starał bym sie to odratować
aleee wpadłem na pomysł możecie powiedzieć że głupi aleee wykonalny podobno ;)
czy wymaga to przekładania mostu wału i zawieszenia ?
tylko mnie nie ciśnijcie ;)
jak sie bawić to sie bawić heh

mariuszt0 - 1 Grudzień 2016, 07:49

MESI, wszystko się da tylko będziesz potrzebował dużo gratów :D
MateM - 1 Grudzień 2016, 09:02

MESI, jak masz kompletnego dawcę to nie widzę problemu. Przejrzyj sobie post kolegi ralf on przełożył 3.6 zamiast 1.8 więc nie ma rzeczy niemożliwych. Pytanie tylko czy to 2.8 jest rzędowe czy V. Jeżeli masz R jak u siebie to sam silnik P&P, a resztę gratów masz z dawcy
BIZONIK5 - 1 Grudzień 2016, 12:07

najlepiej mieć angola dawce i wtedy podmieniasz :) łatwiejsza operacja wrzucić 2.3 to jakieś 28 koni więcej czy warto? na pewno :mrgreen:
ronisky081 - 1 Grudzień 2016, 12:32

Jak masz czas i trochę funduszu i pojecie to jak najbardziej przekładaj :) trochę elektrody, szlifierki i ładny szparkowóz możesz mieć :D
kamil_0793 - 1 Grudzień 2016, 19:21

MESI napisał/a:
Witam czy któryś z was myślał o takiej przekładce ?
Niejeden na tym forum.
MESI napisał/a:
czy wymaga to przekładania mostu wału i zawieszenia ?
Generalnie nie, ale lepiej to zrobić.
Jeśli masz do kupienia kompletne auto, które odpala, to taki swap jest sensowny. Ale tylko i wyłącznie, jeżeli zrobisz to sam, gdyż trzeba wywalić silnik i przełożyć całą wiązkę. Oczywiście mówimy tutaj o silniku M104, bo jeśli chodzi o M112, to zapomnij.

mariuszt0 - 1 Grudzień 2016, 21:57

MESI, jeszcze kwestia czy automat czy manual :D
MESI - 1 Grudzień 2016, 23:06

już w połowie rozebrany ;) Będę miał parę rzeczy do sprzedania z dawcy ale to będzie w dziale ,,sprzedam''. Tak lecąc w temacie to jest m104 w automacie silnik ładnie pracuje wiec myślę, że gra warta świeczki ;) frajda zrobić coś takiego samemu czas wiadomo długi do zakończenia projektu heh.
Generalnie myślę zdjąć most, wał ale nie wiem czy szarpać sie za zawieszenie bo u mnie jest w jak najlepszej kondycji . Tarczę i zaciski przekładam oczywiście ;)
jeszcze nie wiem jak z tą skrzynią bo oryginalnie jest automat
ale chciał bym zastąpić ją manualem od mojego 2.0 każdy mówi że podejdzie
bez problemu chociaż nie wiem właśnie czy wytrzyma ?
jeszcze mam pytanko wpisałem sobie VIN budy i wyskoczyło mi coś takiego
C36 AMG ?

ronisky081 - 2 Grudzień 2016, 10:18

U mnie to samo pokazuje, oznacza to że buda buda od c36 AMG z silnikiem 2,8 coś takiego :D
ralf - 2 Grudzień 2016, 13:26

ronisky081 napisał/a:
U mnie to samo pokazuje, oznacza to że buda buda od c36 AMG z silnikiem 2,8 coś takiego :D

Żadna tam Buda od C36. Po prostu c280 i c36 miały takie oznaczenie w dekoderze.
I jak już to c36 były robione na bazie c280, ale buda, belka pod silnikiem itp niczym się nie różni nawet od urzędowej R4 1.8

MESI - 2 Grudzień 2016, 23:58

ralf napisał/a:
ronisky081 napisał/a:
U mnie to samo pokazuje, oznacza to że buda buda od c36 AMG z silnikiem 2,8 coś takiego :D

Żadna tam Buda od C36. Po prostu c280 i c36 miały takie oznaczenie w dekoderze.
I jak już to c36 były robione na bazie c280, ale buda, belka pod silnikiem itp niczym się nie różni nawet od urzędowej R4 1.8

Więc wal most zostawić od 2.0?

ralf - 3 Grudzień 2016, 08:39

MESI napisał/a:
Więc wal most zostawić od 2.0?

Pisałem o konstrukcji auta a nie o podzespołach :wink:

Masz manual dawca automat jeśli dobrze wyczytałem.
Most ma inne przełożenie. Jak chcesz zostawić manual to teoretycznie ok.

Nie pamiętam tylko, czy c280 ma dużą czy małą główkę (mowa o moście)
Półosie sprawdź numery... chociaż nie spodziewam się rewelacji skoro np półosie do C36 pasują od 2.2cdi :D

Sprawdzałem numery wałów dla c180 i c280. Na pewno się nie pokrywają.
Co nie znaczy, że wał od 1.8 nie wytrzyma jazdy z silnikiem 2.8 :wink:

EDIT: właśnie porównałem numery półosi- na pewno są inne.

Tyle z teorii. Zadaj sobie tylko pytanie, czy dodatkowe 70hp spowoduje, że te podzespoły nie wytrzymają :wink:

MESI - 11 Grudzień 2016, 23:32

ralf napisał/a:
MESI napisał/a:
Więc wal most zostawić od 2.0?

Pisałem o konstrukcji auta a nie o podzespołach :wink:

Masz manual dawca automat jeśli dobrze wyczytałem.
Most ma inne przełożenie. Jak chcesz zostawić manual to teoretycznie ok.

Nie pamiętam tylko, czy c280 ma dużą czy małą główkę (mowa o moście)
Półosie sprawdź numery... chociaż nie spodziewam się rewelacji skoro np półosie do C36 pasują od 2.2cdi :D

Sprawdzałem numery wałów dla c180 i c280. Na pewno się nie pokrywają.
Co nie znaczy, że wał od 1.8 nie wytrzyma jazdy z silnikiem 2.8 :wink:

EDIT: właśnie porównałem numery półosi- na pewno są inne.

Tyle z teorii. Zadaj sobie tylko pytanie, czy dodatkowe 70hp spowoduje, że te podzespoły nie wytrzymają :wink:

no fakt mój błąd 😄
myslalem zeby wał zostawic i wymienic most
kompletnie 😄
mysle ze to by sie spasowalo
jeszcze mam pytanie pompka paliwowa moze zostać od 2.0 czy lepiej wymienic filter od 2.8 i zrobić przekladke ?

[ Dodano: 18 Styczeń 2017, 23:26 ]
witam mam problem z kablami..
całą wiązkę silnikową zdemontowałem wszystko git wyszło wszystko razem z jedna wtyczką która idzie do kompa ale druga wtyczka która idzie od kompa powinna iść do stacyjki sondy i zegarów ale w tym sie gubię czarna magia jak to odpiąć żebym mógł to pózniej podpiąć spowrotem w moim aucie tak żeby wszystko było git
przydał by sie dobry elektryk heh

kucykall - 15 Kwiecień 2017, 11:54

nie przekładaj starej wiązki bo to na 100% trup jak masz wyjętą to ją od razu wymień na nowe kable 1:1. Najlepiej takie które mają wytrzymałość powyżej 100 stopni..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group