To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - GMP jak to sprawdzić? - 2.2D

ŁukiTruki - 8 Maj 2017, 12:59
Temat postu: GMP jak to sprawdzić? - 2.2D
Witam,

Przyjmijmy, że znaki na wałkach i na kole pasowym są ostro pochrzanione. Jak sprawdzić czy pierwszy tłok jest w GMP? Oczywiście można to sprawdzić ściągając głowicę. No ale może jest prostszy sposób? Drucik w otwór wtrysku jakoś nie bardzo chce wejść, bo coś tam go blokuje i to nie jest tłok.

Macie jakieś sposoby?

josiev - 8 Maj 2017, 20:06
Temat postu: Re: GMP jak to sprawdzić? - 2.2D
ŁukiTruki napisał/a:
Witam,

Przyjmijmy, że znaki na wałkach i na kole pasowym są ostro pochrzanione. Jak sprawdzić czy pierwszy tłok jest w GMP? Oczywiście można to sprawdzić ściągając głowicę. No ale może jest prostszy sposób? Drucik w otwór wtrysku jakoś nie bardzo chce wejść, bo coś tam go blokuje i to nie jest tłok.

Macie jakieś sposoby?


Zdejmij pokrywe klawiatury i wtedy krec walem az zawory na pierwszym culindrze beda zamkniete a na ostatnim beda sie naprzemian otwierac i zamykac wtedy ktorys ze znakow powinien sie zgadzac a pierwszy cylinder jest w GMP

ŁukiTruki - 8 Maj 2017, 20:48

U mnie problem polega na tym, że znaki na silniku się ładnie zgadzają ale na kole wskaźnik nie pokazuje na OT. Jak obroce 2 x kołem to znowu znaki na silniku się zgadzają a wskaźnik na kole jest w lekko innym miejscu niż przed.

A jakoś tydzień temu znaki na silniku zgadzały się z OT. No i w sobotę chciałem ustawić znowu w celu ustawienia pompy a tu takie coś jak wyżej.

Rozumiem że zaworami steruja te wałki.

Walki są w porządku. Bo tam znaki się pokrywają. Problem leży w kole. Tam jest coś narobione. Chce ustawić tłok w GMP zrobić swój znak na kole, bo nie wiem.czy OT to u mnie GMP i do tego później ustawić walki.

Ciekawe czy obejdzie się bez ściągania głowicy.

josiev - 8 Maj 2017, 21:16

ŁukiTruki napisał/a:
U mnie problem polega na tym, że znaki na silniku się ładnie zgadzają ale na kole wskaźnik nie pokazuje na OT. Jak obroce 2 x kołem to znowu znaki na silniku się zgadzają a wskaźnik na kole jest w lekko innym miejscu niż przed.

A jakoś tydzień temu znaki na silniku zgadzały się z OT. No i w sobotę chciałem ustawić znowu w celu ustawienia pompy a tu takie coś jak wyżej.

Rozumiem że zaworami steruja te wałki.

Walki są w porządku. Bo tam znaki się pokrywają. Problem leży w kole. Tam jest coś narobione. Chce ustawić tłok w GMP zrobić swój znak na kole, bo nie wiem.czy OT to u mnie GMP i do tego później ustawić walki.

Ciekawe czy obejdzie się bez ściągania głowicy.


Odkrec miske olejowa wtedy zobaczysz tloki tyle ze od dolu ale da sie tak ustawic pierwszy w GMP i porownaj ze znakami na ktorych maja byc inne kola wtedy bedzie latwiej stwierdzic co moze byc z nim nie tak

perzu126 - 8 Maj 2017, 23:12

Dobrze kolega wyrzej pisze- zdejmij pokrywę zaworów i patrz po zaworach. Wydechowe i dolotowe muszą być zamknięte. No chyba, że masz przestawione wałki względem wału korbowego, no ale przy dużym przestawieniu dojdzie do kolizji.
ŁukiTruki - 9 Maj 2017, 07:33

No i właśnie myśle, że mam przestawione wałki względem wału korbowego. Samochód nie jest odpalany. Tak więc powinno być dobrzę jak dobrzę wszystko ustawię. Tylko jak to teraz zrobić.

Chyba będę w sobotę sciągał głowicę. Wtedy ustawię tłoki. Pierwszy tłok ma być w maksymalnym górnym położeniu? Bo gdzieś czytałem, że musi być o kilka mm niżej niż maks.

Czyli tak teoretyczniec:

1. Ustawiam wałki na głowicy i zębatki na znaki, po czym blokuje to wszystko za pomocą tego otworu w prawej zębatce.
2. Odkręcam głowicę i ukazują mi się tłoki. (według kolejności odkręcam)
3. Kręcę wałem, aż pierwszy tłok się podniesie na maxa. Wtedy sprawdzam jaką wartość pokazuje wskaźnik i robię swój znak.
a) skoro cały "ruch" silnika to dwa obroty wałem to teraz jak poznać, który obrót to ten dobry (które GMP jest to tym dobrym?)?
b) chociaż myślę, że to bez różnicy, bo wałki na głowicy będą i tak ustawione na poprawne GMP i ważne żeby tłok 1 był w górze. Mam rację?
4. Kładę i przykręcam głowicę (też według kolejności).
5. Montuje wszystko co trzeba i kręce wałem 2x i odczytuje wartości. Jak się wszystko zgadza to mogę odpalać.

