To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - assyst

Anonymous - 2 Czerwiec 2006, 18:41
Temat postu: assyst
Witam serdecznie. Mam w samochodzie ten moduł ale wydaje mi się że jego praca jest dziwna. Po uruchomieniu pokazuje 16300 a oznaczałoby że do kolejnej wymiany oleju pozostaje właśnie tyle km, a jest to niemozliwe. Po drugie po przejechaniu kilkunastu km od wczoraj wskazania jego się nie zmieniły. Dlaczego ?
Gerri - 2 Czerwiec 2006, 19:18
Temat postu: Re: assyst
tolo napisał/a:
Witam serdecznie. Mam w samochodzie ten moduł ale wydaje mi się że jego praca jest dziwna. Po uruchomieniu pokazuje 16300 a oznaczałoby że do kolejnej wymiany oleju pozostaje właśnie tyle km, a jest to niemozliwe.

Uzasadnij - dlaczego niemożliwe?

tolo napisał/a:

Po drugie po przejechaniu kilkunastu km od wczoraj wskazania jego się nie zmieniły. Dlaczego ?


Spróbuj dziennie przejeżdżać tylko kilometr; zaobserwujesz, że dystans do wymiany oleju nie będzie spadać codziennie o kilometr, ale o kilka lub kilkanaście. Jak po takim teście wyjedziesz w dłuższą trasę to ten dystans może nawet WZROSNĄĆ. Taka jest istota działania systemu ASSYST którą opisałem dokładnie w dziale Mercedes FAQ na forum mb.org.pl

Pzdr.

Anonymous - 2 Czerwiec 2006, 21:49

jakoś nie mogę odnaleźć :-(
krzemo - 2 Czerwiec 2006, 21:58

Ello,
Tolo - ogolnie na mb jest BARDZO DUZO postow i ich wyszukiwanie jest dosc, hmmm jak to ujac, oporne ale wykaz sie troche i znajdz bo jesli Gerri mowi ze jest to tak jest :)
pozdr
krzemo

Gerri - 3 Czerwiec 2006, 08:55

Masz przedruk:

Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika.

Zestawienie parametrów systemu ASSYST

CZYNNIKI OCENY (zależne od rzeczywistych warunków jazdy)
*moment obciążenia
*prędkość obrotowa
*poziom oleju
*temperatura oleju
*temperatura płynu chłodzącego
CZYNNIKI JAKOŚCIOWE (są ustawione fabrycznie na wartości podstawowe i można je
zmienić za pomocą komputera serwisowego, jeśli wymagają tego warunki
eksploatacji, oddziałują one na przebieg który "wskakuje" po skasowaniu
przeglądu)
*rodzaj silnika (benzynowy/wysokoprężny)
*kraj eksploatacji

dodatkowo brane są pod uwagę:
*przebieg
*czas

Po każdej wymianie oleju przebieg liczony "do następnej obsługi" wraca
automatycznie do wartości początkowej wskutek wyzerowania wymiany oleju. Jeżeli
jednak czujnik jakości oleju wykryje, że w czasie obsługi wlano mniej oleju niż
przewiduje instrukcja, wtedy ta wartość początkowa ulegnie odpowiedniemu
zmniejszeniu.
Przebieg pozostały do obsługi technicznej zależy od:
*przebiegu liczonego od nowa
*warunków jazdy
*dla silników z czujnikiem oleju od ewentualnych uzupełnień poziomu oleju.

