To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - ASB tryb awaryjny + BAS/ASR ABS

Doom - 12 Lipiec 2017, 18:23
Temat postu: ASB tryb awaryjny + BAS/ASR ABS
Witam,

Jak w temacie, po 2 dniach postoju i 600km od zakupu skrzynia automatyczna przechodzi w tryb awaryjny nie reaguje na ograniczenia biegów chodzi tylko na 3 i świecą się kontrolki BAS/ASR + ABS. Przy zmianie z D na R po rozgrzaniu czasami nie łapie muszę wrócić na N i wtedy znów wbić R. Miałem zamiar wymienić olej - przede wszystkim jak jest zimny to po puszczeniu hamulca dość energicznie ruszał i na światłach trząsł budą, po rozgrzaniu było ok, łagodniej. To normalne ? Przy kontrolkach strzelam czujnik w którymś kole - da się to jakoś zdiagnozować bez SD ? I czy jakiś inny diagnoskop w ogóle coś pokaże poza SD ?

mariuszt0 - 12 Lipiec 2017, 18:47

Doom, weź zwykły multimetr i sprawdź czy przez czujniki przepływa prąd, tak samo czy fizycznie nie są uszkodzone lub za daleko od polaryzatorów. To możesz zrobić w domowych warunkach, tak samo powinieneś dać radę zmierzyć napięcie jakie generuje czujnik :D
777 - 13 Lipiec 2017, 21:10

Ja bym na Twoim miejscu sprawdził akumulator. Spróbuj włożyć na próbę jakiś dobry akumulator o odpowiednim prądzie i zobacz czy problem będzie występował.
Doom - 13 Lipiec 2017, 21:56

Jeśli to problem akumulatora to kontrolki ASR/BAS ABS same znikną czy trzeba najpierw wykasować błędy ?
777 - 13 Lipiec 2017, 22:32

Jeśli to problem akumulatora to powinny zniknąć same.
mariuszt0 - 13 Lipiec 2017, 22:39

Doom, sprawdzałeś czy czujniki mają przepływ prądu i jakie napięcie generują? Napięcie najlepiej sprawdzić we 2, jeden mierzy multimetrem a drugi kręci kołem
Doom - 16 Lipiec 2017, 11:12

Gdzie dokładnie jest wtyczka od tylnych czujników ? Po zdjęciu kół widać że przewód wchodzi do środka. W bagażniku go nie widać więc pewnie jest pod tylną kanapą. Mam rację ? Padł mi dzisiaj zupełnie hamulec pomocniczy - jak wygląda schemat ? Linka idzie do jakiegoś rozdzielacza/trójnika i na oba tylne koła ? Pedał hamulca pomocniczego chodzi luźno bez żadnego oporu.
perzu126 - 16 Lipiec 2017, 13:05

W ogóle to najpierw należy sprawdzić ładowanie, potem spr. czujników i dopiero diagnoza skrzyni. Poza tym należy zajrzeć do archiwum forum- o kontrolkach było...
Doom - 22 Lipiec 2017, 17:27

No właśnie mimo, że jestem cierpliwy i zapytania umiem pisać to moim zdaniem wyszukiwarka żyje własnym życiem - łatwiej wyszukać coś na forum przez google niż lokalną wyszukiwarkę ;) Teraz do rzeczy:

Ładowanie trochę nisko 13.7V niezależnie czy włączę wszystkie odbiorniki czy nie. Wahania są może 0.1V. Napięcie bez ładowania 12.4V

Czujniki, jak pisałem powyżej nie mogę znaleźć tylnych. Jeśli chodzi o przednie to:
Od kierowcy 1,138kohm
Od pasażera 1,147kohm

kręciłem kołem tak na oko z 10-15km/h napięcie 0V po obu stronach.

Udało się naprawić hamulec pomocniczy - spadła linka pod kanapą z tyłu, jest dość luźna ale już znalazłem że należy zajrzeć do bębna.

OzioramWAS - 23 Lipiec 2017, 08:10

miedzy alternatorem a skrzynia jest taki jebitnie gruby kabel od masy. zobacz czy ci nie skorodowal. u mnie ostatnio byl w takim stanie ze mozna bylo go kruszyc.
adamd - 23 Lipiec 2017, 10:58

Jedź na komputer. Nie zaszkodzi bo samochód dopiero kupiłeś. Wyjdzie który czujnik a może przy okazji coś innego.
Doom - 2 Sierpień 2017, 13:10

Więc tak, dzisiaj byłem na SD w Legionowie, mechanik miał diagnoskop ale brakowało wykwalifikowanego personelu - elektryk do 21.08 na urlopie. Błędy które znalazł to: czujnik lewego tylnego koła, czujnik stop / (wsteczny?). Pokazało mu dokładnie lewy tylny czujnik i czujnik przy serwie, przy przeglądaniu błędów w skrzyni to też były jedyne - czy któryś z tych czujników może wpływać na pracę ASB? Problemy pojawiły się też po urwaniu obu łączników stabilizatora z tylu, były oryginalne z 1998 roku za xD Po urwaniu raczej strzelił w górę lub w dół, mógł coś uszkodzić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group