Jak podniosę głowicę, ustawię wszystko to mogę bez wachania kłaść ją bez planowania?

I tu się zastanawiam nad wymianą uszczelki. Jak już będę ją miał na wierzchu to co mi szkodzi. Ale wtedy trzeba planować, a to kolejne koszty :/

josiev - 9 Maj 2017, 19:21

ŁukiTruki napisał/a:
No i właśnie myśle, że mam przestawione wałki względem wału korbowego. Samochód nie jest odpalany. Tak więc powinno być dobrzę jak dobrzę wszystko ustawię. Tylko jak to teraz zrobić.

Chyba będę w sobotę sciągał głowicę. Wtedy ustawię tłoki. Pierwszy tłok ma być w maksymalnym górnym położeniu? Bo gdzieś czytałem, że musi być o kilka mm niżej niż maks.

Czyli tak teoretyczniec:

1. Ustawiam wałki na głowicy i zębatki na znaki, po czym blokuje to wszystko za pomocą tego otworu w prawej zębatce.
2. Odkręcam głowicę i ukazują mi się tłoki. (według kolejności odkręcam)
3. Kręcę wałem, aż pierwszy tłok się podniesie na maxa. Wtedy sprawdzam jaką wartość pokazuje wskaźnik i robię swój znak.
a) skoro cały "ruch" silnika to dwa obroty wałem to teraz jak poznać, który obrót to ten dobry (które GMP jest to tym dobrym?)?
b) chociaż myślę, że to bez różnicy, bo wałki na głowicy będą i tak ustawione na poprawne GMP i ważne żeby tłok 1 był w górze. Mam rację?
4. Kładę i przykręcam głowicę (też według kolejności).
5. Montuje wszystko co trzeba i kręce wałem 2x i odczytuje wartości. Jak się wszystko zgadza to mogę odpalać.

Jak podniosę głowicę, ustawię wszystko to mogę bez wachania kłaść ją bez planowania?

I tu się zastanawiam nad wymianą uszczelki. Jak już będę ją miał na wierzchu to co mi szkodzi. Ale wtedy trzeba planować, a to kolejne koszty :/


Na kole pasowym walu korbowego tez masz znaki sa tam po to zeby nie trzeba bylo sciagac glowicy zeby stwierdzic polozenie tloka pierwszego cylindra tym narobisz sobie tylko problemu i kosztow. Uszczelka pod glowica zawsze po jej zdjeciu jest do wymiany glowice zas warto splanowac bo po co potem sie nie mile zaskoczyc. Z tego co pisales wczesniej wyglada na to ze cos tam z rozrzadem sie popapralo wiec wal korbowy na odpowiedni znak i sciagaj lancuch rozrzadu. Po zdjeciu lancucha reszte ustaw na znakach i zakladaj lancuch od nowa. Potem sprawdz wszystko krecac walem( oczywiscie dla pewnosci recznie kluczem nie rozrusznikiem) Oczywiscie zerknij tez na stan tegoz lancucha rozrzadu i ogolnie wszystkiego co sie z nim wiaze.

perzu126 - 9 Maj 2017, 23:31

ŁukiTruki napisał/a:
2. Odkręcam głowicę i ukazują mi się tłoki. (według kolejności odkręcam)

Nie ma sensu. Moze lepiej zdejmij miskę? Po co głowice ruszać?

ŁukiTruki napisał/a:
3. Kręcę wałem, aż pierwszy tłok się podniesie na maxa. Wtedy sprawdzam jaką wartość pokazuje wskaźnik i robię swój znak.


Od spodu tez to zobaczysz co ktos sugerował wyżej
ŁukiTruki napisał/a:
a) skoro cały "ruch" silnika to dwa obroty wałem to teraz jak poznać, który obrót to ten dobry (które GMP jest to tym dobrym?)?

Już sobie odpowiedziałeś na pytanie- pierwszy tłok ma być na górze.

ŁukiTruki napisał/a:
b) chociaż myślę, że to bez różnicy, bo wałki na głowicy będą i tak ustawione na poprawne GMP i ważne żeby tłok 1 był w górze. Mam rację?

Masz rację. ale ja zrobiłbym tak: odkręcasz tylko wałki, ustawiasz 1 tłok w GMP po zdjęciu ewentualnie miski, zakładasz walki wg znakow, pod to ustawiasz sobie łańcuch. Kręcisz wałem kilka razy ręcznie i będziesz czuł czy jest jakaś kolizja czy nie. Jak tu masz masz dobrze to pod to ustawiasz pompę.

Daniel - 10 Maj 2017, 07:21

perzu126 napisał/a:
Nie ma sensu. Moze lepiej zdejmij miskę? Po co głowice ruszać?



