To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - przeróbka 2.0 136km na 2.0 Kompressor

union909 - 29 Lipiec 2017, 19:04
Temat postu: przeróbka 2.0 136km na 2.0 Kompressor
Witam, mam pytanie odnośnie 2.0, czy byłoby możliwe wmontowanie do niego kompressora ?
Czy jest z tym dużo pracy, czy raczej silnik jest przystosowany pod taki zabieg?

kmtaxi - 29 Lipiec 2017, 22:12

Nie wiem co Ci doradzą, ale jak byś potrzebował jakieś graty, to po sprzedaży silnika został mi kompresor i inne elementy układu dolotowego, oraz sterownik silnika.
mariuszt0 - 29 Lipiec 2017, 22:35

Bezsensowne. Lepiej kupić zgnitka i swap zrobić
union909 - 30 Lipiec 2017, 02:20

A na mocowania 2.0 podejdzie bez zadnych przeróbek 2.0 kompressor ? Jeszcze lepiej gdyby udalo się wsadzić 2.3 K
mariuszt0 - 30 Lipiec 2017, 11:20

Bez problemu, tylko jak z manuala włożysz automat to musisz mieć inny wał. Zobacz do mnie do tematu, masz wszystko pokazane co jak wygląda
union909 - 30 Lipiec 2017, 11:39

kupowałbym sedana 2.0 136km , manual. To w przyszłości bez żadnego spawania wejdzie mi 2.3 K? I czy skrzynia wytrzyma czy też muszę przekładkę robić?
k4rol3k1989 - 30 Lipiec 2017, 12:05

Przy ewentualnym dołożeniu kompressora musisz wymienić alternator ponieważ ma inne mocowanie. Dodatkowo koło pasowa na drugi pasek. Jest to możliwe do zrobienia ale bym ni robił tego na oryginalnych gratach tylko dołożył większy intercooler, zawór BOV zamiast przepustnicy przy filtrze. Dodatkowo przy takim modzie musisz zaślepić jeden otwór w kompressorze wychodzący właśnie do przepustnicy upustowej.

Co do swapu na 2.3 to jak najbardziej bo ten silnik jest wzmacniany. Ale co do skrzyni to jest mało 2.3 z manualem.

union909 - 30 Lipiec 2017, 12:14

jeśli nie trzeba jakoś mocno ingerować w mocowania silnika i skrzyni to wolałbym zrobić swapa.
dlatego interesuje mnie czy silnik 2.3 wejdzie bez problemu i czy skrzynia z 2.0 wytrzyma 2.3 kompressor :) . ewentualnie jakie zabiegi musiałbym zrobić żeby to spasować :)

mariuszt0 - 30 Lipiec 2017, 12:19

Ja z CDI na 2.3k zrobiłem swap za nie całe 3k, ale musiałem zmieniać wszystko, u Ciebie będzie łatwiej ;)
union909 - 30 Lipiec 2017, 13:57

Dalej nie wiem czy skrzynie jak i układ napędowy też uwzględniać w tym swapie. :)
Traktorek98 - 4 Sierpień 2017, 21:52

Też interesuje mnie ten temat. Mam 2.3 i możliwość kupna kompresora, przepływie, kompletny dolot, sterownik silnika, intercoolerem, łapę kompresora itd za 900zl, warto? Będę chciał założyć BOV. Może warto dać większy intercoolerem? Jest na olx.pl firma która zmienia przełożenie kompresora tak że daje większe ciśnienie doładowania. Co o tym sądzicie? Czy o niczym nie zapomniałem?
mariuszt0 - 4 Sierpień 2017, 22:08

Traktorek98, zapomniałeś o odprężeniu głowicy i chłodzeniu tloka
Traktorek98 - 4 Sierpień 2017, 22:34

Nie dokonca rozumiem. Jakie chłodzenie tłoka? Odprężenie głowicy przez ode w pokrywie głowicy?
mariuszt0 - 5 Sierpień 2017, 00:35

To nawet się nie bierz za takie rzeczy. Po prostu nie warto skoro za pare groszy można kupić silnik z fabrycznym kompressorem
union909 - 29 Wrzesień 2017, 00:03

Troszkę odgrzeję. Czy z 2.0 wolnossącego cały osprzęt tj. Kolektory, wtryski, alternator itp. Będzie pasować do 2.0 albo 2.3 kompressor?
Interesuje mnie też czy skrzynia i mechanizm różnicowy wytrzymają ten "przyrost mocy"



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group