ASSYST uwzględnia więc także warunki jazdy: przy korzystnej ocenie (np.
niewiele rozruchów na zimno, jazda przeważnie w zakresie średnich prędkości
obrotowych, niewiele jazd na krótkich odcinkach, rzadka jazda z przyczepą itp.)
i uzupełnianiu poziomu oleju kierowca otrzymuje premię, przedłużającą przebieg
pozostały do obsługi technicznej, a tym samym i okres międzyobsługowy. System
uwzględnia też fakt, czy pojazd rzeczywiście jedzie, czy silnik pracuje na
biegu jałowym. Przy najlepszej ocenie każdy przejechany kilometr zalicza się
jako tylko 0,6 km.. Przy niekorzystnej ocenie przejechanej trasy (np. częsta
jazda na krótkich odcinkach, liczne rozruchy na zimno) przebieg pozostały do
obsługi technicznej, a tym samym i okres międzyobsługowy jest krótszy niż przy
ocenie korzystnej (przy tych samych czynnikach jakościowych). Przy najmniej
korzystnej ocenie każdy przejechany kilometr zalicza się maksymalnie jako 3 km.
Jeśli ASSYST nie dysponuje wartościami pomiarowymi, np. w wyniku awarii
któregoś czujnika, przestawia się na zapamiętane wartości zastępcze.
Odpowiednia informacja zostaje zarejestrowana w pamięci usterek danego modułu.

I to by było na tyle

Anonymous - 3 Czerwiec 2006, 09:01

Bardzo dziękuję za wyczerpujacą odpowiedż. Nie sądziłem ze to az taki rozbudowany modul. Tyle że mój assyst prawia wrażenie jakby zatrzymał się na wartości 16300 i nawet drgnie.
BTW. przeszukałem wskazane forum ale naprawdę nie znalazłem. Z ciekawości dzisiaj jeszcze raz wszystko na spokojnie przejrzę.

Gerri - 3 Czerwiec 2006, 17:07

Musisz być zalogowany, inaczej nie znajdziesz :wink:
phan - 5 Październik 2008, 19:09

Szukam szukam i znaleźć nie mogę, bardzo proszę o krótką odpowiedz, czy ASSYST jest w każdym W202 bez względu na rocznik czy silnik ?
Łukasz - 5 Październik 2008, 19:42

Assyst był montowany seryjnie po liftingu w 97r
bubu_piotr - 6 Październik 2008, 05:20

tolo,
ASSYST przeskakuję u mnie co 100 km. (tak na marginesie)

dramol - 6 Październik 2008, 11:13

Czyli - z tego co pisał kiedyś Gerri - starsza wersja ASSYST, ta bez kondensatorów, odlicza tylko km do zmiany oleju? Nie bierze pod uwagę żadnych okoliczności dodatkowych?
Daniel - 6 Październik 2008, 11:15

dramol napisał/a:
Czyli - z tego co pisał kiedyś Gerri - starsza wersja ASSYST, ta bez kondensatorów, odlicza tylko km do zmiany oleju? Nie bierze pod uwagę żadnych okoliczności dodatkowych?


Tak, silniki CDI oraz 240 i 280 w V6 mają już "rozbudowany" układ assyst

carlos - 6 Październik 2008, 16:17

bubu_piotr napisał/a:
ASSYST przeskakuję u mnie co 100 km. (tak na marginesie)


Tylko w różnych momentach :wink:

bubu_piotr - 6 Październik 2008, 17:31

carlos napisał/a:
bubu_piotr napisał/a:
ASSYST przeskakuję u mnie co 100 km. (tak na marginesie)


Tylko w różnych momentach :wink:


Zawsze ! Sprawdzam czasem parę razy dziennie.
Może być tak, że silnik jest zimny tylko raz (jak odpale), póżniej cały czas już ciepły, bo robię dziennie czasem i 250 km dziennie (oczywiście wszystko z reguły po mieście)
Nie zdarzyło mi się do tej pory a przejechałem już ponad 10.000 km aby przeskoczył o wartość inną niż 100 km (oczywiście po resecie mam dystans do wymiany 20.000 km)

k.adamczyk - 6 Październik 2008, 18:15

U mnie to samo. Przeskakuje co 100 km. I w globalu odległość pokonana od wyzerowania jest równa odległości o jaką pomniejsza się wskazania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group