Pomoc w zakupie auta (porady) - C200 Kompressor (italiano) r.p.1998
Piotr8 - 9 Styczeń 2017, 18:40 Temat postu: C200 Kompressor (italiano) r.p.1998 Witam
Znalazłem "gwiazdylcię" C200 Kompressor r.p.98, wersja Elegance (jakiej szukam) tylko silnik, kompressor nie wiele o nim wiem, na co zwrócić uwagę przy zakupie, jak zdiagnozować i ogólna ocena auta z linku.
http://allegro.pl/c200kom...6674071984.html
Poprzednią gwiazdę miałem C200T (kombi) r.p97 Elegance z takim samym wyposażeniem lecz słabszym (bez kompressor'a) silnikiem, też była z italiano z której przez 7 lat byłem bardzo zadowolony ale tam silnik był zgoła inny.
Będę wdzięczny za rady szczególnie dotyczące silnika C200 kompressor.
Pozdrawiam
Piotr
Smir - 9 Styczeń 2017, 19:25
Sam kupiłem takiego 2 miesiące temu. Rocznik 97 czyli mały lift, 2.0 K 192KM, manual, wersja classic i też od makaroniarzy. Za swojego dałem 7700zł, ale po inwestycjach wyszło 10000zł z małym hakiem, teraz to co mi zostaje to drobna kosmetyka i swoje wymysły Nie wiem jak twoje byłe w202, ale ja jestem pod wrażeniem kondycji mojego, na serio wszystko dobrze wygląda, tak więc jest szansa że blacha w tym egzemplarzu będzie dobra. Co do silnika, to już nie jedno tu zostało napisane. Jeździ sie przyjemnie, u mnie spalanie okolice 9-10l, ale więcej też można zrobić Sam klank silnika, raczej nie porywa, w końcu 6 garów nie ma Silnik jako tako typowych problemów nie ma, u mnie ciekł olej z pod dekla zaworów i w sumie tyle z nim robiłem. Co tu więcej pisać, ubij z ceny i jeśli okaże się mechanicznie i blacharsko w porządku to bierz. No i sam fakt że jest to 2.0 a nie 2.3. Podobno trochę się te modele różnią, przełożeniem mostu czy czymś tam, ale chyba aż tak tego nie czuć. A OC zawsze niższe i odpada ci akcyza od aut powyżej 2.0 ( no chyba że już opłacona jest
Piotr8 - 9 Styczeń 2017, 20:43
Witam
Jak już wspomniałem, moja była Celinka W202T by italiano była bardzo wdzięcznym i bezawaryjnym autem przez kilka lat, blacharsko była perfekt bez grama rdzy, mechanicznie BDB, tylko lakierniczo jak w tym egzemplarzu z linku, zderzaki do poprawek lakierniczych albowiem "makaronirze" nie dbają o auta w sensie parkowania, przepychają się, popychają aby tylko zaparkować i to bez względu na markę/rocznik/wartość auta (jeszcze nie spotkałem "italiano" w perfekcyjnym stanie lakierniczym szczególnie zderzaki )
Z bieżących tematów, na pewno zderzaki do lakierowania i mieszek z gałką zmiany biegów do wymiany (wygląda jakby pogryzł go pies) bo kierownica, fotel kierowcy i reszta O.K.
I na początek to tyle.
Nie mam wiedzy nt.: silnika kompressor, którego "trochę się boję", poprzednio miałem "wolnossące-bez kompressor" C200
Auto które chcę zakupić będzie miało status "drugiego" czyli auto do czerpania frajdy z jazdy, zatem spalanie jest tu całkowicie drugoplanowym tematem, albowiem wóz będzie jeździł wyłącznie wiosną-latem w ładną pogodę i zapewne przebiegi roczne kilometrów nie przekroczą 5-8 tyś., natomiast resztę swojego żywota spędzi w garażu z którego deszcz a już na pewno śnieg, zobaczy tylko przez okna ogrzewanego garażu , moją "byłą" sprzedałem ponieważ wtedy potrzebowałem auta ekonomicznego/mniejsze koszty paliwa Pln/100km.
Tylko, muszę dowiedzieć się więcej nt.: kompressor'a aby nie kupić "trupa" w którego trzeba będzie "ładować kasę" jak w składki ZUS
Pozdrawiam
Piotr
Smir - 9 Styczeń 2017, 20:49
No u mnie też oba zderzaki pójdą do lakiernika na wiosnę Więcej na temat silnika ci nie powiem, musisz poczekać na bardziej doświadczonych forumowiczów. Powiem tylko że jeździ się tym troszkę dziwnie na początku.
in4matic - 9 Styczeń 2017, 21:01
Kompressor to nie silnik AMG żeby się bać kosztów Ja użytkuję go z LPG i bardzo polecam.
Smir - 9 Styczeń 2017, 21:04
Jeśli chcesz to na facebooku jest grupa która się nazywa MB w202- Polska, gościu najprawdopodobniej sprzedawał będzie sedana 2.3K tylko że automat za 8800zł.
Piotr8 - 9 Styczeń 2017, 21:20
Smir napisał/a: | Jeśli chcesz to na facebooku jest grupa która się nazywa MB w202- Polska, gościu najprawdopodobniej sprzedawał będzie sedana 2.3K tylko że automat za 8800zł. |
Witam
Mimo wszystko, wolałbym/nalegam na skrzynię manual (najlepiej z tempomat, choć to dodatek który mam w obecnym aucie ale, w MB nie koniecznie)
Najwięcej pytań i obaw stanowi dla mnie kompressor, resztę (Elegance, taką wersję miałem w kombi) znam.
