To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Oryginalne lampy żarówki xenon

Pyra - 21 Czerwiec 2017, 16:10

Witam
Dudek13 napisał/a:
Do klosza włożyłem żarówki H7 Hella.

Tak podejrzewałem... Po prostu, ktoś odwalił kaszanę.
H7 nie pasuje do gniazd D2S, i odwrotnie, jednak są chińskie zestawy, z HIDem na cokół H7.

Zastanowiły mnie te chamskie wycięcia na kabel zasilający palniki.

Pozdrawiam

Dudek13 - 21 Czerwiec 2017, 18:42

wiem że nie pasuje, ale co Powiesz o takim rozwiazaniu?
Pyra - 22 Czerwiec 2017, 15:44

Witam
W zakupionym W203, jakiś wieśniak (nie mylić z mieszkańcem wsi) założył ten wynalazek. Widoczność tragiczna, brak możliwości poprawnego ustawienia geometrii świateł. Wyleciały jako pierwsze... Założone zwykłe H7 Osram Long Life, świeciły duuuużo lepiej.

Pozdrawiam

Pioterek - 23 Czerwiec 2017, 11:32

Pyra, ale tutaj nie jest przypadek jak u Ciebie. Tutaj kolega Dudek13, do fabrycznych lamp na palniki D2R (tylko przystosowane do HIDów) włożył żarówki H7 - włożył je w gniazda D2R :!: i jak widać zapiął i się trzymają :| .
Teraz pytanie jak to świeci, bo wg mnie gorzej niż przedtem może oślepiać jadących, bo w sumie nie wiemy jak się wiązka światła układa.
Ale działa i teraz kolega się pyta co o tym sądzimy. Ja uważam, że jest większa rzeźba niż była... :roll:

Dudek13 - 23 Czerwiec 2017, 14:50

Pioterek, "rzeźba" ?
Żarówki weszły bez problemu, zapiać też dały się bez problemu.
Wróciłem do oryginalnych Ustawień można powiedzieć, tyle że mam lampy nie do zwykłych żarówek.
Bynajmniej nikt sie teraz do mnie nie przyczepi że nie mam systemu samopoziomowania.
W razie kontroli dowód zostanie przy mnie.
A co do oślepiania, mam manualny system sterowania wysokością świateł.
Nikt też nie migał że świece mu po czach.

Pyra - 24 Czerwiec 2017, 09:12

Witam
Pioterek napisał/a:
Pyra, ale tutaj nie jest przypadek jak u Ciebie. Tutaj kolega Dudek13, do fabrycznych lamp na palniki D2R (tylko przystosowane do HIDów) włożył żarówki H7 - włożył je w gniazda D2R :!: i jak widać zapiął i się trzymają :| .

D2R, D2S, to właśnie HID.
H7, nie powinny w ogóle dać się włożyć do gniazd HIDów.

Jak wspomniałem
Pyra napisał/a:
Zastanowiły mnie te chamskie wycięcia na kabel zasilający palniki.

Myślisz, że fabryczne światła tak mają?

Pozdrawiam

Pioterek - 25 Czerwiec 2017, 19:55

Pyra napisał/a:
D2R, D2S, to właśnie HID.

HID czy nie HID, ale palnik D2R jest w oryginalnych ksenonach W202.

Pyra napisał/a:
H7, nie powinny w ogóle dać się włożyć do gniazd HIDów.

No włożyć się dadzą i zapiąć też na oryginalny drucik: kolega to udowodnił przecież.
Ja sam też sprawdziłem, bo mam takie lampy: da się to wcisnąć, siedzi pod kątem, nie dochodzi do końca, ale siedzi i da się zapiąć. Żarówka ma przecież cieniutki cokół, nie to co plastykowy w palniku.

Cytat:
Myślisz, że fabryczne światła tak mają?

