To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wał napędowy, łącznik wału, przegub wału

cracof - 22 Maj 2017, 07:33
Temat postu: Wał napędowy, łącznik wału, przegub wału
Cześć,

Przy jeździe po autostradzie ok 140 - 160 trzęsie się cała buda. Wykluczyłem układ kierowniczy w tym koła, raczej obstawiałbym wał. Wszedłem pod auto i to co widzę nijak się ma do rysunków, które są z EPC.
U mnie od strony skrzyni są dwa jakieś gumowe przeguby, od strony mostu tylko jeden.

Możecie pomóc mi nazwać te trzy gumowe koła? :D Które to łącznik wału, które to przegub wału, a które tłumik drgań (o ile występuje). Próbowałem posiłkować się katalogiem InterCars, ale albo czegoś tam nie mają, albo dział zły: http://e-katalog.intercar...5117/605010000/

Rysunek z EPC:

Daniel - 22 Maj 2017, 09:10

cracof napisał/a:
Możecie pomóc mi nazwać te trzy gumowe koła?



Na początku oraz na końcu wału napędowego masz sprzęgła podatne, czyli element spełniający funkcję łącznika oraz tłumika drgań.

Pośrodku (mniej więcej) masz podporę, przegub krzyżakowy oraz połączenie wielowypustowe które kompensuje zmianę długości wału podczas pracy.

cracof - 22 Maj 2017, 09:12

Dzięki, a ten drugi element przy skrzyni? Tam są dwa obok siebie, z przerwą ok 1cm między nimi. To też jakiś tłumik drgań? W katalogu InterCars wszystkie są takie same :/
Daniel - 22 Maj 2017, 09:30

cracof napisał/a:
ten drugi element przy skrzyni?



To jest tłumik drgań - nie przenosi obciążeń.


Na wszelki wypadek zrób fotkę - tak dla pewności.

cracof - 22 Maj 2017, 09:34

Ok, postaram się dziś ściągnąć wał i zdiagnozować wszystkie luzy, bo tak się nie da jeździć :) Zrobię też foto.
Daniel - 22 Maj 2017, 09:38

cracof, musisz sprawdzić przede wszystkim:

- sprzęgła
- tuleje centrujące
- połączenie wielowypustowe
- podporę
- łożysko podpory

cracof - 22 Maj 2017, 09:40

Myślę, że najlepszym sposobem chyba będzie spuszczenie wydechu i ściągnięcie wału na warsztat? Mam kanał, więc sprawa z pozoru nie wydaje się ciężka. Pewnie wrócę ze zdjęciami dziś, albo w ciągu najbliższych dni.
Svempa - 22 Maj 2017, 10:45

Sprzęgła podatne są kierunkowe lub mają jakieś punkty montażowe? ? Uszczelnialem u siebie most i po założeniu przy raptownym ruszaniu czuć drgania na 1 i 2 biegu, przy normalnej jezdzie nie wyczuwalne. Demontowalem tylko tylne i wizualnie jeszcze było OK
cracof - 22 Maj 2017, 10:52

Svempa, nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, jeszcze nie miałem takiego sprzęgła w ręce, ale jeśli byłoby to na pewno MB zamieściłby strzałkę (chociaż na starym ;) ). Co jednak bardziej mnie interesuje - też bym uszczelnił dekiel mostu bo robię dolewki co pół roku :D Jak Ci poszło i czego użyłeś?

To szarpanie u Ciebie to na pewno wina mostu, a nie sprzęgła?

Daniel - 22 Maj 2017, 11:06

cracof napisał/a:
ściągnięcie wału na warsztat



Pamiętaj aby przed demontażem oznaczyć wzajemne położenie części wału.

cracof - 22 Maj 2017, 11:13

Daniel napisał/a:
Pamiętaj aby przed demontażem oznaczyć wzajemne położenie części wału.

Czyli nie tylko położenie obu połówek wału względem siebie tylko też mocowania do łap w skrzyni i w moście?

Daniel - 22 Maj 2017, 11:23

cracof napisał/a:
położenie obu połówek



Tylko to.

cracof - 23 Maj 2017, 08:43

Daniel, jeszcze pytanko do Ciebie.

1) Czy te dwa elementy poniższe to jest to samo / występują zamiennie? Oba wg. nomenklatury to przeguby elastyczne wału, a wyglądają zupełnie inaczej, ceny też mocno rozbieżne.

2) Tuleje centrujące są umieszczone tylko w przegubie wał -> most?




Svempa - 26 Maj 2017, 23:30

cracof napisał/a:
Co jednak bardziej mnie interesuje - też bym uszczelnił dekiel mostu bo robię dolewki co pół roku :D Jak Ci poszło i czego użyłeś?

Ja wymieniałem wszystkie 3 uszczelniacze (ori komplet 160pln) a tylny dekiel fabrycznie jest uszczelniany masą, ja użyłem masy Reinz (30 pln tubka) ja sie z tym bawiłem całe popołudnie do północy,jest troche srubek do odkrecania,ja go jeszcze dokładnie myłem chemia z zewnatrz ,potem płukałem zmywaczem w środku,najbardziej skomplikowane jest wyciąganie i wkładanie tej nieporęcznej i cieżkiej bestii,ja sam to robiłem i mialem podnośnik hydrauliczny a mimo to było głaskanie i cudowanie z nim :wink:

Daniel - 27 Maj 2017, 13:08

cracof napisał/a:
1) Czy te dwa elementy poniższe to jest to samo / występują zamiennie? Oba wg. nomenklatury to przeguby elastyczne wału, a wyglądają zupełnie inaczej, ceny też mocno rozbieżne.



Sprzęgło podatne jest dostosowane do mocy silnika i przeznaczenia pojazdu.


cracof napisał/a:
2) Tuleje centrujące są umieszczone tylko w przegubie wał -> most?


Tuleje centrujące są umieszczone na początku i końcu wału.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group