Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Diagnoza cewek zapłonowych
kaczmarus - 1 Czerwiec 2017, 07:47 Temat postu: Diagnoza cewek zapłonowych Witam
Czy jest jakiś konkretny sposób diagnozy cewek zapłonowych w celu wykluczenia tej wadliwej? Wyczytałem że cewka ma 2 rodzaje uzwojeń, rezystancje jednego z nich można zmierzyć prostym miernikiem, ale drugiego podobno nie da rady bez oscyloskopu.
W chwili obecnej walczę z wypadającymi raz po raz zapłonami, po wymianie świec poprawiło się, ale nadal problem występuje. Na razie w ciemno obstawiłem przewody ze względu na dość duży interwał od ostatniej wymiany (47tys na LPG i ??? na PB czyli byc może 60-100tys). W poprzednim aucie BERU poddawały się po 45-50tys na LPG i nie było mowy o dalszej jeździe bez problemów.
Próbowałem metodą wypinania cewek jak to w TVN Turbo pokazano, wychwyciłem moment wypadania zapłonu na jednym z cylindrów, po wypięciu wiązki do jednej z cewek nie było widać różnicy. Jest to jakas metoda jednak ona nie wyklucza możliwości wady danego przewodu WN od danej cewki do świecy. Więc wg mnie taka metoda i tak nie mówi nam czy ta cewka jest wadliwa, jedynie zawęża krąg poszukiwań do tej jednej cewki i 1 przewodu...
Co ciekawe, nie zawsze te zapłony wypadają, musi przyjść odpowiedni moment.
Na razie czekam na nowe przewody, jednak jeśli jest jakaś metoda samodzielnej diagnozy cewek to chciałbym ja wypróbować.
MateM - 1 Czerwiec 2017, 08:46
kaczmarus, a jakby sprobowac zamienić przewody na ktorys z drugiej cewki? jeżeli wina przewodu to problem powinie się przenieść na drugą cewkę, jeżeli to cewka jest wadliwa to zostanie problem tak jak był. tak na chłopski rozum
kaczmarus - 1 Czerwiec 2017, 12:06
MateM napisał/a: | kaczmarus, a jakby sprobowac zamienić przewody na ktorys z drugiej cewki? jeżeli wina przewodu to problem powinie się przenieść na drugą cewkę, jeżeli to cewka jest wadliwa to zostanie problem tak jak był. tak na chłopski rozum |
Też myślałem o tym, ale obawiam sie troche o stan tych przewodów bo przebieg mają bardzo duży, obawiam sie ze przy próbach zamieniania narażając je na kolejne zgięcia, skręcenia będzie juz tylko gorzej - przyczynię się do objawów tylko na kolejnym cylindrze,. Zanim przyjdą nowe z niemiec (2 tygodnie) auto będzie jeszcze sporadycznie potrzebne.
Zobaczę, jesli gniazda przewodów nie beda robic duzych oporow to sproboje zamienic przewody i wypinac kontrolnie zasilanie cewek na tych dwóch.
Kajox - 1 Czerwiec 2017, 22:20
Cewka w zamienniku 47zl placilem. Dziala 2 lata. Czasem zaplon wypadal na gazie. Cewka niby dobra na benzynie bardzo rzadko. Jakie przewody kupileś jaka firma?
Daniel - 1 Czerwiec 2017, 22:45
kaczmarus, tak w ramach problemów eksploatacyjnych silników zasilanych LPG. Układ zapłonowy - jak zapewne wiesz - przy zasilaniu alternatywnym zużywa się w przyspieszonym tempie. I nie na to rady - tak jest. Więc jeśli eksploatujesz silnik na gazie i zaczynają wypadać zapłony, to można wprawdzie szukać "tej uszkodzonej" cewki, biorąc pod uwagę jednak, że pozostałe elementy są prawdopodobnie w równie kiepskim stanie, to w zasadzie pozostaje tylko wymiana wszystkich.
Poprawa "wypadania zapłonów" po wymianie świec na nowe tylko potwierdza, że trop idzie w kierunku cewek (i przewodów WN). Także, najlepiej w tym wypadku, wymienić wszystko jak leci... I gdzie tu oszczędności...
MICHAL200 - 1 Czerwiec 2017, 23:15
Kajox napisał/a: | Cewka w zamienniku 47zl placilem |
a ja za Beru 180zl ...
kaczmarus - 2 Czerwiec 2017, 08:13
Dokładnie tak jak piszesz Dociekliwy.
Wczoraj pracował poprawnie więc odpuszczam zabawe w podmienianie przewodów. Nawet jesli będzie to którys z nich to i tak pozostałe będą znacznie zużyte. Jeśli to któraś z cewek, to przewody i tak są już znacznie zużyte i powinno się je wymienic. Tak więc podchodze do tego na chłodno i czekam na spokojnie na przewody.
Wczoraj pojawił się taki gosc na forum 210 co nigdy nic nie wymieniał, zapłony zaczęły wypadac a on zaczął jezdzic po gazownikach i zostawiac kase bez skutku.. Ja sobie serwis LPG odlorzylem na po ogarnięciu zapłonu, bo tez jest juz jego interwał.
haftar - 5 Czerwiec 2017, 16:21
a więc jednak coś jest w tym tekście: "na gaz to są kuchenki a nie auta"
kamil_0793 - 5 Czerwiec 2017, 18:20
kaczmarus, SD powinna mieć funkcję w HHT licznika wypadania zapłonów na poszczególnych cylindrach. Inaczej (bez oscyloskopu) nic nie zrobisz.
kaczmarus - 9 Czerwiec 2017, 15:59
haftar napisał/a: | a więc jednak coś jest w tym tekście: "na gaz to są kuchenki a nie auta" |
dupa tam, winą jest nie gaz a "osłabiony" układ zapłonowy
Daniel - 10 Czerwiec 2017, 08:28
haftar, zawsze tak było i nic tego nie zmieni, nawet instalacja za kilka tysięcy. Na tym przykładzie (duża ósemka i rozbudowany układ zapłonowy ) jest to tym bardziej widoczne
ralf - 10 Październik 2019, 20:32
Wg info na forum opór wtórny na cewkach używanych w m104 i m111 wynosi pomiędzy 5,2k-8,5k ohma. Nie mogę znaleźć oficjalnych info u producentów. Ktoś potwierdzi te dane?
Abdul - 12 Październik 2019, 22:02
ralf, danych nie mam, ale może od drugiej strony podejdziemy do tematu - co jest grane, że potrzebujesz tych danych?
ralf - 13 Październik 2019, 13:52
Abdul sprawdzenie przed montażem. Zdarza się, że nówki są uwalone. Przezorny zawsze ubezpieczony.
Wymieniam przewody i cewki, wszystko beru. Już w maju rozważałem wymianę po dokładnej inspekcji, wstępnie miały być cewki bremi jednak zbyt wiele negatywnych opinii. Jeżdżę mało, nie ma gazu więc warto założyć raz a porządnie i nie wracać do tematu.
Abdul - 13 Październik 2019, 22:06
ralf, a to prawda Z drugiej strony na benzynie raczej po dłuższym czasie wyjdzie taki defekt niż na LPG, które jest bardzo wrażliwe na jakość iskry
|
|
|