To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Pomoc w zakupie auta (porady) - Poszukiwania w203/w209

WoleMerce - 30 Listopad 2017, 21:28

Zwyczajnie Hyundai, KIA itd stają się zwyczajnie markami premium. To samo co Renault Talisman itd. Odpowiednik Passata cena E klasy ale robi kvrwa mega robotę na mieście i osób chętnych na nie nie brakuje, chociaz głównie to samochody flotowe.

Niestety to nie te czasy że liczy się tylko BMW AUDI i MERCEDES teraz każdy każdemu depcze po piętach, mówię oczywiście o nowych samochodach nie tych w zasięgu polaków rzędu 15-10 lat. Tutaj różnica jest oczywiście widoczna.

Obecnie jak by zamienić znaczki samochodom to i tak by się nikt nie połapał :roll: to już nie te czasy gdzie wrażenie robiło TV w samochodzie itd.

perzu126 - 30 Listopad 2017, 21:30

Jak mówił w jakimś wywiadzie wspomniany Piotr Frankowski, Skody mają lepiej zestrojone zawieszenie od VW. W Skodzie są jeszcze starzy, grubi Czesi jedzący knedliki, Ci sami którzy projektowali Skody 105, które jakoś trzymały sie w zakrętach.
Muciek - 30 Listopad 2017, 21:49

Pewnie, że depczą po piętach ale bez urazy dla nikogo dla mnie zawsze Hyundai pozostanie Hyundaiem, Kia - Kią itd i cokolwiek by do tych aut nie włożyć premium nigdy nie będą. To tak jak np. Golf GTI - no fajnie, że kręci dobre czasy i może startować ze stajnią AMG, M-Performance na kresce ale to wciąż będzie tylko Golf dla mnie. No i przede wszystkim co idzie w szeregu za technologią i gonieniem marek Premium? Pieniądze. Kiedyś te wszystkie Japońskie, Koreańskie marki odznaczały się tym, że były relatywnie trwałe za bardzo małe pieniądze. Dzisiaj jak patrzę na Stingera, który ZACZYNA SIĘ od 150tyś. zł. to mało z krzesła nie spadłem. Zdecydowanie te pieniądze przeznaczyłbym na inne auto. Trochę tak jest nawet z Alfą Romeo Giulią - jeździłem przedpremierowo półtora roku temu i naprawdę świetne auto, ale fajnie wyposażona wersja kosztuje 220-250tyś. zł nie wspominając o QV. Za te pieniądze wolałbym tak samo wyposażoną W205'kę albo F30kę i podejrzewam, że nie tylko ja. Wszyscy się zachwycają chociażby sukcesem odniesionym przez 159, ale nie zapominajmy, że pomijając, że to naprawdę bardzo udane, dobrze wyposażone z mega stylistyką auto to cena była na poziomie Opla Insignii czy Toyoty Avensis itd. dlatego to auto było pożądane i cenione.
perzu126 - 30 Listopad 2017, 21:54

Muciek, kiedyś koreańskie były byle jakie i tanie. Mechanika solidna, ale wygląd i wykończenie tandeta. VW były lepsze i droższe i każdy narzekał że przepłacone. Dzis koreańczyki wyglądają naprawdę dobrze i są też nieźle wykonane. Ale nic za darmo. Cenowo to już prawie pułap VW. A Alfa to w ogóle zrobiła z siebie klasę premium i kasują jak za premium. Dodam również, że w latach 80 zarówno Audi jak i BMW nie były postrzegane jako luksusowe... Żeby nikogo nie obrazić- gimby nie znajo :mrgreen:
Muciek - 30 Listopad 2017, 22:07

perzu126, czy ja wiem czy kiedyś nie było luksusowe? Wydaje mi się, że bardziej nawet niż teraz. Zwłaszcza w czasach gdzie na polskich drogach jeździły głównie auta FSO. Ja z kolei uważam, że teraz nie ma aut luksusowych. Są takie, które przyjęły się jako salony na kółkach ale żeby zrobić naprawdę wrażenie to trzeba by wylądować helikopterem, bo wszystkiego mamy pod dostatkiem i się już nam opatrzyło. Czasy się zmieniają, wszystko pędzi, coraz mniej nas zachwyca. Przykład chociażby Passata. Jak wchodziło nowe B6 to jak się pierwsze pojawiły na ulicy to naprawdę było WOW, dzisiaj nowy Passat? Aha, no fajnie - jest. Pamiętam też jak właśnie tata kiedyś opowiadał jak na ulicach jeździły tylko duże i małe Fiaty, a dziadek sprowadził z Niemiec Audi 80 albo 100 już nie pamiętam to wtedy naprawdę ludzie zbierali szczęki z ziemii, bo coś takiego większość mogła zobaczyć na plakatach albo w gumach Turbo :mrgreen:
WoleMerce - 30 Listopad 2017, 22:18

Nie były. Audi było luksusową odmianą VW. Na rynek premium nieśmiało zaczęło się wbijać V8 a dopiero później już A8.

