To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Mercedes 2.2D - falowanie obrotów jałowych

perzu126 - 26 Wrzesień 2017, 07:15

Napisz do Mariuszat0 niech zobaczy w Star finder co to jest Y23/2r2
wiskontii - 26 Wrzesień 2017, 09:29

tu jest regilacjia ten waski otwór

mariuszt0 - 26 Wrzesień 2017, 12:45

Nie mam wgl pozycji zaczynającej się od Y23 (są 22 i 24)
Puzel - 26 Wrzesień 2017, 13:52

z każdym odpaleniem jest coraz gorzej, EDC wywala na "dzień dobry" po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok. Obroty jałowe po rozgrzaniu falują już praktycznie cały czas. Nie wiem gdzie szukać pomocy, u mnie w mieście nikt tego nie ogarnie. Wpakowałem w ten problem do tej pory z 1,5tys wraz z robocizną mechaników i nie przyniosło to żadnych efektów. Już mi chodzi po głowie jechać do ASO Mercedesa w moim mieście, ale jak pomyślę o koszcie usługi + fakt że już nie od jednej osoby słyszałem że pracują tam gówno nie fachowcy to jakoś sceptycznie podchodzę do tego pomysłu

Dzisiaj na próbę podmieniłem potencjometr gazu, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym, zawór podciśnieniowy sterujący EGR, kolejne pieniądze wydane i bez efektu...

Pod tym linkiem zdjęcie błędów z komputera diagnostycznego:
https://zapodaj.net/22a428788e860.jpg.html

perzu126 - 26 Wrzesień 2017, 19:48

Na tym laptopie powinien być program Wis i w nim znajdziesz podpowiedzi apropos usterek w układzie Lucas. Trzeba troszkę poszperać, ale idzie znaleźć.
Puzel - 26 Wrzesień 2017, 19:54

Czy reference resistor to nie będzie czujnik dawkowania paliwa w pompie?
perzu126 - 26 Wrzesień 2017, 19:56

Wg Wis Y23 to zawór nastawny. Daj maila to wyśle Ci kilka fotek.
Puzel - 28 Wrzesień 2017, 16:33

Generalnie to sprawdziłem chyba wszystko co możliwe. Przedwczoraj gdy już zaczął robić sie dramat to zauważyłem, że zaczęło ostro bąblować w wężyku między filtrem paliwa a pompą. EDC właściwie zapala się przy każdym rozruchu. Sprawdziłem filtr paliwa był w połowie pusty, dodatkowo była uszkodzona wewnętrzna uszczelka przez którą przechodzi śruba dokręcająca filtr, wymieniłem, dolałem ropy przez wężyk do pompy niestety nic to nie dało. Dziś dla pewności podłączyłem bezpośrednio zewnętrzny zbiornik paliwa, również nie dało to rezultatów

Wychodzi na to że jednak pompa.Dziwne jest to, że na wymienionej pompie raptem po 3 tys km wystąpiły dokładnie te same objawy. Nie sprawdziłem/podmieniłem chyba tylko modułu, czujnika obrotomierza, i jednego zaworka podciśnieniowego który kryje się w okolicach modułu z którego wychodzi wężyk do egr i do czarnego zaworka podciśnieniowego obok puszki filtra powietrza

Sprawdzone/podnienione były:
- czujnik położenia wału
- czujnik temperatury powietrza zasysanego
- zaworek podciśnieniowy obok puszki filtra powietrza
- zaworek podcinienia kolektora dolotowego
- wtryski
- wymienione uszczelki pod wtrykami
- czyszczony egr, cały kolektor dolotowy, wymienione uszczelki pod kolektorem
- podgrzewacz paliwa, wymieniony wąż paliwowy do podgrzewacza paliwa (założony zaworek zwrotny)
- wymienione cztery oringi na przeźroczystych przewodach podgrzewacz-filtr-pompa
- zaślepiony EGR
- filtr paliwa
- potencjometr gazu

https://drive.google.com/open?id=0B63P3bfBO_m4aG1EZXVpdy1hSHc

perzu126 - 28 Wrzesień 2017, 19:22

A może to nie pompa? Albo jeśli pompa to jest mechanicznie uszkodzona w środku. Spróbował bym ją wyjąć i rozłożyć na części.

[ Dodano: 28 Wrzesień 2017, 21:51 ]
W sumie najlepiej i taniej wyjdzie kupić silnik 2,5d :wink: Jeśli stan blacharski jest w porządku.

