To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 2.2D 95KM - EDC i dziwny klekot silnika

barryss - 21 Czerwiec 2017, 11:54
Temat postu: 2.2D 95KM - EDC i dziwny klekot silnika
Witam,
pojawił mi się ostatnio problem z zapalaniem się kontrolki EDC.
Samochód to W202 1995, 2.2D 2155cm3 95KM z "wspaniałą" pompą Lucasa - po regeneracji kilka lat w sumie już temu.
Przeczytałem wszystkie wątki na forum związane z w/w kontrolką i nie mogę nic jednoznacznie podpiąć pod mój problem.
Brak jakichkolwiek objawów poprzedzających - brak spadków mocy, duszenia się czy nierównej pracy.

Praktycznie nagle pojawiły się następujące objawy:

- Raz odpalę i po maksymalnie 5 sekundach zapala się kontrolka EDC i silnik zaczyna dziwnie głośno pracować - spod maski słychać ewidentnie z silnika dziwny odgłos dosyć głośnego klekotania, silnik bardziej rzuca. Jadąc ewidentnie czuć, że brak mu mocy.

- Drugim razem odpalę i pracuje ok. Przejadę kilka kilometrów i dalej nic. W losowym momencie potrafi jednak się znów zapalić kontrolka EDC i silnik zaczyna głośno pracować.
Po zgaszeniu silnika i ponownym zapłonie znów jest albo ok albo od razu stukot + EDC.

Wymieniony filtr paliwa.
Nie udaje się podłączyć pod komputer. Zasilanie na pinach w złączu jest jednak problem z komunikacją z pinem 4. Próbowałem już na dwóch komputerach i obawiam się, że może coś być ze złączem diagnostycznym:/

Proszę o jakieś sugestie w kwestii diagnozy problemu. Problem z wtryskiem? Pompa?:/
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, mogące naprowadzić mnie na powód dziwnego zachowania.

perzu126 - 21 Czerwiec 2017, 17:13

Dlaczego nie dopisalęs się do istniejącego tematu?
Jak dla mnie to zapewne układ łapie powietrze.

barryss - 4 Lipiec 2017, 10:59

Nie powiązałem bezpośrednio problemu z istniejącym tematem.
Jeżeli jest możliwość to można przenieść.
Wracając do tematu, wymienione oringi i układ raczej uszczelniony ale problem nie znika.
Mechanik sugeruje, że prawdopodobnie pompa Lucasa wariuje:/

Najgorsze, że nie udaje się połączyć komputerem w celu diagnozy. Nie odczytuje błędów z żadnego pinu.
Bez diagnozy nawet nie bardzo wiadomo gdzie szukać.
Może miał ktoś podobny problem z komunikacją z komputerem? Gdzie szukać problemu?:/

Może ktoś podpowie jakiegoś specjalistę od tematu w regionie Koszalina?

mariuszt0 - 4 Lipiec 2017, 11:46

A co do za komputer? Bo jak uniwersalny to wina nie musi leżeć po stronie samochodu
barryss - 4 Lipiec 2017, 14:15

Próbowałem podłączać się KTSem, a drugiego komputera nie znam ale łączył się już z takim modelem samochodu.
Z moim egzemplarzem jest w obu przypadkach brak komunikacji.

mariuszt0 - 4 Lipiec 2017, 15:25

Nie masz nikogo z SD w okolicy?
barryss - 4 Lipiec 2017, 15:48

Nie znam nikogo niestety.
Nikomu na razie nie udaje się odczytać błędów.

OzioramWAS - 24 Lipiec 2017, 11:38

przerabialem to ostatnio, w pompie jest taki tloczekwirnik ktory podaje paliwo, rozsypal sie.

[ Dodano: 24 Lipiec 2017, 11:39 ]
tzn mi najpierw palil 12l/100 a pozniej objawy takie jak u ciebie. po drodze padla mi swieca stad nietrafione pierwsze diagnozy

[ Dodano: 24 Lipiec 2017, 11:42 ]
moj komputer tez nie laczy sie do tych smiesznych sprzetow ktore maja w warsztatach. tylko SD

[ Dodano: 24 Lipiec 2017, 11:46 ]
a sory jest jeden ktorym udalo sie zczytac bledy.
https://a.d-cd.net/922d17as-960.jpg
tak wygladal interfejs. oczywiscie w jezyku ojczystym:D
multiplekser podlaczony pod BT i laczyli sie z tabletem. nie wierzylem ze im sie uda:D

[ Dodano: 24 Lipiec 2017, 11:47 ]
https://www.drive2.ru/l/8758569/

znalazlem taki interfejs tylko rosyjski:D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group