To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Uklad hamulcowy - zacisk

kubus838 - 21 Grudzień 2017, 13:25
Temat postu: Uklad hamulcowy - zacisk
Witam

Czy jest sposób na założenie osłonki przeciw pyłowej na tłoczek w zacisku hamulcowym przednim bez demontażu samego zacisku? Zaczeło blokować mi przednie lewe koło. Odkręciłem zacisk i tłoczek niestety stał a osłona przeciw pyłowa była porwana. Umyłem bez zdejmowania zacisku tłoczek i go nasmarowałem - tłoczek ruszył bez problemu. Tylko nie mogę w żaden sposób założyć tej gumowej osłony. Na tłoczek wchodzi pięknie ale w zacisk już nie. I dlatego pytam czy jest sposób na na wciśnięcie tej osłonki w zacisk czy trzeba rozebrać zacisk?

robert

Pioterek - 27 Grudzień 2017, 10:49

kubus838 napisał/a:
Tylko nie mogę w żaden sposób założyć tej gumowej osłony. Na tłoczek wchodzi pięknie ale w zacisk już nie. I dlatego pytam czy jest sposób na na wciśnięcie tej osłonki w zacisk czy trzeba rozebrać zacisk?

Trzeba wyjąć tłoczek z zacisku, inaczej nie założysz osłonki: najpierw wsuwasz osłonkę w rowek, a potem wciskasz dopiero tłoczek. Inaczej nie da rady. Możesz to zrobić bez wykręcania zacisku z auta, potem tylko odpowietrzyć i po robocie.

wpr1987 - 27 Grudzień 2017, 11:27

Jeśli można to się podepnę. zamierzam dziś wymienić tłoczki z przodu bo jeden jest zapieczony. kupiłem już uszczelki, osłony gumowe oraz płyn hamulcowy 1l czekam jeszcze na same tłoczki z inter cars... , starczy litr płynu na cały układ ?
Pytanko czy proces wymiany tłoczków jest skomplikowany dla amatora ? na co zwrócić uwagę jak się do tego zabrać ?

kubus838 - 27 Grudzień 2017, 15:22

Kol. Pioterek

Też mi się tak wydaje. Ale mam kolegę mechanika który twierdzi, że nie będzie wyjmował tłoczka i nie będzie potrzebne odpowietrzanie. Po prostu wciśnie tłoczek na tyle głęboko, że będzie dostępna ta szczelina w zacisku. Na szczęście będzie to robił przy mnie i w razie czego będę to mógł przerwać. Mnie też się wydaje, że będzie szybciej i bezpieczniej odkręcić zacisk i wyjąć tłoczek na stole. No ale może mechanik wie coś nowego i będę się mógł czegoś nowego dowiedzieć.

Kol.wpr1987

Może najpierw spróbuj rozruszać te tłoczki - a być może wymiana nie będzie potrzebna tylko mycie i smarowanie odpowiednim smarem. Czy będziesz wyjmował tłoczek czy nie to i tak trzeba spowodować aby tłoczek poruszał się w zacisku bo inaczej nawet bardzo dużym ciśnieniem tłoczka nie ruszysz. Więc najpierw rozruszaj tłoczek a potem jeszcze na samochodzie pedałem hamulca wysuń go maksymalnie z zacisku. Jeżeli ogniska rdzy są małe to spróbuj tłoczek jeszcze w zacisku umyć benzyną ekstrakcyjną i przetrzeć bardzo drobnym papierem ściernym a jak wyschnie to przesmaruj tłoczek odpowiednim smarem. Później wciskaj parę razy i pedałem wysuwaj. Jeżeli tłoczek chodzi normalnie to wszystko jest ok i wymiana nie będzie potrzebna. Ale jest jedno ale - tak jak u mnie. Tłoczek stanął bo rozerwała się osłona "przeciwpyłowa". I teoretycznie masz dwa sposoby - ale tylko teoretycznie. Pierwszy to tak jak mówił mój kolega mechanik, że da radę założyć tę śmieszną osłonkę beż wyjmowania tłoczka. Druga to przy wyjętym tłoczku założyć tę gumkę czyli osłonę przeciwpyłowa.

Jedna mała uwaga jak będziesz próbował ruszyć tłoczki to odkręć zbiorniczek od płynu hamulcowego - wtedy nie będziesz walczył z ciśnieniem i zaworkiem odpowietrzającym w korku zbiorniczka.

robert

wpr1987 - 27 Grudzień 2017, 18:16

ok dałem rade 3 godziny walki po ciemku przy latarce :D
tłoczki wymieniłem bo były przyrdzewiałe oczywiście przesmarowane smarem odpowiednim. wypchłem je wciskajać hamulec. z założeniem osłony i włożeniem tłoczka był problem ale uporałem się bo nie mogłem w rowek obudowy wcisnąć gumy osłaniającej tłoczek. Na końcu odpowietrzanie. Jest OK.

