To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Złącze diagnostyczne - brak połączenia ?

Lonek - 22 Lipiec 2017, 17:46
Temat postu: Złącze diagnostyczne - brak połączenia ?
Mam 'własny' fejs 38pin do mego c180/94 przez lata służył mi m.in. do kasowania błędów.
Chciałem skasować błąd poduszki i fejs nie może się połączyć brak komunikacji :cry:
Gdzie szukać przyczyny - potrzebny może byłby schemat kabelków do tego gniazda.
napięcie do gniazda dochodzi bo diody świecą. Podmieniłem komputer-sterownik ale nic to nie dało.
Dodam jeszcze że próbowałem u dwóch znajomych co maja różne fejsy i im też nie udało się połączyć :oops:

mariuszt0 - 22 Lipiec 2017, 18:04

Lonek, tu masz rozpiskę który pin do czego :)

http://www.gdtm.net/pokazuxa/X11_4-38pinEng.pdf

Ja spotkałem się z tym że różne uniwersalne kompy nie działają, nie ma komunikacji a zapinasz SD i musi śmigać, dlatego bym polecił się udać do kogoś kto je ma :)

Lonek - 23 Lipiec 2017, 05:07

mariuszt0 napisał/a:
Lonek, tu masz rozpiskę który pin do czego :)

http://www.gdtm.net/pokazuxa/X11_4-38pinEng.pdf

Ja spotkałem się z tym że różne uniwersalne kompy nie działają, nie ma komunikacji a zapinasz SD i musi śmigać, dlatego bym polecił się udać do kogoś kto je ma :)


Kolego...
1.rozpiskę pinów oczywiście mam - chodziło mi o schemat połączenia kabelków gdzie który idzie
2.napisałem wyraźnie że ten mój fejs DZIAŁAŁ przez wiele lat więc to nie jest kwestia SD

MateM - 23 Lipiec 2017, 13:23

Lonek, kolego u mnie było to samo, kiedyś podpinałem uniwersalne kompy i mozna bylo skasowac blad poduszki lub inne drobne. po jakims czasie przestalo sie to udawac i juz zaden nieryginalny komp czy tester nie lapal komunikacji. bylem pewie ze cos jet uszkodzone skoro 10 roznych osob z kompami nie potrafili sie podlaczyc. ktpregos dnia przyjechal do mnie mariuszt0 z SD i zapytalem czy moze sprobowac. pewny bylem ze mu sie nie uda ale pozwolilem sie podpiac. o dziwo od kopa sie podpial i wszystko widzial ;)
Lonek - 23 Lipiec 2017, 16:24

MateM napisał/a:
Lonek, kolego u mnie było to samo, kiedyś podpinałem uniwersalne kompy i mozna bylo skasowac blad poduszki lub inne drobne. po jakims czasie przestalo sie to udawac i juz zaden nieryginalny komp czy tester nie lapal komunikacji. bylem pewie ze cos jet uszkodzone skoro 10 roznych osob z kompami nie potrafili sie podlaczyc. ktpregos dnia przyjechal do mnie mariuszt0 z SD i zapytalem czy moze sprobowac. pewny bylem ze mu sie nie uda ale pozwolilem sie podpiac. o dziwo od kopa sie podpial i wszystko widzial ;)


hm...Kolego to co piszesz to trochę jak 'science fiction' no ale może masz rację.
Niestety w moim rejonie nie ma nikt SD :-(

nikoś - 7 Grudzień 2017, 17:42
Temat postu: gniazdo diagnostyczne
Witam czy ktoś wie który bezpiecznik lub co jes odpowiedzialne za brak napięcia w gnieździe diag :?:

[ Dodano: 8 Grudzień 2017, 22:41 ]
czyżby nie było tu bohatera domu który miał taki problem jak ja :?: :?: :?:

Majster48 - 24 Grudzień 2017, 19:03

A co to jest SD?
oliva - 24 Grudzień 2017, 20:14

Majster48, http://www.motodiagnostyk...products_id=106
kubus838 - 24 Grudzień 2017, 22:51

Kol. Majster40

To urządzenie zwane "sd" to nic innego jak zwykły notebook z interfejsem i oprogramowaniem XENTRY.

Kol. Lonek

Jak myślę to chodzi Ci o schemat przejściówki między interfejsem a gniazdem 38pin w samochodzie. Jeżeli tak to wyślij mi na pw swój prywatny adres e-mail.

robert

mariuszt0 - 25 Grudzień 2017, 08:44

kubus838, poszedłeś ostro na skróty, ale w uproszczeniu można powiedzieć że to notebook z różnymi programami diagnostycznymi i wszelakiej maści pomocami. W naszych samochodach przez Xentry możesz najwyżej wejść w diagnostykę, później robisz DAS albo HHTWin
kubus838 - 25 Grudzień 2017, 12:24

mariuszt0 napisał/a:
kubus838, poszedłeś ostro na skróty, ale w uproszczeniu można powiedzieć że to notebook z różnymi programami diagnostycznymi i wszelakiej maści pomocami. W naszych samochodach przez Xentry możesz najwyżej wejść w diagnostykę, później robisz DAS albo HHTWin


Dokładnie, poszedłem na skróty co nie zmienia, że to program+notebook+interfejs. Ale z tego co mi tłumaczono tu na forum sam program i komputer jeszcze nie gwarantują pełnego sukcesu takiego zestawu. Podczas takiego badania trzeba mieć połączenie z internetem albo poprzez wifi albo poprzez ethernet. A wiesz dlaczego?

robert

amq - 25 Grudzień 2017, 15:20

Witaj , jeśli można, chciałbym się dowiedzieć.Pozdrawiam.
mariuszt0 - 25 Grudzień 2017, 22:16

kubus838, tu chodzi o dostęp do sieci w kodowaniu modułów w nowszych samochodach. A co więcej to już tęższe głowy muszą się wypowiedzieć. :P
kubus838 - 25 Grudzień 2017, 23:48

mariuszt0 napisał/a:
kubus838, tu chodzi o dostęp do sieci w kodowaniu modułów w nowszych samochodach. A co więcej to już tęższe głowy muszą się wypowiedzieć. :P


Dokładnie też, ale nie tylko. Program musi mieć dostęp do biblioteki uszkodzeń w trakcie "testowania" dla poszczególnego modelu np w202 w cdi. Ale najciekawsze jest to, że zrobili moduł ochronny tylko po to aby "uwierzytelniać" komputer na którym pracuje oprogramowanie. I jeżeli stacja aso kupiła cały zestaw czyli komputer+interfejs z odpowiednim wtykiem+licencje to nie ma pewności, że będzie mogła prawidłowo korzystać z całego zestawu. Na swoim przypadku napisze, że podłączyłem komputer swój prywatny z carsoftem i wykazał: niskie ciśnienie paliwa na listwie, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia, uszkodzona magistrala paliwowa. Oczywiście wcześniej wiedziałem, że zawór jest uszkodzony i kupiłem drugi. Ale z kolei na sd wykazał tylko uszkodzenia magistrali paliwowej - czyli uszkodzony przewód lub "uszczelnienie" przewodu. Aso oczywiście zgłosiło zestaw na gwarancje i pojawił się serwisant w celu, jak napisał w zleceniu "naprawa modułu ochrony i uwierzytelnienia" Jak serwisant powiedział taka awaria miała duży wpływ na interpretacje kodów, rodzajów błędów. Po tym wszystko działało i w przypadku mojego auta od razu znalazł uszkodzenie w postaci uszkodzonego regulatora ciśnienia ale i tak podał zły numer tej części.

robert



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group