To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Uszczelka pod drzwiami - jak zdjąć?

Dudek13 - 14 Październik 2017, 19:20
Temat postu: Uszczelka pod drzwiami - jak zdjąć?
Witam.
Staram się zabezpieczyć autko przed korozją i mam dość spory problem z rdzą.
Miałem dwa pęcherze po oby dwu stronach na rantach drzwi tylnych.
Dziś je szlifowałem papierem ściernym i doszedłem do takiego stanu (foty)
http://pokazywarka.pl/09jixh/
Rdza wyrządziła spore szkody, w drzwiach są aż dziurki od rdzy i bardzo ciężko to oczyścić.
Pytanie 1. Ktoś tak miał? Jakieś rady jak to dobrze zrobić?
Pytanie 2. Jak zdjąć by nie zepsuć uszczelek pod drzwiami? Tam są jakieś kołki? To jest jednorazowe? Wypiąć, czy wysunąć uszczelkę na tych kołkach? Musze tam oczyścić a później nałożyć coś antykorozyjnego,podkłady szpachle i lakier.

oliva - 14 Październik 2017, 21:01

Pyt 2:Podważasz do dołu z wyczuciem, jest na wcisk.
Tu masz pokazane na jakich spinkach jest ta listwa.
http://www.redmars.pl/pro...0-do-09-99.html

Dudek13 - 14 Październik 2017, 21:25

lekko powiadasz... od 97' nikt tego nie ściągał... już słyszę trzaskające kołki
Prawie 150 zł... Jezu

Dzięki, leci "pomógł"

Pozostaje szorować dalej korozje.

oliva - 14 Październik 2017, 21:33

Dudek13 napisał/a:
od 97' nikt tego nie ściągał

Te białe spinki ze zdjęcia powinny zostać w drzwiach. Jak wyjdą razem z listwą to trzeba je
zdjąć podważając z obu stron i wcisnąć w otwory w drzwiach przed założeniem listwy.

Dudek13 - 14 Październik 2017, 22:40

czyli mam listwę wysunąć (pociągnąć w prawo lub lewo ) czy pociągnąć w dół by wyskoczyła z spinek?
oliva - 15 Październik 2017, 10:03

Tylko w dół :wink:
Dudek13 - 15 Październik 2017, 10:39

Dobrze,tak zrobię.

A coś na te wżery od rdzy? spryskać to czymś czy szlifować aż znade blachę na 0 ? Tyle że będzie wtedy dość cieńka w tym miejscu, a juz wydaje się cieńsza i to o wiele jak palce przejadę?

kubus838 - 15 Październik 2017, 13:24

Dudek13 napisał/a:
Dobrze,tak zrobię.

A coś na te wżery od rdzy? spryskać to czymś czy szlifować aż znade blachę na 0 ? Tyle że będzie wtedy dość cieńka w tym miejscu, a juz wydaje się cieńsza i to o wiele jak palce przejadę?


Witam

Dokładnie maiłem to samo na wszystkich drzwiach.

Szarpnij mocno za te listwy. Te listwy trzymają się na plastikowych kolkach w takich plastikowych tulejkach. Jeżeli któreś z tych kołków i tulejek uszkodzisz to można to kupić w sklepie za 10zł 10 sztuk. Te czarne kołki wysuwa się z listwy.

Te ślady korozji musisz koniecznie usunąć. Możesz to robić np szczotką drucianą na szlifierce kątowej. Możesz tez użyć pistoletu do piaskowania pod warunkiem, że masz sprężarkę z dużym zbiornikiem. Niestety te elementy które już przerdzewiały trzeba załatać przy pomocy migomatu i blachy. Aby pomalować/szpachlować blacha musi być idealnie czysta. Jeżeli blacha tak jak u Ciebie będzie miał jeszcze plamy korozji to za pół roku rdza wyjdzie ze zdwojoną siłą. Jak wszystko będziesz miał już przygotowane to najpierw pomaluj blachę podkładem epoksydowym i dopiero szpachluj. Pomimo tego jednak podkład epoksydowy ciągnie wodę to najpierw pomaluj podkładem, za szpachluj, dotrzyj i dopiero kolor oraz połysk. Ważne jest abyś miejsc malowanych epoksydem nie wystawiał na działanie wody. Jeżeli już epoksyd pomalujesz kolorem i bezbarwnym wtedy zamykasz dostęp wilgoci do podkładu i blachy i już takie elementy mogą być wystawiane na różne warunki pogodowe - deszcz, błoto pośniegowe.