Puzel - 2 Październik 2017, 10:18

Udało mi się ustalić, że Reference Resistor to będzie czujnik położenia (wirnika?), jedna i druga pompa cierpi na tą samą chorobę.
Nadal nie wiem który to element: Air Pressure Sensor

Pytanie teraz takie gdzie mogę kupić ten czujnik położenia? Jestem świadom tego, że jest drogi ale z autem nie zamierzam się rozstawać to i jestem w stanie ponieść ten koszt. Przeszukując internet znalazłem teorie że ten czujnik trzeba jakoś programować a są to w stanie zrobić wyłącznie w Gdańsku. Znalazłem gdzieś opinię, że pompa pierwszego typu nie potrzebuje tego zabiegu, sądzę że chodzi o pompę na długim kablu, tylko jak je rozróżnić (zauważyłem że występują pompy Lucas oraz Delphi).

Swap ani przeróbka na pompę Bosch nie wchodzi w grę. Samochód utrzymany jest w oryginale, bezwypadkowy, bez przygód, z pewną historią, pewnym przebiegiem, nie chcę robić sobię kundla, nie tędy droga...

Daniel - 2 Październik 2017, 11:45

Puzel, dam Tobie dobrą radę - odstaw ten samochód do kogoś kto się zna.


Puzel napisał/a:
Samochód utrzymany jest w oryginale, bezwypadkowy, bez przygód, z pewną historią, pewnym przebiegiem



i trzymaj się tego:

Puzel napisał/a:
nie chcę robić sobię kundla

perzu126 - 2 Październik 2017, 15:55

Chodzi o kabel wychodzący z pompy: w zasadzie jego wtyczkę. Albo jest długi albo krótki. Mam jeszcze jeden trop. Bo w Wis piszą o sprawdzeniu rezystancji właśnie na wtyczce. Może tu jest problem?
Daniel - 2 Październik 2017, 16:47

perzu126 napisał/a:
Może tu jest problem?



Myślę, że problem tkwi zupełnie gdzie indziej :!:

perzu126 - 2 Październik 2017, 17:24

Niestety, ale brak Vin utrudnia mi wyszukanie informacji.
Poza tym jak pisałem, nr 08, 10 to nie nr błędów. Sprawdziliscie na Sd nie to. Błąd na Lucasie to np P1221 i to właśnie błąd czujnika położenia wałka rozdzielacza Y23/2y2, gdzie y23 oznaczenie pompy. Reszta informacji na maila.

[ Dodano: 2 Październik 2017, 20:37 ]
Dodam jeszcze, że najwięcej błędów przy Lucasie mają wersje z szyna Can, czyli po małym lifcie. Dotycza głównie instalacji a nie samej pompie. Tych stricte z samą pompą jest kilka, więc dotyczą właśnie Ciebie. Ale bez Vin niewiele mogę powiedzieć. Może sprawdź komputer sterujący?

Puzel - 3 Październik 2017, 16:37

Dzięki Perzu126 za za zdjęcia wysłane na e-mail, niestety nie wiem jak dokonać pomiarów aby sprawdzić ten czujnik.
Moje auto jest z początku 1994r pompa lucas na długim kablu. VIN: WDB2021211F060686

Znalazłem wskazówki na elektrodzie jaki pomierzyć czujniki w pompie:
http://www.elektroda.pl/r...1017896-60.html

PIN 6-19 Czujnik temp paliwa 2800 Ohm
PIN 6-9 Czujnik położenia wirnika 47-57 Ohm
PIN 6-18 Czujnik położenia pierścienia krzywki 45-55 Ohm
PIN 42-47/41-47 Zaworki dawki paliwa 25-35 Ohm
PIN 43-47 Zawór elektromagnetyczny początku wtrysku 25-35 Ohm
PIN 38-47 Zawór STOPU 1-2 Ohm



u mnie były następujace wartości:

PIN 6-19 2,71 KΩ
PIN 6-9 55 Ω
PIN 6-18 51Ω
PIN 42-47/41-47 30,4Ω/31,2Ω
PIN 43-47 31,2Ω
PIN 38-47 1,6Ω
POMIAR PIN 2-3 we wtyczce od pompy 236Ω


więc wedle pomiarów wydaje mi się że wszystko ok, dodatkowo spryskałem kostkę od wtyczki pompy KontaktSprayem ponieważ była jakaś brudna, tłusta, pomyrdałem kablami od instalacji biegnącymi do modułu, odpaliłem pojazd, przejechałem się i jak na razie ... jest wszystko ok

nie mówię jeszcze hop, muszę potestować jeszcze trochę to auto ale na chwilę obecną wygląda to tak jakby objawy ustały.

Daniel gdyby to było takie proste odstawić do kogoś samochód kto się zna, jeździłem po kilku polecanych mechanikach (zarówno tych z renomą, tych od mercedesów, jak i polecanych przez znajomych) i każdy twierdził, że to na pewno pompa, że naprawy się nie podejmie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group