To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Spadające Obroty Po Ponownym Odpaleniu

Rustyrose - 30 Grudzień 2017, 13:33

A jak kwestia przepływomierza? I jeszcze pytanie... kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
asziatko - 30 Grudzień 2017, 13:41

Rustyrose, filt paliwa dokładnie wymieniałem w dniu 27 lipca 2016 roku, co też zachodziło podejrzenie z racji że jak długo MB kręci na ciepłym silniku że może to być filtr paliwa, ale okazało się że nie.

Odnośnie przepływomierza - masz na myśli ten czujnik



Zdjęcie Podglądowe z Sieci

?. Tego nigdy odkąd mam MB nie zmieniałem.

Rustyrose - 30 Grudzień 2017, 13:48

O takie coś mi chodzi


Zdj. poglądowe z sieci

Możliwe że będę dziś u ojca, a on ma w202 1.8 to spojrzę gdzie to u niego tam siedzi.

Skoro filtr paliwa jest ok, to jeszcze mi tu chodzi po głowie, chociaż nie wiem czy w benzyniakach taki problem zachodzi w ogóle. Paliwo Ci się nie cofa czasem?

asziatko - 30 Grudzień 2017, 13:53

Takiego jak na zdjęciu co pokazałeś to u mnie nie widać, gdzie by to mogło być ulokowane?.

Jak byś mógł zobaczyć na W202 gdzie dokładnie to jest i napisać było by mi łatwiej.

Rustyrose napisał/a:
Paliwo Ci się nie cofa czasem


Właśnie przyznam się Rustyrose że ktoś gdzieś już raz mi zadał takie pytanie, tylko nie bardzo wiem w czym jest rzecz, cofanie paliwa?.

I dodam że wątek z zaworkiem podciśnienia także już kiedyś był przy kręceniu silnika, ale dotychczas nikt go nie potrafił zlokalizować.

thepaniq - 30 Grudzień 2017, 15:21

w przedliftach nie ma przeplywki, to co pokazales to czujnik temperatury masy powietrza w dolocie
asziatko - 30 Grudzień 2017, 16:11

thepaniq, a czy czujnik temperatury masy powietrza w dolocie zakładając że jest nie sprawny może powodować takie objawy jak spadające obroty aż do wyłączenia się MB i zaświecenia się wszystkich diod na desce?.
Rustyrose - 30 Grudzień 2017, 22:25

thepaniq napisał/a:
w przedliftach nie ma przeplywki, to co pokazales to czujnik temperatury masy powietrza w dolocie


To przepraszam, mój błąd...

asziatko napisał/a:
Takiego jak na zdjęciu co pokazałeś to u mnie nie widać, gdzie by to mogło być ulokowane?.

Jak byś mógł zobaczyć na W202 gdzie dokładnie to jest i napisać było by mi łatwiej.

Rustyrose napisał/a:
Paliwo Ci się nie cofa czasem


Właśnie przyznam się Rustyrose że ktoś gdzieś już raz mi zadał takie pytanie, tylko nie bardzo wiem w czym jest rzecz, cofanie paliwa?.

I dodam że wątek z zaworkiem podciśnienia także już kiedyś był przy kręceniu silnika, ale dotychczas nikt go nie potrafił zlokalizować.


Cofanie paliwa to na wężykach doprowadzających paliwo dosłownie się cofa do baku po jakimś czasie i pozniej musi jakby zasysac paliwo od nowa.

asziatko sprawdziłeś kwestię przpływomierza?

polofix - 30 Grudzień 2017, 23:36

thepaniq napisał/a:
w przedliftach nie ma przeplywki, to co pokazales to czujnik temperatury masy powietrza w dolocie

Jest przepływka, ale chyba tylko w 2.2 16v

mariuszt0 - 31 Grudzień 2017, 07:58

Rustyrose, tu nie ma problemu z cofaniem paliwa bo masz pompę która je tłoczy a nie jak w dieselu że sam musi sobie zassać
asziatko - 31 Grudzień 2017, 12:15

Koledzy, przyznam że nie słyszałem o tym żeby w moim MB była przepływka jest przepustnica to owszem. Co również była czyszczona.

Rustyrose napisał/a:
Cofanie paliwa to na wężykach doprowadzających paliwo dosłownie się cofa do baku po jakimś czasie


Co może być tego powodem że PB się cofa?.

Rustyrose - 31 Grudzień 2017, 14:13

asziatko napisał/a:
Koledzy, przyznam że nie słyszałem o tym żeby w moim MB była przepływka jest przepustnica to owszem. Co również była czyszczona.

Rustyrose napisał/a:
Cofanie paliwa to na wężykach doprowadzających paliwo dosłownie się cofa do baku po jakimś czasie


Co może być tego powodem że PB się cofa?.


Możliwe że w Twoim roczniku nie było jeszcze przepływomierza, niestety nie znam tak dokładnie benzyniaków bo sam mam dieselka :mrgreen:

Co do kwestii paliwa to tu mariuszt0 już wyjaśnił:

mariuszt0 napisał/a:
Rustyrose, tu nie ma problemu z cofaniem paliwa bo masz pompę która je tłoczy a nie jak w dieselu że sam musi sobie zassać


A jak pisałem wcześniej nie byłem pewny czy w ogóle w benzyniakach probłem z cofaniem paliwa ma prawo występować...

Jeszcze takie dodatkowe pytanie mam asziatko, czy po tym ponownym odpaleniu autko szarpie?

asziatko - 31 Grudzień 2017, 14:19

Zaciekawiło mnie to i nie daje mi to zbytnio spokoju co to może być nie tak i co jest tego powodem.

Jeśli chodzi o ponowne odpalenie to jak za drugim/trzecim razem odpalę MB to wchodzi na obroty 1200 - 1300 obroty się równają do 900 - 1000 i można jechać.

Tak się dzieje właśnie jak ujadę nie wielki dystans, np. 5 km postawie i chcę odpalić ponownie. A wcześniej po nocy odpalił na dotyk.

Rustyrose - 31 Grudzień 2017, 14:45

Proponuje abyś sprawdził sondę, może ona Ci coś figluje
asziatko - 31 Grudzień 2017, 16:26

Wiesz co może to być myśl ze to jest coś od sondy lambda. Nie brałem tego pod uwagę.

Można ją jakoś sprawdzić?. A czy sonda lambda te by miała znaczenie że długo kręci na ciepłym silniku?.

polofix - 31 Grudzień 2017, 17:06

asziatko napisał/a:
Wiesz co może to być myśl ze to jest coś od sondy lambda. Nie brałem tego pod uwagę.

Można ją jakoś sprawdzić?. A czy sonda lambda te by miała znaczenie że długo kręci na ciepłym silniku?.
Wydaje mi się że sonda nie ma wpływu. Ona działa dopiero chwilę po odpaleniu.
Ja w W203 [2.0K M111] miałem podobny problem. Raz na jakiś czas długo kręcił żeby odpalić. Nie ważne czy ciepły czy zimny. Kilka razy zdarzyło się że odpalił po kilkunastosekundowym kręceniu. Potem mu przeszło i od kilku miesięcy jest ok. Zero błędów nie mam pojęcia co mu było. Filtr paliwa, cewki, świece, filtr powietrza, nowe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group