BMW był samochodem ze sportowym zacięciem i faktycznie takim był na owe czasy.

Mercedes był zwyczajną kanapą.

perzu126 - 30 Listopad 2017, 22:39

Muciek, Audi to tak naprawdę firma wykreowana na ekskluzywną pod koniec lat 80 przez Piecha. Wysoka jakośc wykonania miała sprawić, że klienci zaczną postrzegać auta Audi jako solidne. Poza tym Audi to tak naprawdę zlepek 4 kiepskich Niemieckich firm, stąd 4pierścienie. Firma nie ma tak bogatych tradycji jak Mercedes, który zawsze był luksusowy i drogi. To już BMW jest bogatsza firmą w tradycję, chociaż w latach 80 to były po prostu dobre, sportowe sedany. Dla Mercedesa żadna konkurencja.
Muciek napisał/a:
Pamiętam też jak właśnie tata kiedyś opowiadał jak na ulicach jeździły tylko duże i małe Fiaty, a dziadek sprowadził z Niemiec Audi 80 albo 100 już nie pamiętam to wtedy naprawdę ludzie zbierali szczęki z ziemii,

Wtedy wszystko było lepsze od radzieckich złomów, dużych i małych Fiatów czy Polonezów :wink:

WoleMerce - 30 Listopad 2017, 23:11

Tak jak napisałem
BMW było ze sportowym zacięciem a Mercedes był kanapą.
Mowa oczywiście o samochodach tak do połowy lat 80. Bo wtedy Mercedes stwierdził że powolne kanapy są nudne, a klienci czasem oczekują czegoś innego.

Historia historią, ja jak bym miał zmieniać Mercedesa to kierował bym się ku Audi. BMW nie przemawia do mnie wcale.

Chociaż Pejtonem od VW to bym nie pogardził :roll: :roll:
Bo znowu biorąc wielkość grupy VW to chyba jest nie do przebicia.

Karol82 - 30 Listopad 2017, 23:37

No ładnie widzę porady udzielacie Michałowi :mrgreen:
Muciek, jak tam idzie budowa salonu AMG ? :D :D

Muciek - 30 Listopad 2017, 23:47

Karol82, powoli do przodu a jak :lol: :lol:
marcinns1991 - 1 Grudzień 2017, 13:59

ale gdyby każdy jeździł bmw lub mercedesem to świat byłby nudny :mrgreen: co do stingera, wolałbym go od jakiegoś audi czy mercedesa których na mieście jest masa, a mieszkam w małym mieście, za to taki stinger to na pewno byłby unikatem na mieście jak mustang corvette itp ;) co do optimy też jakoś ich mało w porównaniu do passatów czy innych aut tej klasy, po prostu ludzie przyzwyczaili się do Tdi :D ja osobiście wybrałbym teraz KIE zamiast jakiegoś passata czy avensisa
Pyra - 1 Grudzień 2017, 21:10

Witam
perzu126 napisał/a:
Poza tym Audi to tak naprawdę zlepek 4 kiepskich Niemieckich firm, stąd 4pierścienie.

Że zacytuję: "Historia marki Audi sięga 14 listopada 1899, kiedy to August Horch wraz z Carlem Benzem założył w Kolonii przedsiębiorstwo o nazwie Horch, produkujące luksusowe samochody osobowe". Więc początki mieli obiecujące...

Co do tematu W203, to dziś się dowiedziałem (auto odstawione wczoraj, na serwis B, wymianę tylnych amorów i sprawdzenie wtryskiwaczy), że wszystkie wtryskiwacze mają walnięte końcówki (360kkm), samochód już jakiś czas dymił.
A ogólnie, to poza znanymi kłopotami z wyświetlaczami LCD, to raczej standardowe usterki, jak na auto w wieku 15 lat i z takim przebiegiem, ułamany przewód od poduszki w drzwiach kierowcy, wahacze, drążki kierownicze...

Pozdrawiam

perzu126 - 6 Grudzień 2017, 13:43

Pyra, masz rację. Później sie zwolnil z Daimlera, bo sie nie dogadywal. Chyba założył własną marke Horch, do której z biegiem czasu również nie miał praw. Ostatecznie założył nowe przedsiębiorstwo o nazwie Audi, które po łacinie oznacza to samo co Horch z niemieckiego :mrgreen: Ale to dalej nie było to samo Audi co dziś :wink:
perzu126 - 9 Grudzień 2017, 17:02

A propos Audi, tu jest fajnie historia marki opisana
http://piotrfrankowski.na...haj-geneza-audi

MICHAL200 - 29 Grudzień 2017, 23:25

Po nowym roku jade na przeglad do ASO z tym egzemplarzem.
https://www.otomoto.pl/of...e-ID6yZIgb.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group