Do ustawienia tłoka zwalać miskę? :shock:


Nie prościej wykręcić wtryskiwacz?

ŁukiTruki - 10 Maj 2017, 11:09

Zrobiłem tak:
Odkręciłem zębatkę od wałków co spowodowało, że łańcuch był "zdjęty". Przekręciłem koło pasowe na OT. Przekręciłem wałki na znaki. Zamontowałem koło zębate i łańcuch. I obracając kołem doszedłem do 20st i była ta blokada.

Wtrysk wykręciłem ale nic nie widać w tym otworze. Nawet drucik nie wchodzi do tego otworu.
Może jakaś podpowiedź odnośnie sprawdzenia GMP za pomocą wykręcenia wtrysku?

Tez myślałem o zwaleniu miski.

W sobotę postaram się zdjąć całkowicie łańcuch, ustawić wszystko na znaki i zamontować łańcuh. I wtedy spróbuję. Mam nadzieję, że nie bedzie znowu "blokady" podczas kręcenia kołem :D

A czym może być spowodowany fakt, że podczas montowania pompy było wszystko ustawione na 14st po OT. Wszytko się zgadzało. Po kilku odpaleniach wszystko się popieprzyło, a mianowicie pompę można było zablokować( rowek w otworze pompy) w chwili gdy wskaźnik na kole pokazywał puste pole (zmieniło się o ok 50st). Czy to może wina napinacza? Rozrząd tak przeskoczył? I dlatego mam takie cuda teraz?

Daniel - 10 Maj 2017, 11:34

ŁukiTruki, poczytaj to:


http://www.w210.pl/ustawi...sku-vt6860.html



I jeszcze jedno - masz pewność, że Twoja wiedza z mechaniki jest wystarczająca do podjęcia się tego wyzwania? Skoro jeszcze całkiem nie dawno nie wiedziałeś na jakiej zasadzie funkcjonuje silnik diesla?

[ Dodano: 10 Maj 2017, 11:48 ]
ŁukiTruki, ponadto:

jak masz rozpięty łańcuch rozrządu, to przecież pozycja pierwszego tłoka w GMP wynika z ustawienia wałków rozrządu - czyli pozycji na pierwszym cylindrze zarówno zawór ssący i wydechowy zamknięty. A górną pozycje tłoka ustalacz na znakach koła pasowego.

ŁukiTruki - 10 Maj 2017, 13:30

Z dnia na dzień wiedza jest większa. Wiem, że mogę narobić szkód i wbić się na koszta ale tu chodzi bardziej o naukę.

Najważniejsze, że to mój samochód i to sobie mogę zrobić pod górkę grzebiąc w czymś o czym nie mam pojęcia ;D

I zrobię w najbliższym czasie tak, że zdejmę łańcuch i ustawię wszystko na znaki. Jak się bedzie coś blokować to muszę sprawdzić czy u mnie znak OT pokrywa się z faktycznym GMP. W tym celu miska w dół albo głowica do góry.

Później kąt wtrysku ustawię. I powinno wszystko śmigać:D

Gdybym wtedy miał taką wiedzę jak teraz to bym nie zaśmiecał forum. Znaki, flamaster, blokady. Tego mi brakowało :D

Daniel - 10 Maj 2017, 13:35

ŁukiTruki, Twój cyrk, Twoje małpy.
josiev - 11 Maj 2017, 19:23

ŁukiTruki napisał/a:
Z dnia na dzień wiedza jest większa. Wiem, że mogę narobić szkód i wbić się na koszta ale tu chodzi bardziej o naukę.

Najważniejsze, że to mój samochód i to sobie mogę zrobić pod górkę grzebiąc w czymś o czym nie mam pojęcia ;D

I zrobię w najbliższym czasie tak, że zdejmę łańcuch i ustawię wszystko na znaki. Jak się bedzie coś blokować to muszę sprawdzić czy u mnie znak OT pokrywa się z faktycznym GMP. W tym celu miska w dół albo głowica do góry.

Później kąt wtrysku ustawię. I powinno wszystko śmigać:D

Gdybym wtedy miał taką wiedzę jak teraz to bym nie zaśmiecał forum. Znaki, flamaster, blokady. Tego mi brakowało :D


No wlasnie tak zrobiles zabrales sie za cos o czym kompletnie nie miales pojecia. A teraz masz duzy problem. Piszesz ze ustawiales kat wtrysku i po kilku odpaleniach cos sie poprzestawialo. Szczerze mowiac bedzie bardzo ciezko stwierdzic co tam zle zrobiles ze teraz sie blokuje. Wydaje mi sie ze zaoszczedzisz sobie wiecej pieniedzy jak oddasz go do mechanika ktory ma o tym pojecie bo sam narobisz sobie tylko klopotu.

wiskontii - 11 Maj 2017, 21:31

Walcz dalej jak juz tyle zrobiłeś a Podpowiedzi dostałeś konkretne---nie sztuka oddać do Mechanizatora który będzie rozkładał ręce i wymyślał Bóg wie Co


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group