Elektryka - Złącze diagnostyczne - brak połączenia ?
Lonek - 22 Lipiec 2017, 17:46 Temat postu: Złącze diagnostyczne - brak połączenia ? Mam 'własny' fejs 38pin do mego c180/94 przez lata służył mi m.in. do kasowania błędów.
Chciałem skasować błąd poduszki i fejs nie może się połączyć brak komunikacji
Gdzie szukać przyczyny - potrzebny może byłby schemat kabelków do tego gniazda.
napięcie do gniazda dochodzi bo diody świecą. Podmieniłem komputer-sterownik ale nic to nie dało.
Dodam jeszcze że próbowałem u dwóch znajomych co maja różne fejsy i im też nie udało się połączyć
mariuszt0 - 22 Lipiec 2017, 18:04
Lonek, tu masz rozpiskę który pin do czego
http://www.gdtm.net/pokazuxa/X11_4-38pinEng.pdf
Ja spotkałem się z tym że różne uniwersalne kompy nie działają, nie ma komunikacji a zapinasz SD i musi śmigać, dlatego bym polecił się udać do kogoś kto je ma
Lonek - 23 Lipiec 2017, 05:07
mariuszt0 napisał/a: | Lonek, tu masz rozpiskę który pin do czego
http://www.gdtm.net/pokazuxa/X11_4-38pinEng.pdf
Ja spotkałem się z tym że różne uniwersalne kompy nie działają, nie ma komunikacji a zapinasz SD i musi śmigać, dlatego bym polecił się udać do kogoś kto je ma |
Kolego...
1.rozpiskę pinów oczywiście mam - chodziło mi o schemat połączenia kabelków gdzie który idzie
2.napisałem wyraźnie że ten mój fejs DZIAŁAŁ przez wiele lat więc to nie jest kwestia SD
MateM - 23 Lipiec 2017, 13:23
Lonek, kolego u mnie było to samo, kiedyś podpinałem uniwersalne kompy i mozna bylo skasowac blad poduszki lub inne drobne. po jakims czasie przestalo sie to udawac i juz zaden nieryginalny komp czy tester nie lapal komunikacji. bylem pewie ze cos jet uszkodzone skoro 10 roznych osob z kompami nie potrafili sie podlaczyc. ktpregos dnia przyjechal do mnie mariuszt0 z SD i zapytalem czy moze sprobowac. pewny bylem ze mu sie nie uda ale pozwolilem sie podpiac. o dziwo od kopa sie podpial i wszystko widzial
Lonek - 23 Lipiec 2017, 16:24
MateM napisał/a: | Lonek, kolego u mnie było to samo, kiedyś podpinałem uniwersalne kompy i mozna bylo skasowac blad poduszki lub inne drobne. po jakims czasie przestalo sie to udawac i juz zaden nieryginalny komp czy tester nie lapal komunikacji. bylem pewie ze cos jet uszkodzone skoro 10 roznych osob z kompami nie potrafili sie podlaczyc. ktpregos dnia przyjechal do mnie mariuszt0 z SD i zapytalem czy moze sprobowac. pewny bylem ze mu sie nie uda ale pozwolilem sie podpiac. o dziwo od kopa sie podpial i wszystko widzial |
hm...Kolego to co piszesz to trochę jak 'science fiction' no ale może masz rację.
Niestety w moim rejonie nie ma nikt SD
nikoś - 7 Grudzień 2017, 17:42 Temat postu: gniazdo diagnostyczne Witam czy ktoś wie który bezpiecznik lub co jes odpowiedzialne za brak napięcia w gnieździe diag
[ Dodano: 8 Grudzień 2017, 22:41 ]
czyżby nie było tu bohatera domu który miał taki problem jak ja
Majster48 - 24 Grudzień 2017, 19:03
A co to jest SD?
oliva - 24 Grudzień 2017, 20:14
Majster48, http://www.motodiagnostyk...products_id=106
kubus838 - 24 Grudzień 2017, 22:51
Kol. Majster40
To urządzenie zwane "sd" to nic innego jak zwykły notebook z interfejsem i oprogramowaniem XENTRY.
Kol. Lonek
Jak myślę to chodzi Ci o schemat przejściówki między interfejsem a gniazdem 38pin w samochodzie. Jeżeli tak to wyślij mi na pw swój prywatny adres e-mail.
robert
mariuszt0 - 25 Grudzień 2017, 08:44
kubus838, poszedłeś ostro na skróty, ale w uproszczeniu można powiedzieć że to notebook z różnymi programami diagnostycznymi i wszelakiej maści pomocami. W naszych samochodach przez Xentry możesz najwyżej wejść w diagnostykę, później robisz DAS albo HHTWin
kubus838 - 25 Grudzień 2017, 12:24
mariuszt0 napisał/a: | kubus838, poszedłeś ostro na skróty, ale w uproszczeniu można powiedzieć że to notebook z różnymi programami diagnostycznymi i wszelakiej maści pomocami. W naszych samochodach przez Xentry możesz najwyżej wejść w diagnostykę, później robisz DAS albo HHTWin |
Dokładnie, poszedłem na skróty co nie zmienia, że to program+notebook+interfejs. Ale z tego co mi tłumaczono tu na forum sam program i komputer jeszcze nie gwarantują pełnego sukcesu takiego zestawu. Podczas takiego badania trzeba mieć połączenie z internetem albo poprzez wifi albo poprzez ethernet. A wiesz dlaczego?
robert
amq - 25 Grudzień 2017, 15:20
Witaj , jeśli można, chciałbym się dowiedzieć.Pozdrawiam.
mariuszt0 - 25 Grudzień 2017, 22:16
kubus838, tu chodzi o dostęp do sieci w kodowaniu modułów w nowszych samochodach. A co więcej to już tęższe głowy muszą się wypowiedzieć.
kubus838 - 25 Grudzień 2017, 23:48
mariuszt0 napisał/a: | kubus838, tu chodzi o dostęp do sieci w kodowaniu modułów w nowszych samochodach. A co więcej to już tęższe głowy muszą się wypowiedzieć. |
Dokładnie też, ale nie tylko. Program musi mieć dostęp do biblioteki uszkodzeń w trakcie "testowania" dla poszczególnego modelu np w202 w cdi. Ale najciekawsze jest to, że zrobili moduł ochronny tylko po to aby "uwierzytelniać" komputer na którym pracuje oprogramowanie. I jeżeli stacja aso kupiła cały zestaw czyli komputer+interfejs z odpowiednim wtykiem+licencje to nie ma pewności, że będzie mogła prawidłowo korzystać z całego zestawu. Na swoim przypadku napisze, że podłączyłem komputer swój prywatny z carsoftem i wykazał: niskie ciśnienie paliwa na listwie, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia, uszkodzona magistrala paliwowa. Oczywiście wcześniej wiedziałem, że zawór jest uszkodzony i kupiłem drugi. Ale z kolei na sd wykazał tylko uszkodzenia magistrali paliwowej - czyli uszkodzony przewód lub "uszczelnienie" przewodu. Aso oczywiście zgłosiło zestaw na gwarancje i pojawił się serwisant w celu, jak napisał w zleceniu "naprawa modułu ochrony i uwierzytelnienia" Jak serwisant powiedział taka awaria miała duży wpływ na interpretacje kodów, rodzajów błędów. Po tym wszystko działało i w przypadku mojego auta od razu znalazł uszkodzenie w postaci uszkodzonego regulatora ciśnienia ale i tak podał zły numer tej części.
robert
|
|
|