To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Nie równa praca silnika zaraz po odpaleniu

Podkopnik - 26 Maj 2017, 08:38
Temat postu: Nie równa praca silnika zaraz po odpaleniu
Hej od jakichs dwóch tyg jak odpalam silnik (zimny) to pracuje nierówno tak jakby nie na wszystkie cylindry. Jak go przegazuję to jest ok wszystko wraca do normy. Odpalałem go na gazie awaryjnie kiedy był zimny i pracował normalnie.
Kable wymienione 2 miesiace temu świece skontrolowane.
Podejrzewam któryś z wtryskiwaczy ale może macie jakieś inne pomysły jak w ogóle to sprawdzić???

k4rol3k1989 - 30 Maj 2017, 15:38

Zacznij od wymiany filtra paliwa. Może być już zawalony i nie dostaje takiej ilości paliwa jaką powinien.
Podkopnik - 3 Czerwiec 2017, 17:32

Filtr wymieniłem. Znajomy mechanik powiedział, ze może to być czujnik od ssania... Macie wiedzę jak go sprawdzić i gdzie się znajduje w 2.2 benzyna?? Jaką powinien mieć oporność?? Pomóżcie!!!
Daniel - 3 Czerwiec 2017, 21:10

Podkopnik napisał/a:
czujnik od ssania



:?: :?:

haftar - 5 Czerwiec 2017, 16:16

w jaki sposób "kontrolowałeś świece" ??

to że jest iskra nie oznacza, że jest to iskra że tak ujmę wymagana, która ma odpowiednią ciepłotę do zapoczątkowania procesu spalania

Daniel - 6 Czerwiec 2017, 09:16

haftar napisał/a:
która ma odpowiednią ciepłotę



:?: :?: :?:


nie poniosła Ciebie zbytnio wyobraźnia...

Podkopnik - 6 Czerwiec 2017, 10:51

Gdyby był problem świec w kilka sekund po przegazowaniu auto chodziło by już normalnie???
Świece wyczyściłem i ustawiłem odległość od elektrod. Zresztą wymieniane były z tego co pamietam rok temu ale muszę sprawdzić jeszcze.
Tak jest coś takiego jak czujnik ssania przynajmniej tak wyczytałem a w zasadzie jest to czujnik temperatury kiedy auto jest zimne i się go odpala.

Daniel - 6 Czerwiec 2017, 11:08

Podkopnik napisał/a:
Tak jest coś takiego jak czujnik ssania przynajmniej tak wyczytałem



Żeby się nie okazało, że z tym czujnikiem jest jak z Yeti - wszyscy o nim czytali, ale nikt nie widział.

haftar - 6 Czerwiec 2017, 19:32

Daniel napisał/a:
haftar napisał/a:
która ma odpowiednią ciepłotę



:?: :?: :?:


nie poniosła Ciebie zbytnio wyobraźnia...


chyba Ciebie:
http://www.e-ngk.pl/cieplota_swiec_zaplonowych.php
myślisz, że świece są wieczne i od momentu produkcji mają takie same parametry ??

Podkopnik - 6 Czerwiec 2017, 20:45

haftar rozumiem, że nie ma sposóbu by sprawdzić sprawnośc świec prócz ich wymiany na nowe??? :) hmm Muszę sprawdzić dokładnie w papierach kiedy one były wymieniane może rzeczywiście to ich wina.
Z tym czujnikiem to chyba nie taki mit. Jeden mechanik polecił go sprawdzić.

perzu126 - 6 Czerwiec 2017, 21:32

Jest cos takieggo jak ciepłota świec, ale zapłon jest od iskry. Wymień świece, kable na początek.
Daniel - 6 Czerwiec 2017, 21:44

haftar napisał/a:
myślisz, że świece są wieczne i od momentu produkcji mają takie same parametry ??



Musisz cofnąć się do przedszkola i zacząć od początku. A mianowicie w przypadku świecy zapłonowej można wyróżnić dwa (tak dla uproszczenia) czynniki gwarantujące poprawną pracę silnika jak i samej świecy:

- zdolność zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej - czyli możliwość wygenerowania prawidłowej iskry pomiędzy elektrodami. Tutaj (pomijając pozostałe parametry układu zapłonowego) głównym czynnikiem jest odstęp pomiędzy elektrodami świecy oraz stan samych elektrod (wypalenie, nagar, uszkodzenia),
- zdolność odprowadzania ciepła - wartość cieplna świecy. W tym przypadku głównym parametrem jest kształt, budowa, długość i średnica gwintu. Na etapie projektowania oraz prób trakcyjnych silnika wartość cieplna świecy zapłonowej (czyli zdolność do odprowadzania temperatury nagromadzonej podczas zapłonu mieszanki do głowicy) jest dobierana tak, aby miała najbardziej optymalną temperaturę, która umożliwia z jednej strony samooczyszczanie z nagarów a z drugiej zabezpiecza przed nadmiernym nagrzewaniem się świecy, co mogło by w konsekwencji powodować niekontrolowany samozapłon mieszanki.


haftar, podsumowując - wprawdzie słyszysz, że biją dzwony, ale jeszcze nie wiesz gdzie :wink:


Mamy jednak sezon ogórkowy, więc jest okazja do pisania przydługich postów opisujących skomplikowaną, lub czasami mniej, rzeczywistość :mrgreen:

Podkopnik - 7 Czerwiec 2017, 16:16

perzu126 napisał/a:
Wymień świece, kable na początek.


Patrz post pierwszy :)
A co z czujnikiem temp który daje sygnał do kompa jakie silnik ma mieć ssanie?? Wiecie który to czujnik??? znalazłem dwa czujniki od czoła silnila pod ta czarną plastikową pokrywą (jeden jest przed termostatem jakby)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group