Pisałem wyżej jak mają fabryczne światła: do fabrycznej lampy podłączenie przetwornicy jest z boku nad wtyczką główną lampy, zapłonnik (tak to się chyba nazywa) jest w środku i od niego się zapina wtyczkę na palnik. Tutaj ktoś nie miał oryginalnej przetwornicy i zapłonnika dlatego zastosował przetwornice od HID i podciął lampę żeby wypuścić kabel.

Dudek13 napisał/a:
Pioterek, "rzeźba" ?
Żarówki weszły bez problemu, zapiać też dały się bez problemu.

Tak, rzeźba. To że weszły i dały się zapiąć to nie znaczy że świeci to prawidłowo. IMO nie może świecić prawidłowo. Tak więc rzeźba, a nie powrót do oryginalnych ustawień.
Pojedź na stację diagnostyczną i niech Ci sprawdzą jakie to teraz załamanie światła powstaje, może to da jakiś obraz jak to świeci. I ciekawe jak w nocy będziesz widział.

Svempa - 25 Czerwiec 2017, 21:03

źródło swiatła musi sie znalesc w idelanym położeniu tak aby lampa swieciła poprawnie, to że żarówka siedzi (jako tako) i da sie zapiac drucikiem nie oznacza ze jest dobrze, o ile HID z oprawka pod H7 może jakoś chinczyk mniej wiecej trafic tak z żarówka H7 w mocowanie D2S uważam za loterie i kwestie przypadku. Zobacz na przyrzadzie diagnostycznym jaką wiązke pokaże.
Dudek13 - 25 Czerwiec 2017, 22:41

Dobrze, podjadę jak bd miał możliwość. Dziękuje za odpowiedzi.
Co do jazdy w nocy i świecenia to świeci dobrze, dobrze bynajmniej dla mnie.
Dla których z Was zapewne było by inaczej , lecz dla mnie świeci dobrze i widoczność mam dobrą.
Pisze tak, bo w piątek o 3 w nocy jechałem na zachodniopomorskie i widoczność miałem ok.
Nikt nie mrugał i wgl.

Pioterek, więc gdybym chciał mieć naprawdę powrót do "ustawień fabrycznych" musiałbym wywalić te lampy przystosowane do xenonów i wrzucić normalne.
Albo, zakupić oryginalne przetwornice (takie na wpięcie na kostkę nad wtyczkę jak pisze Pioterek,
Palnik sobie zostawiłem więc wtedy także powinno grać.
Znalazłem takie przetwornice od firmy Hella lekko ponad 400 stówki za komplet.
Gdzieś wyczytałem że właśnie Hella były fabrycznie wrzucane do Mercedesów.
Prawda?

Więc czy zostanę przy zwykłych żarówkach i zamienię lampy na zwykłe, czy kupie te dobre przetwornice na normalne wpięcie na kostkę to zastanowię sie jak wrócę.
Bynajmniej na pewno wywalam te HIDY.

Pyra - 28 Czerwiec 2017, 21:31

Witam
Pioterek napisał/a:
Pyra napisał/a:
D2R, D2S, to właśnie HID.

HID czy nie HID, ale palnik D2R jest w oryginalnych ksenonach W202.


Cytat:
HID (od ang. High Intensity Discharge, czyli wysokoprężne lampy wyładowcze) to obecnie jedna z najnowocześniejszych technologii oświetlenia stosowanych w motoryzacji. System Xenon HID wytwarza światło dzięki umieszczeniu gazu ksenonowego i halogenków metalu w rurce wyładowczej, elementu palnika.

Żeby było śmieszniej, to w handlu występują żarówki ksenonowe (posiadające klasyczny świecący drucik, w przeciwieństwie do palników ksenonowych), które po prostu, mają bańki wypełnione ksenonem zamiast halogenków czy argonu. Stosowane jest to w celu uzyskania wyższej luminancji i temperatury barwowej w porównaniu z żarówkami halogenowymi i klasycznymi. Niestety okupione jest to mniejszą trwałością.

Fajny artykuł.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group