To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - kodowanie kluczyka

Artush1 - 30 Październik 2014, 19:42

ok nie ma za co;)
ustaliliśmy ze mój pilot jest nie fabryczny wiec może ktoś kojarzy tego producenta logo na foto
http://www.fotosik.pl/pok...0b11da3563.html

Abdul - 31 Październik 2014, 10:03

Artush1, to może być logo producenta obudowy itd.
Tak jak koledzy podpowiadają, wywal to co masz, załóż standardowy centralny z allegro z większą ilością pilotów :)
Wyjdzie taniej, szybciej i bezproblemowo.

Cendra - 20 Lipiec 2015, 15:27

Nie dotyczy to konkretnie W202 ale też Mercedes. Kluczyk scyzoryk ale z dwoma przyciskami. Jak taki kluczyk zakodować po zmianie baterii?
Pioterek - 20 Lipiec 2015, 18:16

Cendra, jest taki temat, tylko zdjęcia uciekły : http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11607
Cendra - 20 Lipiec 2015, 21:17

Rozumiem, że to dotyczy kluczyka z jednym przyciskiem:

ja szukam instrukcji do takiego z dwoma:

Abdul - 21 Lipiec 2015, 07:53

Cendra, podaj o jakie auto chodzi, bo instalacja elektryczna podejrzewam ciut się różni...
Cendra - 21 Lipiec 2015, 09:44

Sprinter 2004r 2.2 CDI
asziatko - 30 Październik 2016, 19:18

Witam,

Podepnę się do tematu.

Od paru dni borykam się z problemem braku możliwości zamknięcia samochodu MB C180 W202 1994 rok poprzez zamek centralny jak również włączenie alarmu na pilocie. Nie działa ani centralny zamek ani alarm.

Problem pojawił się nagle, jeszcze we wtorek (25.10) wieczór zamknąłem samochód z pilota i było wszystko dobrze, za dwa dni czyli w czwartek (27.10) rano nie mogłem go już otworzyć z pilota (pilot nie upadł, nie został uszkodzony).

Otwarłem go nazwę to awaryjnie poprzez tylną klapę. Ale centralny zamek trzymał i tym samym immobilizer.

Padło podejrzenie że słaby akumulator i baterie w pilocie. Akumulator został doładowany owszem miał 57% tylko, baterie w pilocie zmienione.

Zyskałem tylko tyle że jak odpiąłem akumulator to mogłem "odpalić" samochód. Ale problem z zamknięciem pozostał - nie zamknę samochodu z pilota. A zamykać go muszę poprzez tylną klapę.

W samochodzie jest zamek centralny na klucz scyzoryk z czujnikiem IR w lewym przednim słupku. Czytałem że trzeba synchronizować/kodować kluczyk po wymianie baterii (baterie są OK teraz).

I tak się za to wziąłem, próbowałem opisanego sposobu na Forum

Cytat:
Dla aut od 01.94 do 12.94
1. skieruj kluczyk w stronę odbiornika IR (np. drzwi kierowcy)
2. jednokrotnie przyciśnij krótko przycisk na pilocie
3. przekręć stacyjkę w pozycję 3 (zapłon)


Nic to nie dało. Tu mam pytania:
- Jednokrotnie przyciśnij krótko przycisk na pilocie chodzi o przycisk zamknięcia, otwarcia?.
- Czy przekręcając stacyjkę w pozycję 3 (zapłon) ma być tylko przekręcenie czy równa się to z uruchomieniem MB?.

Próbowałem też tego sposobu



Tłumacząc sposób #1, #2 i #3 będzie tak

Cytat:
Typ 1

1. Skieruj pilota na odbiornik (umieszczony w uchwycie drzwi kierowcy lub następnego rozruchu przycisk blokady).
2. Naciśnij przycisk blokowania / odblokowania.
3. W ciągu 30 sekund ręcznie zablokować lub odblokować pojazd za pomocą zamka drzwi pasażera lub zamka bagażnika.

Typ 2

1. Skieruj pilota na odbiornik (umieszczony w uchwycie drzwi kierowcy lub następnego rozruchu przycisk blokady).
2. Naciśnij przycisk blokowania / odblokowania.
3. Włączyć zapłon w ciągu 30 sekund.

Typ 3

1. Skieruj pilota na odbiornik (znajduje się w lusterku wewnętrznym)
2. Naciśnij przycisk blokowania / odblokowania.
3. Ustawić wyłącznik zapłonu do położenia II w ciągu 30 sekund.

Kontrole można zaprogramować tylko za pomocą sprzętu diagnostycznego.


Wybrałem sposób #2 dla mojego MB. Też bez rezultatów.

Przyznam już że sam nie wiem co to może być. Wszystko było dobrze, nagle coś jest nie halo.

wiskontii - 30 Październik 2016, 20:47

asziatko, masz orginał czy dołozone
asziatko - 30 Październik 2016, 21:33

wiskontii, powiem Ci że nie bardzo wiem jaki jest czy jest oryginał czy dołożony.

Pilota mam takiego + kluczyki, grot jest nie docięty do kluczyka



. Widzi mi się że może być dołożony. Chodź immobilizer i centralny mógł być, a alarm jest dołożony.

Czujka IR jest na lewym słupku widoczna, nie ukryta. Widać było jak pulsuje na czerwono jak samochód był zamknięty z pilota.

Mam dwa takie same piloty i dwa nie mogą zamknąć MB.

wiskontii - 30 Październik 2016, 21:40

asziatko, Dołozony teraz sam szukaj przyczyny .Powinien działac w Twoim Tak poprzez zamek w drzwiach
asziatko - 30 Październik 2016, 21:43

wiskontii, tak stawiam że dołożony, takiego już nabyłem z takim oprzyrządowaniem. Wszystko było dobrze prawie 3 lata i padło wszystko na raz. Jedynie co mogę zrobić to otworzyć MB poprzez tylną klapę i owszem uruchomię MB ale nie zamknę i nie otworzę MB z pilota.
wiskontii - 30 Październik 2016, 21:55

asziatko, skoro działa centralny poprzez klapę to zaglądnij do klamki z przodu tam powinno działać tak samo jak z bagażnika -może jest kabel odcięty lub wypięty z klamki.a zarazem poszukaj sterownika tego ustrojstwa może bezpiecznik padł a gdzie schowany to :shock:
asziatko - 30 Październik 2016, 22:02

wiskontii, powiem że nie jestem w stanie przekręcić w drzwiach kluczykiem, zastała się wkładka albo coś bo nie obrócę ani w lewych ani w prawych drzwiach. Włożyć włożę ale nie obrócę, tylko w klapie z tyłu jest to wykonalne.

Owszem przez klapę działa centralny, zamyka drzwi i otwiera.

Sugerując się rozpiską bezpieczników w komorze bezpieczników to centralny zamek ma wpięty do 33 bezpiecznika, a alarm mam do 35 bezpiecznika. Póki co nie działa ani to ani to.

Owszem patrzyłem i zmieniłem owe dwa bezpieczniki na nowe, chyba że ma jeszcze to coś gdzie indziej bezpiecznik i gdzie ma schowane centralkę/sterownik... nikt póki co nie wie. Osobiście jest mi ona nie zlokalizowana.

wiskontii - 30 Październik 2016, 22:12

asziatko, Zapewne schowana centralka albo w słupku lub za zegarami i tam moze byc osobny bespiecznik tej centralki
Wkładka do naprawy---wyjmij sprawdz lub zakup drugą wkładkie skoro jest zapchana



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group