To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Jak co roku ten sam problem

Artur95MB - 9 Styczeń 2017, 11:48
Temat postu: Jak co roku ten sam problem
Witam serdecznie,

Panowie co roku mam ten sam problem a dokładnie problem z odpalaniem jak temperatura spadnie do -15C lub niżej. Cały proces wygląda tak, że podchodzę rano próbuje odpalić załapie na 2-3 sekundy i gaśnie. A później można kręcić dopóki akumulator nie padnie. W tamtym roku wstawiłem do garażu gdzie temp jest dodatnia postał dobę i pozniej normalnie odpalił. Kto wie na czym polega problem? Co zamarza? Aha auto jest w gazie.

Pozdrawiam

Muciek - 9 Styczeń 2017, 12:03

Artur95MB, filtry kiedy ostatnio zmieniane? Na jakiej stacji tankujesz?
perzu126 - 9 Styczeń 2017, 12:54

Jakies błędy na kompie? Paliwo podaje?
kubus838 - 9 Styczeń 2017, 15:27

perzu126 napisał/a:
Jakies błędy na kompie? Paliwo podaje?


Witam

Przepraszam Cię perzu126 ale czy jest coś w mercedesach co nie wymaga podłączenia komputera - oprócz kół czy tłumika? Oczywiście to pytanie retoryczne bo samochód został w ten sposób wyprodukowany.

Jakby coś było błędem to by powiadomiło o tym kierowce podświetlając odpowiedni piktogram - chyba o tym autor tematu by napisał. Ale jeżeli żaden znaczek się nie świeci to moja propozycja jest taka aby autor tematu zdecydował się czy naprawiał będzie sam czy zleci to jakiemuś warsztatowi. A skoro autor już jakiś czas temu(czyli od poprzedniej zimy) zauważył ten problem to myśle, że raczej zleci to jakiemuś warsztatowi.

Kolejna sprawa, że autor podaje zbyt mało informacji i tu rozumiem pytanie kol. perzu126 ponieważ aby podać diagnoze tego zjawiska trzeba wiedzieć co nie działa prawidłowo. W tym temacie autor zachował się jak przysłowiowa blondynka: "mało powietrza w kole ale tylko na dole".

Dlatego w tym przypadku proponuje udać się do warsztatu niż męczyć siebie i silnik przez następny rok. Albo poczytać informacje znalezione na tym forum poprzez szukajke lub sam naprawiam. Niestety z taką niewielką ilością informacji nic więcej sensownego doradzić nie można. A w formie walki z nudą proponuje sprawdzić układ paliwowy wraz z dolotem powietrza, układ wylotowy wraz z sądami oraz układ elektryczny czyli wiązki czy aby się która nie przetarła. I oczywiście na początek proponuje wyłączyć instalacje gazową aby doprowadzić silnik do nominalnej pracy.

robert

perzu126 - 9 Styczeń 2017, 17:40

kubus838, nie każdy błąd będzie sygnaluzowany kontrolka. Nie każda awaria będzie pokazywać błąd na kompie.
marcinsud - 9 Styczeń 2017, 17:47

a jak dodasz trochę gazu to odpali? czy dalej nic i można kręcić i kręcić?

Miałem podobną sytuację i gasł dopiero jak puściłem całkiem pedał gazu. Pomogło czyszczenie i adaptacja przepustnicy i regulacja wolnych obrotów

Artur95MB - 9 Styczeń 2017, 20:07

kubus838, Na naprawę w warsztacie się nie zdecyduje bo już rok temu byłem u 3 i każdy rozkładał ręce więc nie widzę sensu aby dalej prowadzać do kolejnych. I nie uważam, że zachowałem się jak blondynka jak to mnie nazwałeś a wydaje mi się bardziej, że to Ty zgrywasz osobę która chce błysnąć poprzez oczernianie innych. :) Jeśli by się paliła jakaś kontrolka to sam bym wiedział jaka może być przyczyna mojego problemu i uwzględnił bym to w temacie.
Cytat:
ponieważ aby podać diagnoze tego zjawiska trzeba wiedzieć co nie działa prawidłowo.

