To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej w rurze dolotowej do przepustnicy

Podkopnik - 6 Kwiecień 2017, 16:04
Temat postu: Olej w rurze dolotowej do przepustnicy
Przy okazji wymiany świec zauważyłem, że rurka od odmy pluje świeżym olejem do dolotu (po wyczyszczeniu po kilku dniach był od nowa) tu koło przepsutnicy. Szukalem na forum podobnego tematu i znalazłem ale odpowiedzi w nim już nie.
tyle co wycytałem to, że w tej pokrywie kryją się kanaliki które moga byc zapchane. Jak można je wyczyścić?? Czy pokrywę można zdjąć i założyć bez żadnych kombinacji typu wymiana uszczelki na nową itp?? nawet nie wiem czy tam jest uszczelka czy to na sylikon. Czy kompresorem dałoby się jakoś to przeczyścić???
Silnik 2.2 benzyna.

Majster48 - 15 Kwiecień 2017, 19:44

Piszesz o pokrywie zaworów?
Podkopnik - 15 Kwiecień 2017, 21:26

Tak dokładnie. Ktoś może coś doradzić w tym temacie?
polofix - 16 Kwiecień 2017, 17:24

Podkopnik napisał/a:
Tak dokładnie. Ktoś może coś doradzić w tym temacie?

Jeśli olej jest w dolocie, bo pluje górną odmą to problem może tkwić w zapchanym dolnym odpowietrzeniu. Jest ono pod kolektorem ssącym. Ciężki jest dostęp. Tam jest też separator metalowy ,od którego odchodzi jeden wąż, dalej jest trójnik i rozchodzi się na dwa cieńsze. Te cieńsze wchodzą w króćce w głowicy. Króćce są pod łączeniem kolektora z głowicą. Żeby to sprawdzić to trzeba ściągnąć kolektor i ściągnąć wąż z trójnika i dmuchnąć w niego. Jeśli nie jest drożny to znaczy że trzeba udrożnić.
Jeśli masz klimę to sprężarka bardzo utrudnia dostęp to separatora

Podkopnik - 17 Kwiecień 2017, 12:10

Klimy nie mam.
Czyli śmiało mogę kompresorem dmuchnąć w ten wężyk rozumiem ?? :D Czyli trzeba dmuchnąć w ten grubszy wąż który od trójnika idzie jakby na dół do separatora tak?? Czyli jak dobrze myślę mogę zdjąć też wąż od dołu przy separatorze i dmuchnać bezpośrednio w króciec ktory jest w separatorze?
Dziękuję bardzo za rzeczową odpowiedź:)

polofix - 17 Kwiecień 2017, 14:55

Podkopnik napisał/a:
Klimy nie mam.
Czyli śmiało mogę kompresorem dmuchnąć w ten wężyk rozumiem ?? :D Czyli trzeba dmuchnąć w ten grubszy wąż który od trójnika idzie jakby na dół do separatora tak?? Czyli jak dobrze myślę mogę zdjąć też wąż od dołu przy separatorze i dmuchnać bezpośrednio w króciec ktory jest w separatorze?
Dziękuję bardzo za rzeczową odpowiedź:)

Właśnie tak. Ściągniesz wężyk z separatora i założysz swój i dmuchniesz.
Ale nie kompresorem, tylko ustami.

Majster48 - 17 Kwiecień 2017, 19:14

A druga opcja jest taka, że uszczelniacze trzonków zaworów już nie trzymają.
Podkopnik - 17 Kwiecień 2017, 19:20

Aha dodam że mierzyłem też kompresje na cylindrach i dwa maja po 13 a dwa po 12,3. Z tego co czytałem nie jest to najgorszy wynik a pisze to w zwiazku z podejrzeniem uszczelniaczy o ile ma to znaczenie:)
Daniel - 17 Kwiecień 2017, 23:40

Podkopnik, stan układu tłok-piercienie-cylinder nie ma nic wspólnego z uszczelniaczami trzonków zaworów.
k4rol3k1989 - 3 Maj 2017, 18:16

Na zdjęciu poniżej widać wąż prowadzący do dolnej odmy. dmuchnij w niego aby zobaczyć czy jest drożny.


Dolna odma znajduje się w tym miejscu:


Tutaj znajdziesz jak dostać się do odmy: http://www.mercedes-clk.p...&t=6668&start=0

Podkopnik - 3 Maj 2017, 18:58

Hej Dzieki za linki i zdjęcia :) Dziś to sprawdzałem i jest drożny. Tzn zdjąłem go na wystajacy króciec załozyłem inny wąż i dmuhchnąłem. Sam wąż jest zaolejony . w drugim kierunku też powinienem dmuchnąć? Wężyki które idą od tego trójnika widać, że już ktoś wymieniał bo są przezroczyste. Jak będę miał więcej czasu to wymienię też ten gruby pojedynczy wąż bo jest twardy i guma mi pękła przy ściąganiu więc go trochę skróciłem.
polofix - 3 Maj 2017, 19:25

Podkopnik napisał/a:
Hej Dzieki za linki i zdjęcia :) Dziś to sprawdzałem i jest drożny. Tzn zdjąłem go na wystajacy króciec załozyłem inny wąż i dmuhchnąłem. Sam wąż jest zaolejony . w drugim kierunku też powinienem dmuchnąć? Wężyki które idą od tego trójnika widać, że już ktoś wymieniał bo są przezroczyste. Jak będę miał więcej czasu to wymienię też ten gruby pojedynczy wąż bo jest twardy i guma mi pękła przy ściąganiu więc go trochę skróciłem.
W drugą stronę też dmuchnij. Z tym że powietrze pójdzie, ale nie tak szybko, bo po rozdzieleniu na dwa wężyki, są potem wąskie króćce.
Jest ryzyko, że pęknie ci trójnik, albo te przezroczyste wężyki. Ja je założyłem nowe, olejo-odprne.

k4rol3k1989 - 3 Maj 2017, 19:50

ten trójnik to zawór zwrotny...
polofix - 4 Maj 2017, 18:38

k4rol3k1989 napisał/a:
ten trójnik to zawór zwrotny...

U kolegi jest wolnossący i jest zwykły trójnik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group