To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Jak zamontować poprawnie napinacz łańcucha?

ŁukiTruki - 2 Sierpień 2017, 22:42
Temat postu: Jak zamontować poprawnie napinacz łańcucha?
Witam,

Poczytałem temat Camela o wymianie uszczelki pod głowicą i nie było tam jasno napisane jak wmontować napinacz. Czytałem też inne tematy o urwanych wałkach. Padało tam tylko " źle zamontowany napinacz był powodem urwanego wałka" i "fachowiec od mercedesa dobrze poskładał napinacz i wszystko grało". Jak się dobrze składa napinacz?

Silnik to 2.2D. Napinacz musi być napełniony olejem(wtedy jest twardy), czy taki pustawy (miekki)?


Wkręcam go kluczem 32?

Niby prosta sprawa ale jak czytałem o mechanikach którzy źle zamontowali napinacz co skutkowało połamaniem wałka rozrządu to aż mnie skręca.

mariuszt0 - 3 Sierpień 2017, 09:29

ŁukiTruki, wykręcasz cały napinacz, później rozbierasz go na elementy pierwsze. Później wkrecasz sam korpus na nowej podkladce do silnika i pakujesz dopiero wszystkie bebechy od tyłu. Jak chcesz to wieczorem mogę podesłać schemat ;)
Kacper - 3 Sierpień 2017, 09:48

Znalazłem takie coś.
Może się do czegoś przyda;)

1) https://www.fotosik.pl/zdjecie/8aa61b4e10f127b7
2) https://www.fotosik.pl/zdjecie/e1d9d63d2b983f6e
3) https://www.fotosik.pl/zdjecie/5e9a5db3b4d78cd8


Powodzenia i pozdrawiam.

perzu126 - 3 Sierpień 2017, 13:13

Nie radzę rozbierać napinacz w dieslu! Inaczej niz w benzynie jego rozebranie spowoduje, że może przestać właściwie działać. O tyle dobrze, że będzie za słabo napinał łańcuch. Także wykręcamy w całości z głowicy i robimy test olejowy.
mariuszt0 - 3 Sierpień 2017, 15:15

Bebechy do napinacza w ASO MB kosztują 35 PLN
ŁukiTruki - 3 Sierpień 2017, 20:00

Mój napinacz to po napełnieniu olejem nie daje się wcisnąć, nawet jak dociskam go masą ciała to nawet nie drgnął. A na podesłanych fotkach piszą, że ma się wciskać pod "dużą siłą". Próbować na imadle?
perzu126 - 3 Sierpień 2017, 20:19

Nie wciskaj na siłę. Jeśli pompując stopniowo twardnieje tzn, że jest jak najbardziej w porządku i nie ma sensu go rozbierać. Załóż do silnika i ciesz się jazdą. Będzie ok. Jeśli napinacz nie będzie działał dobrze, to i tak nieznacznie łańcuch napnie sprężyna. Do tego zmieni się praca silnika.
ŁukiTruki - 8 Sierpień 2017, 14:59

Napinacz napełniony i wmontowany. Najwidoczniej nie jest to taka prosta sprawa typu wyjmij i włóż, bo wałek pękł a na kole zębatym otwory od śrub ostro się zniekształciły.

Mogę polecić metodę na sprawdzenie tłoka w GMP. Dociskanie pierwszego popychacza i krecenie kołem. Gdy popychacz wypycha to oznacza, że tłok idzie w górę. Ja tak zrobiłem. Ku mojemu zdziwieniu GMP miałem o wiele dalej za znakiem OT. Zrobiłem swój znak. Bardzo mnie to dziwiło. No ale dobra. Zmontowałem wszystko i odpaliłem auto. Super fajnie chodziło. Zero dymu. A męczyłem się z tym bardzo długo. No aż pekł ten wałek:/

Pekł, słychać było BUUM. No to trzeba głowice zwalić i sprawdzić co się porobiło. Tłoki całe, mój znak GMP jest w dobrym miejscu. Zawory wyglądają na niezniszczone. Jednak jedna sprężyna od zawórów (wydechowy na drugim cylindrze) jest o kilka mm niższa niż pozostałe.

Macie jakiś sposób na sprawdzenie tych zaworów?

Napinacz to zło.

mariuszt0 - 8 Sierpień 2017, 15:19

ŁukiTruki, a rozebrałeś cały napinacz na elementy pierwsze i poskładałeś od nowa z korpusem wkreconym w silnik? Bo coś mi się wydaje że wycisnąłeś tylko olej i wio z powrotem do silnika
perzu126 - 8 Sierpień 2017, 22:42

Kręcisz wałem i patrzysz jak zachowują się zawory. Kiedy zamknięte są na 1 cylindrze plus znaki na kołach wałków się zgrywają to wiesz, że masz GMP na 1cylindrze. I do tego zaznaczasz na pompie i na wale.
Z tym napinaczem to w instrukcji jest napisane, że wykrecasz i wkrecasz w całości. Myślę, że coś źle ustawiłeś.

ŁukiTruki - 17 Sierpień 2017, 10:52

Wiecie co? Chyba niedokręciłem dobrz koła zębatego od łańcucha do koła zębatego wałka rozrządu. Stwierdziłem to po tym, bo śruby od tego koła są zcięte, a otwory od śrub nie są okrągłe tylko eliptyczne. Tak się wyrobiły. Było minęło. Trzeba naprawić błąd.

Pytanie do Was:
Jak rozpoznać czy mam przekrzywione korbowody bez ich wyciągania? Każdy tłok równo pracuje. Są na tej samej wysokości (w sensie 1, 4 i 2, 3).

Zawory mam walnięte (wymontowana głowica a część zaworów jest otwarta).

Orientacyjnie pytałem o koszt wymiany silnika. Mechanik powiedział mi takie coś: "wymiana silnika to będzie jakieś 1000zł, bo w dieslach w pompie(wewnątrz pompy) jest immobilajzer i dużo roboty przy tym. Każda pompa jest przypisana do danego silnika.".


osobiście rozkładałem pompę i żadnych cudów tam nie ma, a kaseta od pompy jest w innym miejscu.
Głupoty gadał czy ma racje?

perzu126 - 17 Sierpień 2017, 16:17

Mam wrażenie, że nie do końca ogarniasz tego co robisz.
Pompa nie jest przypisana do silnika- przecież w silniku nie masz żadnego chipa, który czytała by pompa :mrgreen:
ŁukiTruki napisał/a:
Zawory mam walnięte (wymontowana głowica a część zaworów jest otwarta).

Chłopie, zawieź tę głowicę do kogoś, kto je robi i nic więcej nie tykaj.
ŁukiTruki napisał/a:
Jak rozpoznać czy mam przekrzywione korbowody bez ich wyciągania?

A są ślady na tłoku od uderzenia zaworu?

Raczej sobie odpowiedziałeś na to pytanie
ŁukiTruki napisał/a:
Każdy tłok równo pracuje. Są na tej samej wysokości (w sensie 1, 4 i 2, 3).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group