Jak już będziesz miał wszystko pomalowane to czas na montaż listew. Do tego musisz kupić tzw. masę uszczelniającą. Ona jest sprzedawana w takich pojemnikach jak silikon. Na dole drzwi rozkładasz masę i na wcisk montujesz listwy. Po dwunastu godzinach masa przyschnie i już nie dopuści wody w szczelinę miedzy listwą i drzwiami. Ale żeby nie było zbyt łatwo to zdejmij listwy boczne z drzwi i przez te otwory do środka wlej "płyn zabezpieczający do profili zamkniętych na bazie wosku". Już żebyś się nie martwił to napisze, że drzwi nie trzeba rozbierać bo ten płyn sprzedawany jest w sprayu z taką długą rurką pilotem - koszt 16zł.


robert

Dudek13 - 15 Październik 2017, 17:35

Cytat:
Te ślady korozji musisz koniecznie usunąć. Możesz to robić np szczotką drucianą na szlifierce kątowej. Możesz tez użyć pistoletu do piaskowania pod warunkiem, że masz sprężarkę z dużym zbiornikiem. Niestety te elementy które już przerdzewiały trzeba załatać przy pomocy migomatu i blachy. Aby pomalować/szpachlować blacha musi być idealnie czysta. Jeżeli blacha tak jak u Ciebie będzie miał jeszcze plamy korozji to za pół roku rdza wyjdzie ze zdwojoną siłą. Jak wszystko będziesz miał już przygotowane to najpierw pomaluj blachę podkładem epoksydowym i dopiero szpachluj. Pomimo tego jednak podkład epoksydowy ciągnie wodę to najpierw pomaluj podkładem, za szpachluj, dotrzyj i dopiero kolor oraz połysk. Ważne jest abyś miejsc malowanych epoksydem nie wystawiał na działanie wody. Jeżeli już epoksyd pomalujesz kolorem i bezbarwnym wtedy zamykasz dostęp wilgoci do podkładu i blachy i już takie elementy mogą być wystawiane na różne warunki pogodowe - deszcz, błoto pośniegowe.


Witam.
Dziś dalsze prace nad rdzą w drzwiach.
Szlifowałem dalej ostatnie miejsca oraz kolejne które wykryłem.
Robiłem to czym mam więc papier ścierny różnej gradacji i heja.
Ciężko, bo paru miejsc nie doczyściłem do końca bo nie dało rady.
http://pokazywarka.pl/gc64q3/
Po szlifowane miejsca przesmarowałem preparatem antykorozyjnym : Cortanin F
http://pokazywarka.pl/t7lo9o/
Chciałem od razu położyć podkład ale to była by daremna robota.
Poczekam dzień , dwa i jak będzie pogoda w wtorek dalsze prace.
To co napisał Kubus 838, w takiej kolejności?
1. Coś antykorozyjnego
2. Podkład zwykły.
3. Podkład epoksydowy.
4. Szpachla.
5. Podkład przed malowaniem.
6. Malowanie Kolorem i bezbarwny.

Gdy szukałem jeszcze śladów korozji , odczepiłem listwy na tylnych nadkolach.
Niestety z jednej strony pękł mi biały zatrzask (foto)
http://pokazywarka.pl/gvzpxh/
Dokupię coś takiego?

kubus838 - 15 Październik 2017, 18:13

Te zatrzaski dokupisz bez problemu - w paczce 5szt chyba 7,5zł. Ja swoje tez połamałem.

Jak już to ten cortanin jak pamiętam maluje się kilka razy. Wysycha chyba parę godzin i trzeba przeszlifować. A z tych przykrych rzeczy to napisze, że nic Ci to nie da. Wiem to z praktyki - musiałem wszystko zdzierać i malować od nowa. Po mimo tego, że wszyscy zachwalali takie farby to u mnie po pół roku i tak rdza wyszła w tych samych miejscach. A nawet w nie których blacha już przerdzewiała na wylot. Na te ogniska rdzy użyj jednak szlifierki i szczotki drucianej na szlifierkę - szybciej i skuteczniej

Jeżeli chcesz pojeździć tym autem to rdze wyczyść do zera a później pomaluj tak jak napisałeś, bez żadnych złotych farb na rdze. Oczywiście opuść punt 1 i 2. Po wyczyszczeniu zacznij od punktu 3 - podkład epoksydowy maluj na czysta blachę 2 lub 3 warstwy potem możesz nawet szpachlować. Niestety na rdze innej opcji nie ma - po prostu trzeba ją zlikwidować mechanicznie. Blacha nie może być "zakażona" bo nawet jak pomalujesz to i tak będzie rdzewiała po mimo tego, że nie ma dostępu powietrza.

robert

Doom - 25 Luty 2018, 16:12

Z tego co pamiętam cortanianu nie stosuje sie na czystą blache, stosuje się go na blachę która jest przeszlifowana z usunięta luźna rdzą. Cortanian łączy się z rdzą i tworzy powłokę antykorozyjną, z czystej blachy zjedzie. Na czystą - wyszlifowana blachę kładzie się podkład epoksydowy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group