Bardzo proszę o opinię praktyków/użytkowników/znawców tematu/mechaników, C200 Kompressor lub, odnośnik do opisu/dyskusji wnoszącej "coś do tematu" tego silnika, abym mógł posiąść fachową wiedzę/uzyskać opinię z zakresu/opisu/ewentualnych problemów w/w silnika
Z góry dziękuję za, rzeczową poradę
Pozdrawiam
Piotr
Piotr8 - 9 Styczeń 2017, 21:58
in4matic napisał/a: | Kompressor to nie silnik AMG żeby się bać kosztów Ja użytkuję go z LPG i bardzo polecam. |
Witam
Mój następny MB, bez względu na silnik na pewno gazu (LPG) nie zazna
Potrzebuje opinii nt.: silnika C200 Kompressor W202
Opinii która wniesie coś do tematu i, pozwoli mnie posiąść większą wiedzę na w/w temat (silnik), nim podejmę negocjację ze sprzedającym, oraz udam się na oględziny oferowanego auta.
Pozdrawiam
Piotr.
Ps.: nie wierzę że, nie ma nikogo kto posiada i wie "coś więcej" nt.: tego silnika
Fiki - 9 Styczeń 2017, 22:30
Piszesz, jakbyś życzył sobie referatu o tym silniku. A tymczasem tyle było o nim napisane, że temat jest praktycznie wyczerpany. Wystarczy zaparzyć dzbanek herbaty i poświęcić dwa, trzy wieczory, by poszerzyć wiedzę. Najwygodniej wpisywać frazę w wyszukiwarkę google dopisując na końcu site:w202.pl, co spowoduje pokazanie wyników pochodzących z tego forum.
Na skróty: DUŻY TEMAT NA TEMAT KOMPRESSORÓW
Piotr8 - 10 Styczeń 2017, 00:03
Fiki napisał/a: | Piszesz, jakbyś życzył sobie referatu o tym silniku. A tymczasem tyle było o nim napisane, że temat jest praktycznie wyczerpany. Wystarczy zaparzyć dzbanek herbaty i poświęcić dwa, trzy wieczory, by poszerzyć wiedzę. Najwygodniej wpisywać frazę w wyszukiwarkę google dopisując na końcu site:w202.pl, co spowoduje pokazanie wyników pochodzących z tego forum.
Na skróty: DUŻY TEMAT NA TEMAT KOMPRESSORÓW |
Witam.
Szanowny kolego, nie oczekuje referatu nt.: o który pytam, gdybym tylko znalazł satysfakcjonujące mnie odpowiedzi na, pytania które stawiam sam sobie (i nie tylko, bo na forum również, oraz u "wujka google") przy zainteresowaniu tym modelem to, zapewniam Cię że, nie prosiłbym o poradę/pomoc, nie jestem typem "leniwca któremu trzeba podać na tacy"
Może <wyszukiwarka forum> nie zapewniła odpowiednich wyników
Nie mniej jednak, dziękuję za pouczającą odpowiedź.
Pozdrawiam
Piotr
Ps.:
To co znalazłem w wątku przez Ciebie promowanym
Na skróty: DUŻY TEMAT NA TEMAT KOMPRESSORÓW
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=956
tam nie znalazłem informacji których szukam.
Abdul - 10 Styczeń 2017, 07:24
Piotr8, ja tutaj zgodzę się z kolegą Fiki, że oczekujesz że ktoś wyłoży Ci wszystko o tym silniku.
Ja powiem tyle - w rodzinie kupiliśmy W202 z tym silnikiem, tyle że kombi. Od 5 lat zero problemów, moc jest przyzwoita, świece, olej, kable wymienione - koszty jak dla normalnego 4-ro cylindrowego silnika. Spalanie tak jak koledzy napisali wyżej. Silnik nadaje się idealnie pod LPG.
Podsumowując - dobra, solidna jednostka w MB. Praktycznie to samo co C230 kompressor (ograniczenie pojemności wynika z kraju docelowego na jaki zostało wyprodukowane).
Odnośnie samego auta, to tak jak Smir, napisał - da się kupić taniej, pytanie czy masz ochotę czekać.
Tutaj dla mnie cena taka sobie, dodając pakiet startowy, pewnie gumy zimowe i ubezpieczenie i robi się już ładna suma.
Piotr8 - 10 Styczeń 2017, 14:59
Witam
Siedziałem całą noc i szukałem, coś już wiem, dziękuję za wyjaśnienia i opinię, będę w kontakcie ze sprzedającym, jeśli zakupię to się pochwalę.
Póki co, temat wyczerpany, wątek do zamknięcia.
Pozdrawiam
Piotr
Abdul - 10 Styczeń 2017, 15:36
Piotr8, ok Dawaj znać
Karol82 - 11 Styczeń 2017, 00:31
Piotr8, silnik nie sprawia żadnych problemów i ma niezłego kopa w porównaniu do zwykłego c200. Od czasu kiedy mój został sprowadzony ponad 10 lat temu nic się nie działo z silnikiem. Na Twoim miejscu pojechałbym sprawdzić ten egzemplarz z Bydgoszczy bo jak faktycznie nie jest zardzewiały od spodu i od góry to warto się nim zainteresować.
|
|
|