kubus838 - 27 Grudzień 2017, 18:35

No to jesteś farciarz. Ja dzisiaj chciałem wymienić tylne klocki i nawet próbowałem. Ale niestety nie dałem rady ponieważ musiałem już w pierwszym wycinać prowadnice która mało, że przerdzewiała to jeszcze nie chce wyjść z otworu. Według książki naprawy klocki tylne poprzednim razem wymieniali w aso. Co najdziwniejsze taki zacisk nie został przesmarowany i zabezpieczony. Z tego co wiem to w instrukcji serwisowej jest napisane, że powinno się przesmarować tłoczki i prowadnice. A tu wszystko suche jak pieprz. Z dwojga złego to może dobrze, że najpierw skończyły się klocki - teraz sam je nasmaruje i zabezpieczę. Ale fakt tłoczki chodzą luźno i gumki są całe. Tylko te pierd.......ne prowadnice.

robert

wpr1987 - 27 Grudzień 2017, 19:37

tyłu jeszcze nie wymieniałem ale z tego co kojarzę też raczej się kończą klocki. Mam nadzieje że pójdzie bez problemu i może nie będą zapieczone tłoczki tak jak jeden z przodu przed wymianą. Najważniejsze że została zdobyta nowa umiejętność i zaoszczędzony chajs co mechanik by wziął za robociznę ;)
kubus838 - 27 Grudzień 2017, 19:53

Dokładnie masz racje. A dla świętego spokoju to spryskaj te tylne zaciski wd40 w miejscu gdzie montowane są te prowadnice. Nie musisz podnosić samochodu a ni zwalać kół. Możesz to zrobić przez otwory w feldze. A zobaczysz ile to czasu zaoszczędzi. Tak kilka razy i wszystko pójdzie dobrze.

robert

[ Dodano: 5 Lipiec 2018, 00:16 ]
To teraz odgrzebie temat.

Przyszedł czas aby zająć się zaciskiem - auto cały czas hamuje. Moje pytanie jest takie czy w zacisku przednim jest tylko tłoczek? Czy może jakieś ukryte sprężynki lub inne dziwne pomysły? Jak rozumiem ma zdjęć klocki i po pompować aż tłoczek się trochę wysunie a potem na stole w imadle czymś go wyciągną z zacisku?

robert

Abdul - 5 Lipiec 2018, 15:00

kubus838, z tego co pamiętam to tak, nie ma tam żadnych niespodzianek :)
Najprościej dmuchnąć kompresorem w odpowietrznik i tłoczek sam wyskoczy, tylko palce z daleka :)

lech149 - 5 Lipiec 2018, 19:29

A nie można usunąć klocki i pedałem hamulca tak długo pedałować , aż tłoczek wyjdzie ? :)
polofix - 5 Lipiec 2018, 22:03

lech149 napisał/a:
A nie można usunąć klocki i pedałem hamulca tak długo pedałować , aż tłoczek wyjdzie ? :)
Tak właśnie się robi jak jest mocno zapieczony. Ja walczyłem ostatnio z tylnymi tłoczkami w W124. Pompowanie z całej siły nie dawało efektu. Dopiero po odpaleniu wychodził. Tłoczki wyszły do poziomu tarcz, zdemontowałem zacisk i w imadle we trójkę na wagę wydłubywaliśmy używając dużej siły! Powietrze nie dawało rady.
lech149 - 6 Lipiec 2018, 11:29

Bo po odpaleniu działa wspomaganie . Odkręcałem zacisk pozbywając się w ten sposób tarrczy .
ąle nie odkręcałem wężyka .

Dandiee - 6 Lipiec 2018, 17:49

Ja mam tak z tyłu... wymienione tłoczki, osłony i oringi uszczelki. Tłoczki złożone na paste ATE (wszystko generalnie). Zacisk wyczyszczony wiertarką z druciakiem, tak samo prowadnice ... przesmarowane i tłoczki się nie cofają , a normalnie można je ręką wdusić, a tłoczki wypychaja klocki także
kubus838 - 6 Lipiec 2018, 18:03

A może ktoś wie jaki jest gwint na przewodzie elastycznym wkręcanym w przedni zacisk zacisk - muszę przygotować jakąś zatyczkę?

robert

polofix - 6 Lipiec 2018, 18:04

Dandiee napisał/a:
Ja mam tak z tyłu... wymienione tłoczki, osłony i oringi uszczelki. Tłoczki złożone na paste ATE (wszystko generalnie). Zacisk wyczyszczony wiertarką z druciakiem, tak samo prowadnice ... przesmarowane i tłoczki się nie cofają , a normalnie można je ręką wdusić, a tłoczki wypychaja klocki także

Nic nie można cię zrozumieć. Chodzi o ostatnie słowa. Twój przedmówca, podobnie. Nic z tego nie rozumiem.

[ Dodano: 6 Lipiec 2018, 18:05 ]
kubus838 napisał/a:
A może ktoś wie jaki jest gwint na przewodzie elastycznym wkręcanym w przedni zacisk zacisk - muszę przygotować jakąś zatyczkę?

robert
Chyba M10/1mm. Po co ci zatyczka?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group