Toć dlatego założyłem temat żeby inni pomogli i podpowiedzieli co może być przyczyną więc wcale nie pomagasz na ta chwile.
Cytat:
A w formie walki z nudą proponuje sprawdzić układ paliwowy wraz z dolotem powietrza, układ wylotowy wraz z sądami oraz układ elektryczny czyli wiązki czy aby się która nie przetarła.

Gdybym miał problem z filtrem albo z układem paliwowym problem występował bym nawet na temperaturach dodatnich a to się pojawia tylko przy dużych minusach. Co do przetarcia wiązki to na zdrowy rozum też odpada gdyż napisałem, że tylko problem na minusowych pogodach.


Muciek, Tankuje najczęściej na BP a filtry wymieniane w tamtym sezonie.
perzu126, Błędów brak, paliwo podaje bo i wraca na przewodzie powrotnym.
marcinsud, Nie chce mi odpalić wgl, mogę kręcić i kręcić[quote]

wiskontii - 9 Styczeń 2017, 20:25

Artur95MB, Ja zasegerujie Ci sprawdzić pompę paliwa--chociaż wzrokowo czy masz oryginał czy jakaś podróbka,dlaczego tak twierdze bo pompa oryginalna wytwarza większe cisnienie
Artur95MB - 9 Styczeń 2017, 21:22

Jutro sprawdzam i daje znaka. Coś musi zamarzać tak mi się wydaje, tylko pytanie co to może być. Albo pompa paliwa przymarza, ewentualnie w filtrze paliwa może też coś marznie. No nic jutro dam znać. Pozdrawiam
wiskontii - 9 Styczeń 2017, 21:37

Artur95MB, wlej do baku 150ml dykty wytrąci wode
kubus838 - 10 Styczeń 2017, 01:15

Artur95MB napisał/a:
kubus838, Na naprawę w warsztacie się nie zdecyduje bo już rok temu byłem u 3 i każdy rozkładał ręce więc nie widzę sensu aby dalej prowadzać do kolejnych.


Słuszna decyzja tylko zbyt późna.

Artur95MB napisał/a:

I nie uważam, że zachowałem się jak blondynka jak to mnie nazwałeś a wydaje mi się bardziej, że to Ty zgrywasz osobę która chce błysnąć poprzez oczernianie innych. :) Jeśli by się paliła jakaś kontrolka to sam bym wiedział jaka może być przyczyna mojego problemu i uwzględnił bym to w temacie.


Niestety zachowałeś się jak przysłowiowa blondynka i nie mówię tego złośliwe. A czym ja mam błysnąć - tym, że Twój samochód nie chce palić w zimie? I na dodatek przez rok tego nie naprawiłeś.

Jakbyś znał przyczynę problemu to co byś zrobił - jeździł przez następny rok? Sprawdź to co Ci napisałem, zresztą już Ci inni podpowiadają.

Artur95MB napisał/a:

Cytat:
ponieważ aby podać diagnoze tego zjawiska trzeba wiedzieć co nie działa prawidłowo.

Toć dlatego założyłem temat żeby inni pomogli i podpowiedzieli co może być przyczyną więc wcale nie pomagasz na ta chwile.


Ale przyczyn jest wiele i te rzeczy które Ci opisałem musisz sprawdzić i naprawić. Jeżeli tego nie zrobisz to może się to zemścić w bardzo perfidny i dotkliwy sposób dla Ciebie. A wiązka tez może być uszkodzona i wyjdzie to dopiero jak kable pomarzną.

Artur95MB napisał/a:

Cytat:
A w formie walki z nudą proponuje sprawdzić układ paliwowy wraz z dolotem powietrza, układ wylotowy wraz z sądami oraz układ elektryczny czyli wiązki czy aby się która nie przetarła.

