To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem z napędem, straszny hałas pod samochodem.

Hunterwolf - 7 Lipiec 2017, 21:06
Temat postu: Problem z napędem, straszny hałas pod samochodem.
Witam wszystkich!
Dziś wracając z Siedlec do Warszawy jadąc z prędkością około 60km/h nagle pod samochodem coś zaczęło strzelać w okolicach skrzyni biegów. Natychmiast zjechałem na pobocze i ponownie uruchomiłem silnik wrzucając drive. Ruszyłem delikatnie do przodu bez gazu i wciąż było słychać strzelanie głośne i jakby coś przeskakiwało przy skrzyni. Biegi wchodzą ładnie ale auto musiałem zostawić bo hałas był tak głosny, że nie dało się wytrzymać i do tego bałem się, że coś sie rozsypie bardziej... Auto to C180 benzyna+lpg z automatyczną skrzynią rok 1996. Jeśli ktoś może coś doradzić to będę wdzięczny za pomoc!

kmtaxi - 8 Lipiec 2017, 09:21

Podpora wału do sprawdzenia.
oliva - 8 Lipiec 2017, 15:34

Auto do góry albo na kanał i sprawdzać co tak hałasuje.
Przez internet ciężko doradzać :mrgreen:

Hunterwolf - 8 Lipiec 2017, 19:13

Wszedłem pod auto bo mam kanał w garażu i na końcu wału z tyłu auta jest taka gruba płaska guma poskręcana na śruby. Cała ta guma jest rozszarpana. Czy to będzie przyczyna i czy mogę ją sam wymienić? Pytam bo jestem laikiem w tych sprawach, a mój zaufany mechanik do końca lipca jest na urlopie...
wiskontii - 8 Lipiec 2017, 19:16

Tak samemu bez problemu wymienisz
oliva - 8 Lipiec 2017, 19:22

Hunterwolf napisał/a:
na końcu wału z tyłu auta jest taka gruba płaska guma poskręcana na śruby


https://sklep.intercars.com.pl/produkty/224924-przegub-elastyczny-walu-napedowego-lemfoerder-29483-01

Hunterwolf - 8 Lipiec 2017, 22:53

Zaraz zamówię ten przegub i wezmę się za wymianę. Dzięki wszystkim za pomoc!
Daniel - 9 Lipiec 2017, 14:16

wiskontii napisał/a:
Tak samemu bez problemu wymienisz



Pod warunkiem, że nie jest uszkodzona tuleja centrująca...

Hunterwolf - 12 Lipiec 2017, 18:48

Witam ponownie.
Dziś dotarł do mnie tylny przegub elastyczny i zabrałem się za wymianę. Po zamontowaniu nowego odpaliłem samochód aby sprawdzić czy ruszy. Auto ruszyło bez żadnych niepokojących dźwięków ale po ok. pół godziny jazdy po mieście ruszając ze świateł przy dodawaniu gazu slychać było kilka szybkich stuknięć pod autem i pojechał jak gdyby nigdy nic.Podobna sytuacja powtórzyła się gdy już dojeżdżałem pod dom. Czy powinienem szukać przyczyny na wale od strony skrzyni? Dodam jeszcze że wał trzyma się sztywno i nie czuć żadnych luzów.

Daniel - 12 Lipiec 2017, 22:00

Hunterwolf, szanowny kolego... wymieniłeś tylne sprzęgło i nie sprawdziłeś (choćby z grubsza) przedniego.... a zajrzałeś do podpory wału? a sprawdziłeś luzy na przegubie krzyżakowym? no i oczywiście tuleje centrującym o których wspomniałem wyżej? .......
Hunterwolf - 13 Lipiec 2017, 17:38

Daniel napisał/a:
Hunterwolf, szanowny kolego... wymieniłeś tylne sprzęgło i nie sprawdziłeś (choćby z grubsza) przedniego.... a zajrzałeś do podpory wału? a sprawdziłeś luzy na przegubie krzyżakowym? no i oczywiście tuleje centrującym o których wspomniałem wyżej? .......


Dziś wszedłem pod auto ponownie, zdjąłem osłone i faktycznie jest problem w podporze wału, która jes rozerwana i łożysko nie trzyma się reszty. Pośledziłem wczoraj trochę tematy i doszukałem się że zdejmując wał muszę oznaczyć go aby na wieloklinie wszedł tak jak był poprzednio ze względu na wyważenie. Zamawiam już nową podporę i będę z tym walczył. Dzięki za dodatkowe informacje bo bez tego bym sie sto lat zastanawiał co się dzieje, a w temacie mechaniki jestem zielony :D

wiskontii - 16 Lipiec 2017, 18:38

Hunterwolf napisał/a:
Daniel napisał/a:
Hunterwolf, szanowny kolego... wymieniłeś tylne sprzęgło i nie sprawdziłeś (choćby z grubsza) przedniego.... a zajrzałeś do podpory wału? a sprawdziłeś luzy na przegubie krzyżakowym? no i oczywiście tuleje centrującym o których wspomniałem wyżej? .......


Dziś wszedłem pod auto ponownie, zdjąłem osłone i faktycznie jest problem w podporze wału, która jes rozerwana i łożysko nie trzyma się reszty. Pośledziłem wczoraj trochę tematy i doszukałem się że zdejmując wał muszę oznaczyć go aby na wieloklinie wszedł tak jak był poprzednio ze względu na wyważenie. Zamawiam już nową podporę i będę z tym walczył. Dzięki za dodatkowe informacje bo bez tego bym sie sto lat zastanawiał co się dzieje, a w temacie mechaniki jestem zielony :D


Tak zaznacz sobie wał farba zanim go rozłączysz oczywiście od Tyłu bo to najszybciej na wale są Frezy i musisz wcelować tak samo jak był czyli farba Ci w tym pomoże



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group