Elektryka - Silnik kręci ale nie odpala.
marcus8202 - 23 Lipiec 2017, 20:54 Temat postu: Silnik kręci ale nie odpala. Witam
Jest to mój pierwszy temat także proszę o wyrozumiałość.
Tak jak w temacie mam problem z uruchomieniem mojej gwiazdy. Model to S202 C180 97' 122KM z sekwencyjną instalacją gazową BRC.
Przypadek wygląda tak że po przejechaniu ok 100km zgasiłem silnik i po jakiś 10 min próbowałem go ponownie uruchomić. Zdziwiło mnie to że potrzebował chwilę dłuższego kręcenia niż normalnie od strzała ale odpalił. Po przejechaniu kilku metrów zgasiłem silnik i spróbowałem ponownie i już tylko kręci i nie odpala.
Po przekopaniu wszystkich wątków o podobnej tematyce które znalazłem starałem się, niestety bez rezultatu, rozwiązać problem.
- Sprawdziłem wszystkie możliwe 3 kluczyki (kluczyk scyzoryk)
- Listwa wtryskowa dostaje paliwo, podczas kręcenia przy delikatnie popuszczonej śrubie
rozbryzg benzyny
- Stycznik w bagażniku po przekręceniu na zapłon pięknie cyka, słuchać jak pompka podaje
paliwo
Jedyny trop na jaki trafiłem to brak iskry, cewki dostają napięcie 12,3 V które podczas
kręcenia spada do około 10V.
Ponadto zauważyłem, ale nie jestem pewny czy to objaw który doszedł czy był już wcześniej, to w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon wentylator na chłodnicy na momencik się załącza , czas typu 0,5~1s. oraz elektronika na przepustnicy wydaje dziwny piskliwy dźwięk.
Jeśli któryś z kolegów miałby jakiś pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy to proszę o podpowiedź
wiskontii - 23 Lipiec 2017, 21:36
A jak kręci rozrusznik to jak zachowują się lamki w lusterku
marcus8202 - 23 Lipiec 2017, 22:17
Lampki nie dają żadnych sygnałów, nic się nie zapala podczas zamykania/otwierania, zresztą wydaje mi się że nigdy nie świeciły.
Nie wiem czy to istotne dla sprawy ale jakieś 3tyg. temu zmieniali mi czynnik w układzie klimatyzacji i nabili mi 30 barów, efekt był taki że silnik pracował w jakimś trybie ponoć awaryjnym i wentylator chłodnicy chodził non stop a po włączeniu klimatyzacji wchodził na 2 bieg. Dopiero po upuszczeniu czynnika problem znikł. Od tamtego czasu wydaje mi się że czasami przy włączonej klimatyzacji obroty na biegu jałowym miały tendencje do spadków prawie do zgaśnięcia.
wiskontii - 23 Lipiec 2017, 22:29
Cytat: |
Lampki nie dają żadnych sygnałów, nic się nie zapala podczas zamykania/otwierania, zresztą wydaje mi się że nigdy nie świeciły. |
To jak otwierasz pilotem czy z kluczyka
WTwoim polocie jest pestka ,po włozeniu pilota -klucza do stacji komunikuje sie z komputerem i po odblokowaniu mozna zapalic jak niema zgodnosci to nie zapalisz sprawdz pilota w srodku czy jest pestka --koło czerwonego
Rustyrose - 23 Lipiec 2017, 22:33
Otwierasz samochód z pilota czy z kluczyka?
marcus8202 - 23 Lipiec 2017, 22:40
Zawsze otwieram pilotem bez żadnych problemów odpalałem ale nigdy nie zwróciłem uwagi żeby przy tej czynności zapalały mi się kontrolki pod lusterkiem.
wiskontii - 23 Lipiec 2017, 22:47
marcus8202 napisał/a: | Z pilota |
Pilot kieruje tylko centralem ---mimo to przy otwieraniu zapala sie zielona dioda w lusterku ,przy zamykaniu czerwona ,.Dopiero jak włożysz go do stacji to pestka w środku--Embrion komunikuje się z komnpem
Tak to wygląda
jest w środku pilota może sie przesunoł
OzioramWAS - 23 Lipiec 2017, 22:48
fabryczny autoalarm czy sama centralka?
marcus8202 - 23 Lipiec 2017, 23:10
Rozebrałem najbardziej sfatygowany z trzech kluczyków. Pestka siedzi zaraz pod czerwoną obudową diody podczerwonej.
OzioramWAS - 24 Lipiec 2017, 10:12
ale jak alarmu nie ma to immo nie dziala?
a immo jakie komponenty odcina?
FSB3 czy starszy?
jak przez immo to z popychu odpali przeciez?
[ Dodano: 24 Lipiec 2017, 10:16 ]
ja mam inny pomysl.
moze rozrusznik sie konczy (tulejki lub cos przez co do krecenia potrzebuje wiecej energii) i przy kreceniu napiecie drastycznie spada?
[ Dodano: 24 Lipiec 2017, 10:18 ]
albo pop**** ci sie samochody i chcesz odjechac moim S202 gdzie w tym lublinie mieszkasz? moze jestesmy sasiadami:D
marcus8202 - 25 Lipiec 2017, 08:23
Sprawa rozwija się w ten sposób że czujnik położenia wału daje zerową oporność, dodatkowo gniazdo czujnika jest całe zaśniedziałe. Próba wyjęcia czujnika skończyła się niestety jego nadłamaniem i wydaje mi się że auto jednak skończy u mechanika.
Zobaczymy co z tego wyjdzie ...
[ Dodano: 29 Lipiec 2017, 09:17 ]
Czujnik położenia wału został wymieniony, co prawda 3 godziny zajęło wydłubanie starego ale się opłaciło.
Auto znowu pali na dotyk.
Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
|
|
|