Gdybym miał problem z filtrem albo z układem paliwowym problem występował bym nawet na temperaturach dodatnich a to się pojawia tylko przy dużych minusach. Co do przetarcia wiązki to na zdrowy rozum też odpada gdyż napisałem, że tylko problem na minusowych pogodach.


Czy Ty rozumiesz co piszesz? Oprócz filtra to w układzie paliwowym jest więcej elementów które mogą np. zamarznąć. Wiązkę trzeba sprawdzić a nie liczyć, że jak w lato palił a w zime nie to wiązka jest sprawna. W tych układach które Ci wskazałem jest więcej elementów które należy sprawdzić - ale trzeba chcieć.
A skąd wiesz, że wiązka jest cała - sprawdzałeś?

Artur95MB napisał/a:

Muciek, Tankuje najczęściej na BP a filtry wymieniane w tamtym sezonie.


To jest bardzo istotna informacja - gratukuje. To już nie tankuj w bp nawet na Widoku - bo na pewno się przejechałeś.

Artur95MB napisał/a:

perzu126, Błędów brak, paliwo podaje bo i wraca na przewodzie powrotnym.


Sprawdź czy w przewodzie dopływowym czasem nie pokazuje się powietrze. To jest właśnie układ paliwowy - dopływ i powrót łącznie z pompa.

Artur95MB napisał/a:

marcinsud, Nie chce mi odpalić wgl, mogę kręcić i kręcić
Cytat:


Jednak oddaj do warsztatu. Albo zamknij go na zime w garażu.

robert

perzu126 - 10 Styczeń 2017, 12:23

A może po prostu w wyniku temperatury robią się gdzieś w elektronice zimne luty albo coś nie łączy? Auta mają po 20lat i może się wszystko zepsuć...
kubus838 - 10 Styczeń 2017, 12:54

perzu126 napisał/a:
A może po prostu w wyniku temperatury robią się gdzieś w elektronice zimne luty albo coś nie łączy? Auta mają po 20lat i może się wszystko zepsuć...



Dokładnie jak piszesz. Tylko się nie zgodzę z tymi 20-stoma latami. Ja wiem, że autor tematu jest na mnie wku...ny, ale nicht w 100% nie jest w stanie podać przyczyny jego awarii. Jeszcze żeby napisał np: samochód nie odpala w zimę bo nie dochodzi paliwo. To jakby zawęża pole działania i wtedy coś więcej i bliżej można napisać. Czyli pierwsze to trzeba znależć przyczynę. Dlatego autor musi posprawdzać te układy które wskazałem. Jeżeli on tego nie zrobi i wstawi do warsztatu. To te rzeczy na pewno zrobi warsztat i na pewno sobie za to policzy. A jak już pisałem najpierw trzeba wyłączyć instalacje gazową - wyłączyć to nie znaczy zdemontować. Trzeba uruchomić samochód na benzynie a potem bawić się z gazem.


robert

lech149 - 10 Styczeń 2017, 14:28

I chyba od tego trzeba zacząć . Czy na benzynie , czy na gazie , czy na jednym i drugim .
Artur95MB - 10 Styczeń 2017, 19:18

Pompa jest jeszcze orginalna. Odłączyłem gaz i tak nie chciał zapalić. Gaz mam sekwencyjnyi na gazie tez nie pali. Mesiek stoi w garażu od wczoraj gdzie temp. jest dodatnia. Nie mam zielonego pojęcie co się dzieje. Dziś juz się tak wku*****m, że aż akumulator padł i pożniej się tylko stukałem w głowe, że go tak wymęczyłem co nie było mądre... Aha powietrza też nigdzie nie zauważyłem żeby był w przewodach. Miałem jeszcze sprawdzić iske na świecach ale juz mi sie dziś nie chciało. I tak jak pisał wiskontii, jutro mu zapodam setke albo więcej dykty i wtedy przekręcę pare razy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group